Welk IP heeft mijn Access Point?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.082 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• oscarvdb
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-04 10:15

oscarvdb

and like that...

Topicstarter
Ik heb drie pc's die ik via Sitecom 54g WLAN kaartjes, naar een Belkin 54g Access Point (dus draadloos netwerk) aan een Speedtouch 510 modem heb gehangen. Nu werkt alles prima, ik krijg gewoon connectie, kan internetten en zoveel overzetten als ik maar wil. Maar dan komt het idee naarboven om de boel maar eens dicht te spijkeren met WEP. En daar moet ik de settings van het AP voor veranderen.

En daar komt nou net het probleem, ik heb geen idee op welk IP adres het Access Point zit. Ik gebruik nu de range 10.0.0.xxx, want de router zit op 10.0.0.138.
Volgens de manual zit het AP op 192.168.2.254, dus ik verander het IP van mijn pc naar 192.168.2.100 zodat ik in dezelfde range zit. maar helaas kan ik dan niet via mijn browser naar dat IP van het AP. Pingen lukt ook niet. Met dat IP adres kan ik ook niet surfen, maar dat lijkt me logisch natuurlijk omdat de router op een andere range zit.

Ik zit nu dus met het probleem dat ik geen idee heb hoe ik dat access point nu moet aanspreken. Is er een manier om dat IP adres te achterhalen? Kan ik niet op de een of andere manier kijken welke IP's gebruikt worden?

Bedankt!

... he's gone.

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-05 09:53

Rannasha

Does not compute.

ik heb daar een klein progsel voor geschreven, wat alle ips binnen een range pingt op zoek naar reactie, maar ik heb dat niet op deze pc staan (kan er maandag pas weer bij), maar volgens mij zijn er wel meerdere programma's te vinden die hetzelfde kunnen.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Wat krijg je te zien als je "tracert 10.0.0.138" invoert in dos venster/commando prompt?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

even je pc aansluiten via kabel.. dan kun je er wel bij

• oscarvdb

oscarvdb

and like that...

Topicstarter
dreeke schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 22:10:
Wat krijg je te zien als je "tracert 10.0.0.138" invoert in dos venster/commando prompt?
Tracing route to router.lan [10.0.0.138]
over a maximum of 30 hops:

1 1ms 2ms 1ms router.lan[10.0.0.138]

Trace complete.
Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 22:13:
even je pc aansluiten via kabel.. dan kun je er wel bij
Aan het Access Point bedoel je? Zal moeilijk gaan; volgens mij alleen een UTP poort die aan de router hoort te hangen. Of kan je daar ook een PC aan hangen?
Aan de router? Dat kan wel. Als je dat bedoelt zal ik dat wel even proberen.

[ Voor 44% gewijzigd door oscarvdb op 27-11-2004 22:20 . Reden: toevoeging :) ]

... he's gone.

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-05 11:45

E-Vix

Nu met sneeuw!

Het IP adres 192.168.2.254 klopt wanneer je hem rechtstreeks op de netwerkkaart van een computer aansluit. Dus in plaats van dat je hem op je router aansluit, sluit je hem rechtstreeks op je comnputer aan. Dan zet je inderdaad het IP adres van je PC op 192.168.2.1 of iets anders in de zelfde range, en dan kan je er bij komen. Hoogstwaarschijnlijk kan je in je AP ook instellen dat je AP via de DHCP een IP adres togewezen krijgt. Dan kun je vanuit je router je AP een vast IP adres geven zodat je hem vanuit je normale netwerk kan configureren in het vervolg.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-04 09:11
heeft de ap geen dhcp-server?
dan zet je ff de dhcp van je router uit, en laat je je pc auto-configgen via de dhcp van je wireless ap, dan heb je hem zo :)

en anders ga je in alle mogelijke ranges zitten en doe je een ip-scan :p

[ Voor 89% gewijzigd door HyperioN op 27-11-2004 22:27 ]

• oscarvdb

oscarvdb

and like that...

Topicstarter
Heb een ip-scan tooltje gevonden waarmee ik het AP heb gevonden op 10.0.0.200.

Bedankt allemaal!

... he's gone.

• Beatman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-05 18:59
Waar kun je dat tooltje vinden? Ik heb me er laatst ook rot naar gezocht namelijk.

www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica

• nautaonline
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:16
Even zoeken op download.com:

Angry IP Scanner

http://home.nautronix.nl/downloads/ipscan.exe

[ Voor 5% gewijzigd door nautaonline op 27-11-2004 23:34 ]

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-04 09:11
exact dezelfde als ik heb :) werkt perfect.

Verwijderd

Offtopic replies trashed. Gelieve gewoon ontopic te blijven.
Pagina: 1