[Excel 2003] Engelse formules gebruiken in NL versie

Pagina: 1
Acties:
  • 1.084 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BigBart
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-02 20:38

BigBart

Memento Mori

Topicstarter
Het probleem is als het volgende: ik heb de Nederlandse versie van Office 2003 Professional en daarnaast heb ik de Proofing Tools 2003 geinstalleerd. Nu gebruiken wij op school dus een Engelse leermethode voor Excel. Nu is mijn vraag of er een oplossing is zodat ik binnen de Nederlandse versie van Excel de Engelse formules kan gebruiken. Als ik nu bijvoorbeeld =SUM invoer krijg ik de melding #Naam?

Velen die leven verdienen de dood en sommigen die sterven verdienen het leven.

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Helaas, je zou ze écht gewoon moeten vertalen. Middels Google kwam ik op dit PDF document welke een vertaling geeft van het menustructuur alsmede een vertaling van de functies (Nederlands/Engels) van Excel 2002. Wellicht heb je er wat aan.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Niet. Wel worden intern de engelse termen aangehouden. Je kan in de NL versie de NL opdrachten typen, opslaan, openen in een EN versie en de EN termen staan er. als het goed is

Maar het vertalen tijdens typen is - al dan niet met een lijstje zoals bovenstaande - als extra opdracht aan de scholier bedoeld ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

F_J_K schreef op zondag 28 november 2004 @ 00:33:
Niet. Wel worden intern de engelse termen aangehouden. Je kan in de NL versie de NL opdrachten typen, opslaan, openen in een EN versie en de EN termen staan er. als het goed is
Dat dacht ik ook. De TS'er kan dan gewoon de voorbereidingen op school doen (ik neem aan dat ze daar ivm de Engelse leermethode ook een Engelse versie van Office hebben) en de Excel documenten naar huis mailen. Thuis kan je dan gewoon de documenten openen en zie je de vertaling van de formule meteen in je Nederlandse versie staan.
Maar het vertalen tijdens typen is - al dan niet met een lijstje zoals bovenstaande - als extra opdracht aan de scholier bedoeld ;)
Waarschijnlijk wel. Dit was overigens wel het enige lijstje wat ik zo één, twee, drie kon vinden...

• BigBart
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-02 20:38

BigBart

Memento Mori

Topicstarter
Dat valt tegen dan. :( Dan zit er niets anders op dan alles te vertalen. :'( Is het trouwens mogelijk om naast Office 2003 NL incl die NL versie van Excel, Office 2000 UK te installeren met enkel Excel zonder dat dit allemaal voor problemen gaat zorgen? :?

Velen die leven verdienen de dood en sommigen die sterven verdienen het leven.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Voor zover ik weet kan dat niet; wel kan je natuurlijk een virtual machine gebruiken maar dat lijkt me overkill. Denk gewoon steeds even na bij een vertaling, dan kom je er ook helemaal uit: dat is IMHO sneller en makkelijker dan een tweede Excel.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• CoRrRan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-06 09:35

CoRrRan

Don't Panic!!!

Het is op zich een klein beetje offtopic, aangezien ik ook niet een manier zie om de functies in het Engels te schrijven voor een Nederlandse Excel versie, maar ik wil toch nog even wijzen op een Excel Add-In wat je goed kan helpen bij het vertalen tussen de Engelse en de Nederlandse versie van Excel. Dit programma is gemaakt door iemand die veel vragen beantwoord op microsoft.public.nl.office.excel. Ikzelf gebruik het regelmatig als ik ook daar iemand probeer te helpen.

De Add-In kan hier gevonden worden: xlSupport.com. Vooralsnog gewoon een freeware Add-In. (De Add-In die je wilt hebben heet TranslateIT.) Even de help-file van MS Excel lezen als je niet weet hoe je Add-Ins installeert...

Dit programma kan de formula uit een cel halen en deze direct vertalen naar de Engelse versie. (Als je bijvoorbeeld een formule aangerijkt krijgt in dit forum, in het Nederlands, kun je deze formule plakken in je Engelse Excel, de Add-In aanroepen, en in een paar klikjes de Engelse versie van de formule in je Excel workbook krijgen.

Wat je ook ZOU kunnen doen, maar dit is heel omslachtig: alle Engelse formules in VBA zetten op de volgende manier:
Visual Basic:
1
2
3
4
5
Function SOM(arg1 As Double, arg2 As Double, arg3 As Double, arg4 As Double)

SOM = Application.WorksheetFunction.Sum(arg1, arg2, arg3, arg4)

End Function
Echter, dit is zo'n omslachtige manier, dat je er nog niets aan hebt... :-)

-- == Alta Alatis Patent == --

• The_Savage
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-05-2021

The_Savage

wEiRd

Hoe kan het dan dat wanneer ik een nederlandse formule intyp (zoals SOM) mijn engelse versie van Excel hem gewoon herkent :S

Heb gewoon Office 2003 All-In-One EN zonder andere fratsen.
Pagina: 1