netpilot problemen

Pagina: 1
Acties:

• jenk
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:27
Ik heb hier een netpilot (router?) liggen.
Omdat ik hem wil verkopen wil ik hem eerst testen.(zelf nooit gebruikt)
Ik heb hem via een crosslink kabel op poort lan1 aangesloten en de andere kant van de kabel zit op een pc met win98 waarvan het ip adres op automatisch staat.
Volgens de "starting guide" moet ik in de internet explorer het adres https://10.0.0.1/admin invoeren om in de netpilot te komen.
Wat ik ook probeer, ik kom er niet in; ik krijg steeds de melding "de pagina kan niet worden weergegeven"
Aangezien ik geen enkele gegevens heb van de netpilot ( ook niet hoe hij is ingesteld) vraag ik hem af of er een manier is om hem te resetten zodat hij weer naar het standaard ipadres 10.0.0.1 gaat.
Er moet ook een programma voor de netpilot zijn om hem in te stellen (netpilot wizard, alleen heb ik dat niet)

p.s.

De lampjes power,ready,lan1 branden groen, de lampjes alarm en email branden rood, terwijl alarm knippert.
Ook hoor ik om de zoveel tijd een aantal piepjes.

Verwijderd

Je geeft niet eens een output vaneen winipcfg, iets wat toch wel redelijk noodzakelijk is voor dergelijk troubleshooten.

En wat heeft dit met PNS te maken? Hoppa, naar NT ermee.

• jenk
Sorry, dacht dat netpilot professioneel apparatuur was.

• jenk
winipcfg (op de pc) zegt het volgende:
ip-autoconfiguratieadres 169.254.195.111
subnetmasker 255.255.0.0
standaard gateway geen
dhcp-server 255.255.255.255

Verwijderd

Het ding geeft dus geen IP-adres via DHCP uit. Benaderen heeft weinig zin zo.

Ga eens achter een handleiding/documentatie aan en/of probeer het ding te resetten.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zet even het ip-adres handmatig op 10.0.0.2 of iets dergelijks met subnetmasker 255.255.255.0, gateway 10.0.0.01. Kan je dan wel beheren? Anders zou ik even zoeken wat de resetknop is van dat ding.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

het mooiste zou zijn als je met de bijbehorende admin kabel hem eens aan je pc hangt en dan met hyperterminal ( bijvoorbeeld ) tijdens het booten kijkt wat ie doet..

Ik weet wel dat netpilots erg gevoelig zijn voor niet correct afsluiten, dus volg de handleiding anders kan je met een dood os zitten..
een herprogramering van de software is niet bepaald goedkoop...

suc6 ;)

edit:

de piepjes geven aan dat de netpilot bezig is met laden of afsluiten.. wacht dus totdat dit ophoud... kan wel 30 min duren !!

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2004 23:55 ]

Verwijderd

http://www.primary-networks.com/netpilot/install.html

Lan Settings

In a simple peer to peer network where there is no DHCP server present the Netpilot should be turned on for a few minutes before connection to the Network. When the second set of beeps stop it will configure itself to be the DHCP server and provide the network settings for the DHCP clients. The individual clients running Win 95/98/NT should be a member of WORKGROUP (can be changed later) and have the following installed:

* Client for Microsoft Networks
* TCP/IP Protocol with the following settings:

DHCP Client Manual Settings
IP Address
Subnet Mask Obtain Automatically 10.0.0.<unique number>
255.255.255.0
WINS Configuration Disable WINS Resolution Disable WINS Resolution
Gateway None 10.0.0.1
DNS Configuration
Host
Domain
DNS Search Order Disable DNS Machine Name
Your domain
10.0.0.1
Bindings Client for MS Networks Client for MS Networks

If manual settings is chosen, the IP address will most likely be in the 192.1.1 range

If there is already a DHCP server on the network this is the information the Netpilot needs to receive:

* IP address
* DNS
* Gateway
* Domain name information

Lijkt me niet al te moeilijk toch?

Verwijderd

sanfranjake schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 23:44:
Anders zou ik even zoeken wat de resetknop is van dat ding.
een netpilot heeft geen resetknopje... het is een servertje in mini formaat dat loopt op linux ;)
Pagina: 1