NOS & Linux

Pagina: 1
Acties:
  • 355 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Facts:

1. Bijna alle topics in NOS bestaan uit topics over *NIX.
2. Er minder Apple-hangers bestaan dan *NIX aanhangers,
maar toch een eigen subcategorie heeft gekregen.
--
3. Wordt het tijd dat er naast Windows en Apple, ook een aparte categorie komt voor *NIX.
4. Dus:

1. Windows
2. Apple
3. *Nix
4. Overige Operating Systemen.

:9

Want het is nu een beetje jammer dat *nix gebruikers worden gedenigreerd naar 'overige besturingsystemen' terwijl het inmiddels als volwaardig OS wordt gezien, overal buiten GoT...Als Apple er een eigen categorie mag, dan verdient *nix er ook zeker een!

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2004 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
En wat had je dan in gedachten om overige operating systems mee te vullen? En dat verhaaltje over aanhangers zou ik niet vanuit gaan, als je ziet hoe populair apple-hardware bij veel mensen zijn.

[ Voor 45% gewijzigd door blaataaps op 27-11-2004 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gromba
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 22:29

Gromba

Tijdreiziger @ 1sec/sec

Dat vind ik nou nix

./dom inkoppertje

Gromba.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OSX = *nix :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Irix, Sun, os/2, ik kan nog wel even door hoor..

edit:

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_operating_systems

;)

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2004 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zou precies het nut daarvan zijn dan? Wat zou het toevoegen?

//edit

wat je min of meer voorstelt is om NOS te hernomen naar *nix, en een nieuw 'overige OS' forum te maken. Dit laatste forum zou dan domweg dood zijn, hooguit 1 of 2 posts in de maand ofzo krijgen.

Dus.. de 'overige OS' willen we ergens bij in hebben, zodat er wel ruimte voor is, alleen geen 'eigen ruimte'. Waar zet je het dan bij in?

Een *nix iemand heeft over het algemeen meer affeniteit met andere OS-sen en imo ook meer kijk op 'het apparaat', kan buiten de begaande paden treden. Windows en Apple gebruikers imo minder. Dus past 'overige os' het best bij *nix, oftewel we noemen het NOS. Niets mis mee toch?

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2004 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 22:49:
Facts:

1. Bijna alle topics in NOS bestaan uit topics over *NIX.
2. Er minder Apple-hangers bestaan dan *NIX aanhangers,
maar toch een eigen subcategorie heeft gekregen.
--
3. Wordt het tijd dat er naast Windows en Apple, ook een aparte categorie komt voor *NIX.
4. Dus:

1. Windows
2. Apple
3. *Nix
4. Overige Operating Systemen.

:9

Want het is nu een beetje jammer dat *nix gebruikers worden gedenigreerd naar 'overige besturingsystemen' terwijl het inmiddels als volwaardig OS wordt gezien, overal buiten GoT...Als Apple er een eigen categorie mag, dan verdient *nix er ook zeker een!
Ehh, nee. Je gaat namelijk voorbij aan het feit dat Apple meer is dan alleen MacOS. UNIX (waarom je dat schrijft als *NIX snap ik niet...) is alleen een OS. Apple maakt ook hardware, waaronder PowerMacs, iPods, etc.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
blaataaps schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 22:49:
En wat had je dan in gedachten om overige operating systems mee te vullen? En dat verhaaltje over aanhangers zou ik niet vanuit gaan, als je ziet hoe populair apple-hardware bij veel mensen zijn.
Geen idee, maar het is toch vreemd dat juist *nix maar in 'overig' moet, waarom Apple of Windows niet? Zie ook de post hieronder met de verwijzing naar Wikipedia, er bestaan talrijke *nixen...Dus een beetje jammer dat GoT het nog niet als volwaardig OS beschouwd maar als een 'overig OSje'; alsof het nog steeds een hobby-OSje is, dat alleen voor een kleine groep interessant is, terwijl dat al een paar jaar niet meer zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ja, ik weet ook wel welke andere besturingssystemen er zijn, sowieso noem je er 2 (ik neem aan dat je met Sun, sunos/solaris bedoelt, sun is geen OS maar een bedrijf) die in het *nix forum zouden moeten, mijn punt was dat er dermate weinig anders overblijft als je een apart subforum voor unix gaat maken. Ik naam aan dat ik duidelijk genoeg was, maar blijkbaar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steun *Nix

Vind je dat nou echt nodig? Accepteer nu maar vast dat er geen animo voor is binnen de vaste NOS bezoekers. ;)
Stel anders ook nog even voor om W&G en/of P&W op te delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CyBeR schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 22:53:
[...]

Ehh, nee. Je gaat namelijk voorbij aan het feit dat Apple meer is dan alleen MacOS. UNIX (waarom je dat schrijft als *NIX snap ik niet...) is alleen een OS. Apple maakt ook hardware, waaronder PowerMacs, iPods, etc.
Dat is ook een onlogische keuze: Vragen over Symbian en PocketPC worden ook gesteld in Gadget-talk..iPOD dat gewoon een mp3speler is hoort daar ook in, want Symbian en PocketPC vraagjes worden toch ook niet gesteld in WOS/NOS? Anyways, er wordt meer Linux hardware gemaakt dan je denkt. En de vraag 'wat moet er dan in overige OSen terecht komen', is een verkeerde redenatie: De vraag is gewoon *NIX is een net zo volwassen OS als Windows, dus dat moet gewoon op GoT een eigen categorie verdienen. En het is gewoon onzin dat zoiets moet worden gekleineerd tot 'Overig OS'..Het is helemaal geen 'Overig OS'..Er draaien miljoenen mensen Linux als volwaardig OS op hun desktop. En de reden dat er nu een Apple-categorie is, zal echt wel voor 80% gewogen zijn doordat MacOS X ook populair aan het worden is.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2004 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 22:57:
[...]

Dat is ook een onlogische keuze: Vragen over Symbian en PocketPC worden ook gesteld in Gadget-talk..iPOD dat gewoon een mp3speler is hoort daar ook in, want Symbian en PocketPC vraagjes worden toch ook niet gesteld in WOS? Anyways, er wordt meer Linux hardware gemaakt dan je denkt. En de vraag 'wat moet er dan in overige OSen terecht komen', is een verkeerde redenatie: De vraag is gewoon *NIX is een net zo volwassen OS als Windows, dus dat moet gewoon op GoT een eigen categorie verdienen.
Symbian is dan ook geen Windows. PocketPC (WinCE en dergelijke) zou daar IMO best thuis horen, ook al is 't een totaal andere variant van windows.

--

UNIX (weer, waarom *NIX? Alleen UNIX past onder die wildcard. Linux heeft de i en u andersom em *n*x is natuurlijk kut.) is inderdaad al enkele tientallen jaren volwassen. Je zou 't best een aparte categorie kunnen geven maar dan blijft NOS weer akelig leeg. En dan zou er dus geen categorie zijn voor andere OSsen (want leeg == weg). Dus vandaar dat 't handiger is om NOS te behouden zoals 't nu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Omdat UNIX nog altijd copyright-naampatent troep heeft...En zie ook wikipedia:
In practice, the term, especially when written as "UN*X", "*NIX", or "*N?X" is applied to a number of other multiuser POSIX-based systems such as GNU/Linux, Mac OS X, FreeBSD, NetBSD, OpenBSD that do not seek UNIX branding because the royalties would be too expensive for a product marketed to consumers or freely available over the Internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[...]

Anyways, er wordt meer Linux hardware gemaakt dan je denkt.
Noem mij dan 1 stuk Linux hardware wat op dezelfde manier gemaakt wordt als de hw en sw van Apple (nl door 1 fabrikant die zowel de HW als de SW maakt) en je hebt een punt. Daarnaast worden de Unices niet als minder OS gedegradeerd maar is er op dit moment gewoon niet genoeg animo voor andere Unices om bijv linux volledig uit NOS weg te halen.

De reden dat er een WOS is kun je zelf neem ik aan wel begrijpen? Want als je alle OS's in 1 subforum gooit dan krijg jij met je NOS vragen gewoon geen antwoord meer ;)

En daarnaast is NOS niet voor overige OS'en maar staat het voor Nonwindows Operating Systems

[ Voor 8% gewijzigd door Zwerver op 27-11-2004 23:06 ]

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 23:03:
Omdat UNIX nog altijd copyright-naampatent troep heeft...En zie ook wikipedia:

[...]
Zeg dan UNIX-achtigen of UNIX-clones ipv die lame versie met wildcards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zwerver schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 23:04:
[...]

Noem mij dan 1 stuk Linux hardware wat op dezelfde manier gemaakt wordt als de hw en sw van Apple (nl door 1 fabrikant die zowel de HW als de SW maakt) en je hebt een punt.
Natuurlijk is er geen centraal-orgaan zoals Apple dat HW maakt...Maar dat doet Microsoft eigenlijk ook niet (daar gelaten, muisjes en consoles etc...maar die dragen dan ook geen directe binding met hun eigen OS..PocketPCs worden ook niet door hunzelf gemaakt). Microsoft HW valt toch ook niet onder WOS? Dus eigenlijk mag je wel stellen dat Apple een buitenbeentje op dit moment is...Waar zowel de HW als de SW gesteld mag worden, terwijl de rest wèl netjes is opgesplitst...Dat doet er echter niet aan af dat er natuurlijk wel een boel apparatuur degelijk op *nix draait.
Daarnaast worden de Unices niet als minder OS gedegradeerd maar is er op dit moment gewoon niet genoeg animo voor andere Unices om bijv linux volledig uit NOS weg te halen.
Dat zeg ik ook niet. Ik zeg niet Linux uit NOS te halen, maar alle *Nix-en. Dan kan BeOS, FreeDOS etc...maar terecht..maar dat is niet mijn probleem. Het is nog al vreemd op *Nix te houden in NOS, omdat er anders een gat onstaat...Het is een omgekeerde redenatie eigenlijk. Want de reden waarom het zo vol is, is juist omdat er zoveel gepost wordt over *Nix, en dus eigenlijk ook een eigen categorie verdient..
De reden dat er een WOS is kun je zelf neem ik aan wel begrijpen? Want als je alle OS's in 1 subforum gooit dan krijg jij met je NOS vragen gewoon geen antwoord meer ;)
[/quote]

[X]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

En het is gewoon onzin dat zoiets moet worden gekleineerd tot 'Overig OS'..
Voor zover ik weet, heet het subforum geen 'Overig OSen' maar 'Non-Windows Operating Systems' (wat suggereert, dat je er je ei kwijt kunt, over OSen die niet Windows versies zijn) en dat is IMO iets heel anders, dan 'Overig OSen'...

Zoals jij redeneerd, kan je net zo goed voor elk OS een eigen subforum maken, want het is allemaal wel een volwaardig OS (buiten beschouwing gelaten het feit of het (nog) veel gebruikt word ja of nee)

Plus dat Apple meer is, zoals vaker gezegt in het topic, dan een OS alleen... Ze leveren ook hardware... Gedeelte van Apple Talk valt zelfs onder de hardware, dus dan lijkt het mij niets meer dan logisch, dat er in dat subforum alleen over de hardware gediscussieërt wordt...

[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 27-11-2004 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CyBeR schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 23:06:
[...]

Zeg dan UNIX-achtigen of UNIX-clones ipv die lame versie met wildcards.
Nee! Want Linux -> GNU/Linux; Gnu is Not Unix ! (ook geen clone!). Geef gewoon zelf toe dat je het niet wist...dat jij het niet fijn vind klinken, betekent niet dat iedereen het maar opeens fout moet gaan vermelden omdat jij het lame vindt...Het is op die manier gewoon de juiste methode. Zie de Wiki-quote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 22:49:
.....
Apple is een hardwarefabrikant, simpel. Vandaar dat dat subforum ook in Harde Waren z'n plaats heeft gevonden. Ze verzinnen er een OS en wat software bij, klaar zijn ze. Apple valt niet te vergelijken met *nix. Dat jij het denigrerend noemt, is misschien jouw beleving, maar velen zullen zich in NOS prima thuis voelen en er totaal geen probleem mee hebben dat het NOS heet.
Zwerver schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 23:04:
l....
En daarnaast is NOS niet voor overige OS'en maar staat het voor Nonwindows Operating Systems
Precies. Opdelen is op dit moment niet nodig, vandaar dat NOS gewoon NOS blijft, en niet ieder Non-Windows OS een eigen hoekje krijgt :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.