Toon posts:

Voeding doorgebrand, mogelijke oorzaken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist zet ik erg vrolijk mijn pc in elkaar, onder de deskundige begeleiding van iemand die al meerdere pc's in elkaar heeft gezet die allen prima werken.
Even de specs:

Amd 64 3500+ ( s939 )
Asus k8v deluxe ( mobo )
asus v9999gt (vid-kaart )
2x MDT DIMM 512
2x 80 GB Hitachi 7k250
logitech lx500 muis
creative 2.1 setje
samsung 710 v ( 17' tft )
tagan 380 uo1 ( voeding )
2 extra sharkoon casefans
alles zit in een : casetek cs1018 ( prima kast trouwens )

wat gebeurde er toen:
Ik zet pc aan, alles gaat fijn draaien allen geen beeld, geen nood, een kabeltje van de voeding naar het mobo bleek er niet op te zitten. De KB Power kabel welteverstaan.
Doe die erin, zet de comp weer aan, een harde knal klinkt , een vriend van mij ziet een flits aan de achterkant ( ik stond aan de voorkant en die kast is echt fcking groot dus zag niks ) en vervolgens doet tie t niet meer. Als k op power klik gebeurt er gewoon niks, niks gaat draaien whatsoever.
Dus ik druk nog een keertje op de powerknop van de case, ligt opeens het kabeltje van de knop ( aan de voorkant ) naar de voeding los ( de knop voelde sowieso al gammel aan, ook de 1e keer ).
Nu is mijn redenatie dat dat kabeltje blijkbaar brak is, kortsluiting heeft veroorzaakt en dit mijn voeding naar knoppen heeft geholpen. ( het was overigens wel geaard stopcontact, en er zat ook een aardingskabel van voeding naar de kast zelf ).

ik versleep dit hele ding nu naar alternate ( waar ik alles gekocht heb ) om te laten zien dat ales goed zit, en de vraag of het maybe een brakke voeding is.
maar, wat kan het nog meer zijn?
Een verkeerde bevestiging ergens zodat alles doorbrand? een hdd die vaag doet? Ik weet het niet, en ik wil het wel graag weten./

Heeft een van jullie hier iets zinnigs over te zeggen?

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Is alleen de voeding doorgebrand of is er nog iets anders dat doorgebrand is?

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

ik versleep dit hele ding nu naar alternate ( waar ik alles gekocht heb ) om te laten zien dat ales goed zit, en de vraag of het maybe een brakke voeding is.
Ze kunnen je veel beter beantwoorden dan wij dat hier kunnen doen. Immers, ze hebben jouw systeem toevallig onder handen :)

Verder heeft dit niks met CPU's, mobos en/of geheugen van doen, maar met voedingen: Processors, Mobo's & Geheugen > Overige Hardware + titelverduidelijking.

[ Voor 20% gewijzigd door BalusC op 27-11-2004 23:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
nou ik vermoed de voeding, aangezien er niks gaat draaien, en stel dat alleen de vid kaart doorgebrand zou zijn zou het fannetje van de voeding toch wel moeten gaan draaien.

Bedankt aan de mod trouwens, k ben geestelijk nog wat instabiel, dit was nogal een dompertje op de feestvreugde ( subtiel )

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:29

breinonline

Are you afraid to be known?

Tenzij je het moederbord er verkeerd hebt ingeschroeft, op zo'n manier dat hij op de een of andere wijze kortsluiting maakt, lijkt me jou redenering gewoon kloppen. De voeding (of het kabeltje ervan) was brak.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-11-2025
Wat is eigenlijk de KB Power Cable?

Je hebt het over een powerknop met een kabeltje naar de voeding :?

Verwijderd

Topicstarter
Even voor de volledigheid

Ik ben terug naar alternate geweest, die gaven me een nieuwe voeding mee, en na het resetten van de cmos bios loopt de pc nu als een zonnetje. Sterker nog, het is om van te kwijlen. Dus alles is op zijn pootjes terecht gekomen:)

Verwijderd

Euh, een KB Power Cable? Ik durf te zeggen dat ik al héél wat ervaring heb met PC's, maar de laatste keer dat ík een KB Power cable heb gezien, was op een AT voeding.

Tagan 480 hier en die eunt.

Enneh, je hebt een socket 939 processor in een socket 754 moederbord geduwt???

Verwijderd

Topicstarter
Het was inderdaad niet de kb power cable, het was de voedingskabel voor het 12 volt gedeelte. Een 939 in een 754? Grapjas.. Het is echt de Asus a8v deluxe wifi series, en de processor erin ging toch prima..
Pagina: 1