Toon posts:

[HTM] JPG plaatje downloaden i.p.v. openen, is dat mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou dus graag willen dat mijn browser het plaatje open met opslaan als i.p.v. het open, hoe maak ik dat? of kan dat niet?
Met andere extensies is dat voor mij geen probleem, maar een jpg blijft mijn browser openen. ik wil bijvoorbeeld een willekeurige afbeelding op mijn webspace laten downloaden i.p.v. openen dmv een link

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:32
"Afbeelding opslaan als..." :?

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Als je serverside kunt scripten is dat goed mogelijk :)

Zie ook: [google=content-type download instead of open]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Stuur een Content-Type header mee met een content-type waarvan niet is vastgelegd dat een bepaald programma het moet openen.

In principe moet je hiervoor dus de HTTP header Content-Type: application/octet-stream mee laten sturen. Op een Apache webserver kun je dit in een bepaalde map met .jpg bestanden forceren door in de directory een .htaccess bestand aan te maken met daarin de regel:

ForceType application/octet-stream .jpg

Verwijderd

Zie hier hoe ik Japie_17's icoon jat:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/46212/full.jpg

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 25-02 11:17

Clay

cookie erbij?

met php/asp/jsp kan je de file streamen met de content/mime-type op application/octet-streem (en/of een aantal andere, geloof ik). Tjah of je zet eronder dat mensen rechts moeten klikken en "save as" doen. :)

edit:

mosterd na de maaltijd :z

[ Voor 12% gewijzigd door Clay op 27-11-2004 21:26 ]

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Verwijderd

flauw mode: zo in firefox

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~elout/got/saveas.gif

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2004 00:15 ]

Pagina: 1