Toon posts:

Serverinstellingen voor Alcatel Speedtouch510

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Ik probeer al een tijdje een webserver te laten draaien op mijn alcatel speedtouch510 (standaard ADSL-modem bij pakket van wanadoo). Maar nu krijg ik mijn server niet op het internet, ik moet de poortinstellingen goed zetten, maar dit lukt me niet O-) 8)7 ik heb werkelijk alles gebrobeerd maar ik krijg hem maar niet op het net. Natuurlijk heb ik hem al wel op mijn intern IP draaien,

heeft iemand ervaring met een webserver op de Alcatel speedtouch510, en zou me willen helpen met het instellen?

Alvast bedankt!

gr. Rutger

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-04 09:11
Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 22:13:
hallo,

Ik probeer al een tijdje een webserver te laten draaien op mijn alcatel speedtouch510 (standaard ADSL-modem bij pakket van wanadoo). Maar nu krijg ik mijn server niet op het internet, ik moet de poortinstellingen goed zetten, maar dit lukt me niet O-) 8)7 ik heb werkelijk alles gebrobeerd maar ik krijg hem maar niet op het net. Natuurlijk heb ik hem al wel op mijn intern IP draaien,

heeft iemand ervaring met een webserver op de Alcatel speedtouch510, en zou me willen helpen met het instellen?

Alvast bedankt!

gr. Rutger
gewoon port 80 forwarden naar het ip van je router....
Poortforwarding FAQ
#basic

[ Voor 6% gewijzigd door HyperioN op 27-11-2004 22:16 ]

• BYM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-01 14:50

BYM

In memoriam : De Gulden

Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 22:13:
hallo,

Alvast bedankt!

gr. Rutger
Ik heb er nu geen antwoord op, maar zal dit maandag even op mijn werk vragen (8> (je vraag heb ik dus even onthouden zeg maar)

Als ik een goeie signature zou weten, zou ik die hier neerzetten.

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

heel simpel:
log in op je router en ga dan naar advanced.
Vervolgens ga je naar NAPT settings en klik je op new om een nieuwe setting in te voeren.
protocol = tcp
inside ip = ip van de webserver.
outside ip = 0.0.0.0
en insideport en outsideport is 80.
En als laatste druk je op save all

Als het dan nog niet werkt zal jij je probleem moeten zoeken in je webserver

[ Voor 6% gewijzigd door Edwin van Cleef op 27-11-2004 22:23 ]

computer voor alle werkzaamheden

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Het Grote Poortmappingsverhaal en Alcatel Speedtouch 510 FAQ welke je ook al hebt gezien bij het doorlezen van FAQ - Network Troubleshooting ? Is het de pro versie of heb je de gewone getweakt?

[ Voor 30% gewijzigd door sanfranjake op 27-11-2004 22:37 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Edwin van Cleef schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 22:23:
heel simpel:
log in op je router en ga dan naar advanced.
Vervolgens ga je naar NAPT settings en klik je op new om een nieuwe setting in te voeren.
protocol = tcp
inside ip = ip van de webserver.
outside ip = 0.0.0.0
en insideport en outsideport is 80.
En als laatste druk je op save all

Als het dan nog niet werkt zal jij je probleem moeten zoeken in je webserver
bedankt voor je reactie, het volgende probleem is dat ik dit al geprobeerd heb, en als ik het interne IP (IP van de server) invoer in de adresbalk hij wel op de server komt. zou het misschien aan het modem kunnen liggen?

Verwijderd

als je zelf je webserver op je eigen externe IP probeer te benaderen, dan zal dat niet lukken, op een of andere manier kan je je eigen externe IP niet bereiken
best kans dat het wel werk, alleen probeer je het zelf te testen, en dan lijkt het niet te werken
edit: ff vanaf een andere internet aansluiting (laten) testen dus

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2004 22:51 ]

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

als jij je server intern wilt bereiken moet jij je interne ipadres gebruiken niet je externe anders werkt het niet

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-05 11:07

r0b

Dit betekent dat NAT loopback disabled is op je modem.
En dit klopt inderdaad, want een SpeedTouch 510 ondersteunt geen NAT loopback.

Mocht je je website via een externe hostname (kunnen) bereiken, dan kan je dit in je 'hosts' file zetten, op de volgende manier:
code:
1
127.0.0.1       je.publieke.hostname

of als je webserver op een andere machine draait:
code:
1
interne.ip.van.andere.server       je.publieke.hostname

Op een andere manier gaat het helaasch niet werken bij een SpeedTouch 510.

[search=hosts file]
[search=speedtouch nat loopback]

Speedtouch 510 router, ip's doorlinken

[ Voor 16% gewijzigd door r0b op 28-11-2004 04:24 ]

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

snap ik niet.
Ik heb hier gewoon in de NAT tabel het interne ipadres gegeven dat alles van en naar de server naar dat ip gaat via poort 80 als voorbeeld is dat bij mij 10.0.0.152.

Ik installeer en configureer appache op mijn server en het werkt gewoon zonder problemen.
Communicatie van mijn werkstation naar mijn server zowel http als ftp verloopt op mijn interne ipnummer.
Bij het intypen van mijn ipnummer komt mijn homepage bij de rest gewoon op het scherm te staan dus zo moeilijk en omslachtig is het helemaal niet.
Nu heb ik dat bij mijn hostingprovider geregeld dat wanneer mijn domeinnaam ingetypt word dat dit gekoppeld zit aan mijn server.
Zonder al te veel moeite werkt dit gewoon.

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Edwin van Cleef schreef op zondag 28 november 2004 @ 04:54:
snap ik niet.
Ik heb hier gewoon in de NAT tabel het interne ipadres gegeven dat alles van en naar de server naar dat ip gaat via poort 80 als voorbeeld is dat bij mij 10.0.0.152.

Ik installeer en configureer appache op mijn server en het werkt gewoon zonder problemen.
Communicatie van mijn werkstation naar mijn server zowel http als ftp verloopt op mijn interne ipnummer.
Bij het intypen van mijn ipnummer komt mijn homepage bij de rest gewoon op het scherm te staan dus zo moeilijk en omslachtig is het helemaal niet.
Nu heb ik dat bij mijn hostingprovider geregeld dat wanneer mijn domeinnaam ingetypt word dat dit gekoppeld zit aan mijn server.
Zonder al te veel moeite werkt dit gewoon.
Lees de post boven je eens even. Het is met deze Speedtouch niet mogelijk :)

Ik weet zo uit m'n hoofd dat sommige Drayteks en Zyxels NAT Loopback ondersteunen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• r0b

r0b

NAT Loopback lets LAN-side users reach Internet accessible servers via their public IP addresses or domain names, instead of having to use local IP addresses.
Vertaald: NAT loopback laat LAN-users via internet bereikbare servers bereiken via hun publieke IP adres of domeinnamen, in plaats van deze alleen maar beschikbaar te laten zijn via het interne IP adres.

Deze techniek staat dus niet ingeschakelt op je router.
Dit gaat dus niet zo werken.

Ik neem aan dat om het domein http://www.edwinvancleef.com/ gaat?
Je kan dan het volgende in je C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\hosts bestand zetten:
code:
1
10.0.0.152      edwinvancleef.com

Dit lost het probleem op.
Echter: je moet dit dan op alle clients toepassen waarbij je dit probleem opgelost wilt hebben,

[ Voor 10% gewijzigd door r0b op 28-11-2004 06:54 ]

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

r0b schreef op zondag 28 november 2004 @ 06:52:
[...]

Vertaald: NAT loopback laat LAN-users via internet bereikbare servers bereiken via hun publieke IP adres of domeinnamen, in plaats van deze alleen maar beschikbaar te laten zijn via het interne IP adres.

Deze techniek staat dus niet ingeschakelt op je router.
Dit gaat dus niet zo werken.

Ik neem aan dat om het domein http://www.edwinvancleef.com/ gaat?
Je kan dan het volgende in je C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\hosts bestand zetten:
code:
1
10.0.0.152      edwinvancleef.com

Dit lost het probleem op.
Echter: je moet dit dan op alle clients toepassen waarbij je dit probleem opgelost wilt hebben,
sanfranjake schreef op zondag 28 november 2004 @ 06:49:
[...]

Lees de post boven je eens even. Het is met deze Speedtouch niet mogelijk :)

Ik weet zo uit m'n hoofd dat sommige Drayteks en Zyxels NAT Loopback ondersteunen :)
ik draai hier zelf ook met een alcatel510 dus vandaar dat ik eingelijk niet snap waarom het niet werkt.
zit hier eingelijk midden in verbouwing dus ik zal eens kijken of ik mijn server eventueel online kan zetten hier in beperkte ruimte om aan te kunnen tonen dat het wel degelijk werkt
Als iemand bepaalde gegevens wilt hebben wil ik wel screenshots online zetten om aan te tonen dat het wel degelijk mogelijk is.

Eventueel zou je de firmware kunnen updaten dit heeft bij mij wat extra functies opgeleverd

• r0b

r0b

Edwin van Cleef schreef op zondag 28 november 2004 @ 07:14:
[...]

[...]

ik draai hier zelf ook met een alcatel510 dus vandaar dat ik eingelijk niet snap waarom het niet werkt.
zit hier eingelijk midden in verbouwing dus ik zal eens kijken of ik mijn server eventueel online kan zetten hier in beperkte ruimte om aan te kunnen tonen dat het wel degelijk werkt
Als iemand bepaalde gegevens wilt hebben wil ik wel screenshots online zetten om aan te tonen dat het wel degelijk mogelijk is.

Eventueel zou je de firmware kunnen updaten dit heeft bij mij wat extra functies opgeleverd
Grapje zeker? :o
Als dat echt zo is, dan zou ik je dankbaar zijn als je eens zou posten welke firmware je hebt.
Ik ben namelijk namelijk nog geen enkele ST510 tegenkomen die dit kon.

Hm wacht, alcatel 510 zeg je?
Of bedoel je een Thomson?

Post maar even een pic van http://www.kpnadsl.nl/support/index_multi.html, dan weten we over welke we het hebben. :)

[ Voor 12% gewijzigd door r0b op 28-11-2004 08:48 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:33

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zie alle genoemde tips en info, dit is redelijk basic en is met de search voldoende over te vinden (en dan zijn er ook nog diverse FAQ's een gewijd).

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.