Toon posts:

help me een moederbord kiezen

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om een compleet nieuw systeem te bouwen puur om te gamen, ik zie de bomen door het bos niet meer met al die nieuwe hardware de laatste tijd, vandaar smeek ik om deftige hulp,

mijn eerste pc in gedachten:

een 64 bit systeem
mobo abit av8
AMD ATHLON64 3500+ (Socket 939) BOXED
2 * DDR PC400 512mb APACER of CORSAIR
Asus ATI X800PRO 256Mb

ofwel mijn tweede idee
een intel platform

mobo elitegroup 915 pf4 extreme (1.0) (wie heeft ervaring met die bord?)
Intel PIV 540 Skt 775 Box, HT 800MHz, 1MB Cache, (3,2GHz)
1 * GeIL Ultra Platinum PC3500 433MHz Dual Channel DDR Kit 512Mb
1* GeIL Ultra Platinum PC4000 500MHz Dual Channel DDR Kit 1024Mb
Asus ATI X800PRO 256Mb

Nu is mijn vraag,
wat zou voor mij het beste zijn puur om te gamen?
alle commentaar en voorstellen zijn welkom

alvast bedankt voor de moeite

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Heb je al naar reviews gezocht van die moederborden en van het geheugen? Of over de chipset die op de borden zit?
Als het één van deze keuzes moet zijn hoef je toch niet zoveel bomen te doorzoeken om het bos te vinden?

[ Voor 11% gewijzigd door dreeke op 27-11-2004 22:13 ]

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-08 22:06
Dan stel ik voor dat je zelf op onderzoek uitgaat

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

Verwijderd

Topicstarter
reviews? 915 pf4 extreme is een nieuw moederbord. ik vind daar nergens veel reviews van. het is zelfs een zeldzaam moederbord op dit ogenblik.
Ik ken niet al die technische details van al die hardware, ik versta dat niet zo als jullie.
alvast bedankt voor de supersonische reaktie

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:43

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Als het inderdaad zo'n zelfzaam moederbord is, zullen weinig mensen er meer vanaf weten dan wat jij al kan vinden online. Het interpreteren van gegevens is niet allemaal afkortingen en technische taal... over het algemeen kun je er goed achter komen wat het allemaal inhoudt.

Ook ik ben op zoek naar een nieuw systeem en kwam er daarbij achter dat ik minder wist dan ik zelf dacht :) Ondertussen veel onderzoek gedaan en je kunt inderdaad heel goed zelf een oordeel vellen. Succes!

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 22:17:
Mja... je komt ook een beetje met iets aan waar dit forum niet voor is, het is en blijft je eigen keuze... Die kunnen wij niet voor je maken.

Persoonlijk zou ik de optie's mengen, ik heb zelf een Athlon64, met een giegje supergoed ram... alleen die X800 ontbreekt het mij aan... ik heb jouw portomonnee niet, ik heb een Radeon9800 Pro

Werkt perfect als game doos

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 22:17:
reviews? 915 pf4 extreme is een nieuw moederbord. ik vind daar nergens veel reviews van. het is zelfs een zeldzaam moederbord op dit ogenblik.
Ik ken niet al die technische details van al die hardware, ik versta dat niet zo als jullie.
Dan zou je natuurlijk ook naar een ander moederbord kunnen zoeken wat aan je wensen voldoet en waar wel iets over te vinden is.
Waarom zou je zo'n zeldzaam moederbord willen? Is alleen maar lastiger.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb van beide systemen alle gegevens, al enkele gebruikerservaringen en al heel veel opzoekwerk verricht.Maar nog geen enkele serieuze vergelijking kunnen maken tussen deze twee systemen. ik weet wel voor ik iets vraag op tweakers dat ik zelf eerst deftig research moet doen.Wel dat heb ik gedaan en ben ik nog steeds mee bezig. Helaas weet ik niet hoe gamesoftware reageert op deze twee systemen. En dat is juist mijn vraag

ben ik beter met een intel 915 pf4 extreme mobo met een iets lagere hz van cpu(dan dat ik die 64 bit zou nemen) en met 400 en 500 mhz dual ram om te gamen
of zouden jullie eerder een iets hogere 64 bit cpu nemen met 400 mhz ram?

nogmaals bedankt

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Hoe dan ook zou ik niet zo gauw een bordje van Elitegroup (aka PCChips, aka ECS) nemen. Ik heb zeer slechte ervaringen met deze fabrikant. Enige voordeel van deze bordjes is de prijs, maar daar houdt het, IMHO, ook helemaal mee op.

Mijn advies: als je een nieuwe PC samenstelt, kies dan eerst een goed beeldscherm, dán een goed mobo en bouw de rest van de PC om die componenten verder op.

[ Voor 26% gewijzigd door koraks op 27-11-2004 22:44 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

ARME AOW’er

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Check de FAQ van dit subforum hoe je een mobo moet uitzoeken :)

Welke mobo moet ik nemen?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.