Toon posts:

Harman/Kardon DVD Recorder?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag beste mensen...

Vraagje... Ik heb onlangs een 42" Philips plasma gekocht, en een Harman/Kardon home cinema set met versterker en DVD-speler.

Nu werd mij toen verteld dat er binnenkort ook een Harman/Kardon DVD recorder zou uitkomen.. Nu werd dit onlangs weer ingetrokken..
Hebben jullie misschien een idee? Want op hun site staat ook niet veel..

Als alternatief heb ik gekeken naar die Philips DVD recorder, met zo'n TV-gids.. Dat je makkelijk kunt selecteren wat je wil opnemen..
Die heeft een HDD en ook een DVD+ recorder. Geen DVD-.

Men waarschuwde mij dus dat DVD-spelers geen DVD+cdtjes kunnen lezen.. Logisch.. Maar hoe groot is dit probleem? Zou ik, voor degenen die dit niet kunnen, niet de DVD+ kunnen inlezen op mijn PC, ISOtje van trekken, en branden op DVD-?

Gaat dat?
Wat raden julle aan?
Misschien weet iemand of die Harman/Kardon DVD-recorder wel komt??

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

[GT] -> [AVH]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:59

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
volges mij wordt over het algemeen meer + gelezen dan - , je moet wel kijken naar welk merk het is, JVC leest volges mij alleen - ...

Home Assistant Configuratie V&A

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

Ik vraag me af of er op dit moment nog wel dvd spelers worden verkocht die maar 1 van de standaarden (+ & -) lezen. En van een (prijzig) merk als harman kardon verwacht ik toch eigenlijk dat deze alles af spelen.
Maar handig om te weten is welke dvd speler je hebt aangeschaft.
Dan is eenvoudig op te zoeken welke schijfjes jouw speler kan afspelen.

edit: @ BiG-GuY
Mijn JVC leest zowel + als -

edit 2: ik heb even gekeken op de harman kardon site.
Daar staan 2 dvd spelers vermeldt (de dvd 22 en dvd 31).
En volgens de site ondersteunen beide spelers zowel + als -
Maar als je het nog niet vertrouwd, leen eens gebrande dvd + en - schijf en stop ze in je speler. :)

[ Voor 39% gewijzigd door job op 28-11-2004 19:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
nee het is meer voor vrienden zeg maar...
als ik een programma op neem, dat ik het ze op disc kan geven...

vandaar ;)

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als je beide standaarden wil ondersteunen, moet je zo'n Sony DVD recorder (met evt. HD) kopen. Die branden + en -.

Ik weet niks van een HK DVD recorder, ik zie het er ook niet zo 1-2-3 van komen eerlijk gezegd. Marantz, Denon, Onkyo, hebben ook allemaal geen DVD recorder toch? Hebben die merken ooit video recorders verkocht? Geen idee eerlijk gezegd, maar volgens mij niet. Ik zie het er dus niet van komen dat Harman Kardon een dezer dagen met een DVD recorder uit zal komen :)

Alle DVD spelers van nu spelen + en - af trouwens, hoewel het vaak wel vaag omschreven is. JVC presteert het om in haar handleidingen bij de ondersteunde formaten alleen - te zetten, maar bij de niet ondersteunde formaten nergens + te vermelden. Stiekem ondersteunen ze het dus, maar ze houden het als het ware geheim :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

HK zal toch in ieder geval niet zelf een DVD-recorder ontwikkelen. Zij nemen het binnenwerk van een ander merk (tot voor kort was dit Kenwood) en plaatsen er een HK-kast rond ;)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

Verwijderd schreef op maandag 29 november 2004 @ 01:38:
nee het is meer voor vrienden zeg maar...
als ik een programma op neem, dat ik het ze op disc kan geven...

vandaar ;)
Oooh zo.
Sorry dan heb ik verkeerd begrepen.

Ik zou zeggen brand voor anderen een dvd+, die word het meest ondersteund.
En inderdaad, zoals je zegt: kan iemand niet een dvd+ lezen, dan maak je een iso en brandt je deze op een dvd- schijf :)
Zo eenvoudig is het.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:57

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nouja, kwa lezen zal het in iedergeval geen probleem zijn, Harman Kardon leest alle formaten +/- R/RW, dus wat dat betreft kun je je gang gaan...
Over een recorder is mij nog niks bekend...

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-02 12:59

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Ik heb ook een HK-set, receiver en dvd speler (AVR-330 en de DVD-22) en wacht met smart op een dvd-recorder. Een ander wil ik niet omdat ik de looks van mij HK set :9 vind en dat niet ga verknallen met een ander merk.
Voor zover ik weet zou hij begin volgend jaar komen als ik een vertegewoordiger van HK mag geloven.

Verwijderd

Topicstarter
Vergeet het maar
na veel onderzoek kwam ik er achter dat dat niet gaat komen...
iig niet binnen een jaar of zo...

Heb me vandaag de Philips DVDR725H gekocht! :)

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:57

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 00:47:
Vergeet het maar
na veel onderzoek kwam ik er achter dat dat niet gaat komen...
iig niet binnen een jaar of zo...

Heb me vandaag de Philips DVDR725H gekocht! :)
En wat kwam uit dat onderzoek naar voren kwa info? Wel erg kort door de bocht, nu we allemaal vol smart op je ondervindingen zitten te wachten ;)

[ Voor 14% gewijzigd door MikeyMan op 30-11-2004 00:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou, heb redelijk wat zaken afgebeld...
Sommigen zeiden dat ze HELEMAAL GEEN vertrouwen er in hadden dat er een DVD Recorder zou uitkomen,
en anderen zeiden HEEL MISSCHIEN, maar dat gaat dan nog wel effe duren...

Ik vond al dat ik lang genoeg gewacht had ;-)

Philips is ingeplugd...
Je moet, om van het Guide+ (onboard TV gids om makkelijk programma's te selecteren voor opname) systeem gebruik te maken, de speler een nacht op standby zetten zodat ie info kan downloaden.
Daar is ie nu mee klaar.

Er loopt nu een opname (via Guide+ ingesteld)...
Die is over 15min klaar...
Eens mee stoeien... Lees later verder!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Ik hoorde vandaag toch heel wat anders toen ik mijn HKS 11 en HKS 4 ophaalde. Maar inderdaad, de komende tijd geen DVD-recorder van HK.

• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

@ i2Paq, waarom heb je die HKS4 en HKS11 speakers gekocht? Waarschijnlijk omdat je maar kleine speakers kwijt kan, hoop ik. Het is wel zonde dat je aan deze receiver zulke kleine 'flut' speakers hebt hangen (heb de receiver en de dvd-player zelf ook), want deze receiver komt pas echt tot zijn recht als je er een paar flinke speakers aan hebt hangen.

[ Voor 3% gewijzigd door tHe_BiNk op 30-11-2004 23:17 ]

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

tHe_BiNk schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 23:16:
@ i2Paq, waarom heb je die HKS4 en HKS11 speakers gekocht? Waarschijnlijk omdat je maar kleine speakers kwijt kan, hoop ik. Het is wel zonde dat je aan deze receiver zulke kleine 'flut' speakers hebt hangen (heb de receiver en de dvd-player zelf ook), want deze receiver komt pas echt tot zijn recht als je er een paar flinke speakers aan hebt hangen.
"Flut-speakers"?

Ik ben zeer tevreden over het geluid. Hiervoor hingen er Hepta's aan en die waren groot en de klank is/was perfect. Door een verhuizing besloten om andere speakers te kopen omdat ik de 7.1 die deze set aankan ook wilde gaan gebruiken en tevens kleiner wilde omdat er meer mensen dan ik in dit huis wonen. Gezocht, geluisterd en uiteindelijk deze keuze gemaakt. Ik luister naar Trance, Lounge, Frank Sinatra en al wat daar maar tussenin zit.

Dus waar bazeer jij je op dat zo te stellen? Heb jij ze wel eens gezien, in je handen gehad en gehoord aan deze set? Daarbij is geluid iets heel persoonlijks.

• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

i2Paq schreef op woensdag 01 december 2004 @ 08:56:
[...]

"Flut-speakers"?

Ik ben zeer tevreden over het geluid. Hiervoor hingen er Hepta's aan en die waren groot en de klank is/was perfect. Door een verhuizing besloten om andere speakers te kopen omdat ik de 7.1 die deze set aankan ook wilde gaan gebruiken en tevens kleiner wilde omdat er meer mensen dan ik in dit huis wonen. Gezocht, geluisterd en uiteindelijk deze keuze gemaakt. Ik luister naar Trance, Lounge, Frank Sinatra en al wat daar maar tussenin zit.

Dus waar bazeer jij je op dat zo te stellen? Heb jij ze wel eens gezien, in je handen gehad en gehoord aan deze set? Daarbij is geluid iets heel persoonlijks.
Geluid is natuurlijk altijd erg persoonlijk. Ik heb de combinatie van de AVR 130 en HKS11 'bewonderd', en ik vond het geluid gewoon dof met weinig dynamiek. AVR 130 is volgens mij al een receiver die veel betere boxen verdiend. De AVR 330 dus helemaal. Ik heb er JBL's aanhangen E30s en E50s en dat klinkt stukken beter (heb beiden getest in de store). De range is buitengewoon goed voor surround van movies.

Als je veel naar ?stereo muziek? luistert, waarom heb je dan niet twee zuilen genomen met de HKS11 er omheen voor surround sound?

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

tHe_BiNk schreef op maandag 06 december 2004 @ 15:53:
[...]

Geluid is natuurlijk altijd erg persoonlijk. Ik heb de combinatie van de AVR 130 en HKS11 'bewonderd', en ik vond het geluid gewoon dof met weinig dynamiek. AVR 130 is volgens mij al een receiver die veel betere boxen verdiend. De AVR 330 dus helemaal. Ik heb er JBL's aanhangen E30s en E50s en dat klinkt stukken beter (heb beiden getest in de store). De range is buitengewoon goed voor surround van movies.
Dat ze wellicht niet tot de "betere" boxen behoren kan ik be-amen. Maar ook ik heb ze beluisterd in vergelijk met Infinity OREUS en JBL sets en mijn gehoor gaf de HKTS11 het voordeel. Ik heb met 3 verschillende muziekstukken geluisterd.
Als je veel naar "stereo muziek" luistert, waarom heb je dan niet twee zuilen genomen met de HKS11 er omheen voor surround sound?
Door een verhuizing kunnen mijn Heptra Street Gold er helaas niet meer aan. Anders had ik deze natuurlijk gehouden.
Pagina: 1