Toon posts:

Foma P900iv - Wie heeft toevallig meer informatie?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kwam tijdens het surfen de Foma P900iv tegen. Aangezien ik bijna alleen maar japanse websites tegenkom, vraag ik me af of deze telefoon ooit naar nederland komt?

Afbeeldingslocatie: http://www.do-plaza.com/pc/products/images/p900iv.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.do-plaza.com/pc/products/images/p900iv_tatami.jpg

/edit: Foma maakt wel mooie telefoons. Ze hebben er volgens mij zelfs eentje met vingerafdruk beveiliging!

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2004 22:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is dus een panasonic. Heeft iemand nog wat informatie wanneer deze naar europa komt?

• sigma01
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-02 11:27
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 18:53:
Het is dus een panasonic. Heeft iemand nog wat informatie wanneer deze naar europa komt?
Niet! De foma telefoons zijn exclusief voor de japanse operator NTT-docomo en zijn gebaseerd op de W-CDMA standaard en zijn verder gemaakt voor i-mode. Dus als er al een operator mee uit zou komen zou t kpn zijn. Helaas is de w-cdma dekking in Nederland nog niet zo geweldig en heb je dus automatisch een dual-mode toestel nodig wat ook GSM 900/1800 ondersteund.
Waarschijnlijk zal er als er vraag mocht zijn van KPN/andere i-mode 3G operators wel een europese afgeleide versie van komen. Maar dat kan even duren... De SonyEricsson S700i is ook een afgeleide van een Japans toestel.

P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B

• epoman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Dus, wanneer ik 't goed begrijp, is Foma dus een soort 'Pocketline' maar dan van NTT?

Verwijderd

Topicstarter
Het wordt dus een soort van wachten en hopen situatie? Heb ik er eigenlijk wel voor over :)

Wat als ik zo een dergelijk toestel importeer, en er dan een imode prepaid kaartje instop. Gaat dat werken? Ik begrijp het verhaal van de netwerken niet echt (w-cdma dus) :)

• sigma01
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-02 11:27
epoman schreef op woensdag 01 december 2004 @ 11:39:
Dus, wanneer ik 't goed begrijp, is Foma dus een soort 'Pocketline' maar dan van NTT?
FOMA is de naam van het UMTS netwerk van NTT docomo. De onderliggende standaard die gebruikt wordt heet W-CDMA (Wideband Code-Division Multiple-Access). NTT-Docomo laat de telefoons door andere fabrikanten ontwikkelen onder haar specificaties. Dat wil zeggen dat de functionaliteit en de look/feel van het product bepaald worden door NTT-Docomo.

Helaas maakt t UMTS netwerk in japan gebruik van een ander formaat sim (u-sim) en deze zijn bij mijn weten nog niet in pre-paid vorm leverbaar... Maar over de KPN/Vodafone UMTS sim kaarten weet ik vrij weinig.

P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B

Verwijderd

ik snap die jappers niet, wrom brengen ze alleen zulke coole phones uit in JP. Mischien ligt het ook aan de westerse geldwolven die alles gelijdelijk invoeren zodat ze een stuk rijker worden.
Ik wou persoonlijk ook de Panasonic P900iV kopne, ik heb zelfs kennis in japan die dat wel kunnen kopen en verzenden maar dat hele gedoe van compatibiliteit bederft de fun.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 17:24:
ik snap die jappers niet, wrom brengen ze alleen zulke coole phones uit in JP. Mischien ligt het ook aan de westerse geldwolven die alles gelijdelijk invoeren zodat ze een stuk rijker worden.
Ik wou persoonlijk ook de Panasonic P900iV kopne, ik heb zelfs kennis in japan die dat wel kunnen kopen en verzenden maar dat hele gedoe van compatibiliteit bederft de fun.
japanners zijn wel voor met techniek, maar een telefoon met os (windows/symbian) zie je zelden daar. Die hebben wij weer ;) (Hierbij bedoel ik niet Korea :) ). En ze hebben daar meestal grote telefoons. Meeste telefoons zijn wel leuk en mooi enzovoort. Maar je hebt dit ook weer, niet alle telefoons zijn 100% engels!! Dus let op.

Verwijderd

Ik heb vorige week een Foma 900i in een touringbus gevonden op weg naar excursie. Van een vorige reiziger die naar Nederland-Armenie is geweest...

Ik heb hem na veel gezoek van Japans naar Engels kunnen omzetten, Is echt een pracht ding!, maar kan er nu iig niet mee bellen omdat de Sim geblokt is.. en dus waarschijnlijk omdat de standaard anders is als in Europa....

heeft iemand hier iets meer info over? Thx...
Pagina: 1