Niet echt een Casemodding maar toch wat knutselwerk van een "oudere" computergek.
Doel : Veel hebben, weinig zien en horen
Dus in plaat de PC in een geluidswerende kast, een PC als bureaukast.
Voordeel : meer ruimte in de case en weinig ruimte verlies in de kamer.
Tevens kan de waterhuishouding beter geplaats worden.
Middel : Aluminium frame met Alu.plaatwerk.
Het Aluprofiel besteld bij een terrariumsite (Rainforest....), niet goedkoop, wel mooi.
Toen het plaatwerk (1,5mm) bij ijzerboer, ook niet goedkoop (alu prijzen gestegen?).
Profiel met kunstofverbinders in elkaar gezet (profiel op maat gezaagd met verstek).
Plaatwerk gelijmd met secondelijm (industrial7.5) en kombi metaal, op achterwand en bovendeksel na.

Klaar is kast, nu het binnen werk: heb een moederbord grondplaat met slotsteun gebruikt, vastgezet op dubbel bodem, ook een HD-rek kwam van pas.

De cd player moesten naast elkaar samen met de multikastjes i.v.m hoogte kast
Om deze vast te zetten was wel even puzzelen, later bleek dat ik een langer IDE-kabel nodig had (afstand master/slave connector groter dan standaard).

Als laatste de waterhuishouding er weer in, PECH de rententionbracket brak af.
Nieuwe besteld en geplaats, nog een puntje was de aan/uit schakelaar, op goed geluk een besteld en zowaar ook die werkt.

Oude opstelling demonteren en de nieuwe Deskcase op zijn plaats terug.

Ook dit is gebeurt, moet alleen nog de laatste pics op de site zetten.
Tot zover mijn zelfbouw avontuur
Beeldmateriaal: http://websitemaker.kennisnet.nl/Knootje/
Een opmerking is op z'n plaats, de prijs viel tegen (blijft onder mij, vrouwlief leest mee), maar je kunt er een aardige kast van kopen
Een nieuwe uitbreiding zit er voorlopig niet in.
Doel : Veel hebben, weinig zien en horen
Dus in plaat de PC in een geluidswerende kast, een PC als bureaukast.
Voordeel : meer ruimte in de case en weinig ruimte verlies in de kamer.
Tevens kan de waterhuishouding beter geplaats worden.
Middel : Aluminium frame met Alu.plaatwerk.
Het Aluprofiel besteld bij een terrariumsite (Rainforest....), niet goedkoop, wel mooi.
Toen het plaatwerk (1,5mm) bij ijzerboer, ook niet goedkoop (alu prijzen gestegen?).
Profiel met kunstofverbinders in elkaar gezet (profiel op maat gezaagd met verstek).
Plaatwerk gelijmd met secondelijm (industrial7.5) en kombi metaal, op achterwand en bovendeksel na.

Klaar is kast, nu het binnen werk: heb een moederbord grondplaat met slotsteun gebruikt, vastgezet op dubbel bodem, ook een HD-rek kwam van pas.

De cd player moesten naast elkaar samen met de multikastjes i.v.m hoogte kast
Om deze vast te zetten was wel even puzzelen, later bleek dat ik een langer IDE-kabel nodig had (afstand master/slave connector groter dan standaard).

Als laatste de waterhuishouding er weer in, PECH de rententionbracket brak af.
Nieuwe besteld en geplaats, nog een puntje was de aan/uit schakelaar, op goed geluk een besteld en zowaar ook die werkt.

Oude opstelling demonteren en de nieuwe Deskcase op zijn plaats terug.

Ook dit is gebeurt, moet alleen nog de laatste pics op de site zetten.
Tot zover mijn zelfbouw avontuur
Beeldmateriaal: http://websitemaker.kennisnet.nl/Knootje/
Een opmerking is op z'n plaats, de prijs viel tegen (blijft onder mij, vrouwlief leest mee), maar je kunt er een aardige kast van kopen
Een nieuwe uitbreiding zit er voorlopig niet in.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2004 13:55 . Reden: plaatjes inserted ]