Toon posts:

Geen netwerk achter een copperjet 811 routermodem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer iemand te helpen om achter dit copperjet 811 routermodem een netwerk draaiend te krijgen.
Vorige week, nadat ik het modem volledig volgens voorschrift van internl-net, had geconfigureerd en de DHCP-server had ingesteld, leek het te werken. Hun PC's én mijn laptop problemloos en tegelijk op internet. Ik was echter de deur nog niet uit of de boel plopt er weer uit.
De situatie is als volgt: ADSL over ISDN (via BBNed), copperjet 811 modem (als router met dhcp server ingesteld), hub, laptop en pc beide met windows 2000 (volledig bijgewerkt). De laptop en pc zijn zo ingesteld dat ze een IP-adres automatisch moeten krijgen. De laptop, die direct naast het modem staat heeft continue contact met internet. De PC boven lijkt soms wel/soms niet "toegelaten te worden tot het LAN door de copperjet, maar krijgt in elk geval géén toegang meer tot internet. Zet ik mijn laptop er weer naast, dan krijgt deze ook geen toegang tot LAN en/of internet. Ik heb het modem gereset, en opnieuw ingesteld, zonder resultaat. Voor zover ik weet is de nieuwste versie van de modemfirmware geinstalleerd..... Volgens mij vertikt het modem om als een goede DHCP-server te functioneren.
Wie weet raad? :?

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:26

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Als het enige probleem is, dat het modem vertikt om als een goede DHCP-server te functioneren, kan je natuurlijk alle aangesloten computers van een vast intern IP-adres voorzien.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Topicstarter
Mr. Liu schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 20:49:
Als het enige probleem is, dat het modem vertikt om als een goede DHCP-server te functioneren, kan je natuurlijk alle aangesloten computers van een vast intern IP-adres voorzien.
Dat heb ik vorige week ook al een keer geprobeerd, maar ik denk niet nadat ik hem naar de factory-settings had hersteld, en opnieuw heb ingesteld. Zal dat zeker nog een keer proberen.

Nog mensen met meer tips?

Overigens ligt er ook nog een thomson -speedtouch 510i, waarvan ze het wachtwoord vergeten zijn. Mocht ik deze weer "vrij kunnen krijgen", is die dan ook geschikt voor BBned?

• Freee!!

Freee!!

Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 20:54:
[...]
Dat heb ik vorige week ook al een keer geprobeerd, maar ik denk niet nadat ik hem naar de factory-settings had hersteld, en opnieuw heb ingesteld. Zal dat zeker nog een keer proberen.
Kan in ieder geval geen kwaad, mijn multi-PC modem heeft ook een DHCP-server aan boord (en actief), maar alle PC's hebben een vast IP-adres dat ik hard heb toegekend.
Nog mensen met meer tips?
Ik ben ook wel benieuwd.
Overigens ligt er ook nog een thomson -speedtouch 510i, waarvan ze het wachtwoord vergeten zijn. Mocht ik deze weer "vrij kunnen krijgen", is die dan ook geschikt voor BBned?
Resetten en het standaard password gebruiken (moet desnoods op internet te vinden zijn).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Verwijderd

Topicstarter
Mr. Liu schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 20:57:

Resetten en het standaard password gebruiken (moet desnoods op internet te vinden zijn).
Dat standaard passwoord kan ik zo snel nog niet vinden, maar dat zal ook wel in de handleiding staan neem ik aan.

Moet ik veel rommelen om dat 510i modem geschikt te maken voor BBNed? Of is dat een kwestie van een configuratie-programmaatje draaien?
(ik probeer nu zoveel mogelijk te weten te komen, omdat ik morgen weer achter een brakke verbinding moet werken....)
Gezien mijn eigen ervaring met de speedtouch is dat waarschijnlijk eenvoudiger dan de copperjet aan het werk te krijgen 8)7

• Freee!!

Freee!!

Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 21:13:
[...]
Dat standaard passwoord kan ik zo snel nog niet vinden, maar dat zal ook wel in de handleiding staan neem ik aan.
Dat is de eerste plaats waar ik zou kijken, maar mijn ervaring is dat die handleiding veel te ingewikkeld is en dus bij het oud papier ligt.
Moet ik veel rommelen om dat 510i modem geschikt te maken voor BBNed? Of is dat een kwestie van een configuratie-programmaatje draaien?
(ik probeer nu zoveel mogelijk te weten te komen, omdat ik morgen weer achter een brakke verbinding moet werken....)
Kijk nu bij BBNed (en de ISP) welke instellingen er nodig zijn, er een configuratie-programmaatje is en al dat soort zaken. Handiger als je het zelf goed doet dan wanneer je er op moet vertrouwen de je de juiste gegevens krijgt van iemand die ook wel eens heeft lopen rotzooien (en ik weet het helemaal niet).
Gezien mijn eigen ervaring met de speedtouch is dat waarschijnlijk eenvoudiger dan de copperjet aan het werk te krijgen 8)7
Ik kan je alleen maar veel succes wensen.

• SenZatioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-02-2025

SenZatioN

Improvise...

Misschien dat je hier nog wat info vandaan kunt halen: http://speedyron.op.het.net/CopperJet81X.htm

My software never has bugs, it just develops random features...

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, die site heb ik vorige week uitgebreid doorzocht. Kon het probleem ook niet oplossen.

Verwijderd

Topicstarter
De DHCP-server uitschakelen en op de PC's vaste ip adressen instellen hielp niet. Er onstond wel "iets van een netwerk", maar vervolgens kwam er geen enkele PC meer op internet. Het bijzondere is wel dat als de DHCP-server is uitgeschakeld, en er is maar één pc op het netwerk, met de optie "automatisch IP-adres verkrijgen" ingeschakeld, dan werkt voor deze PC het internet wel. Een 2e PC aanhangen leidt dan wel direct tot IP-adres conflicten.
Ik gok het maar op de Thomson speedtouch........
Morgen weer verder.

Verwijderd

Als het wel werkt als je de ADSL stekker eruit getrokken hebt, probeer dan eens de ADSL kant op unnumbered IP te zettten:

- WAN connections
- edit
- PPP
- Unnumbered: true

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 29 november 2004 @ 12:29:
Als het wel werkt als je de ADSL stekker eruit getrokken hebt, probeer dan eens de ADSL kant op unnumbered IP te zettten:

- WAN connections
- edit
- PPP
- Unnumbered: true
Zal ik proberen.
Heb de speedtouch nu geconfigureerd. Moet hem nog bij de mensen aansluiten. Lukt pas later in deze week. Ben benieuwd
Overigens gaf de helpdesk van de ADSL-provider aan, dat de methode van volledige (hardware) reset van het Copperjet modem zoals beschreven in de handleiding, niet voldoende is. Heeft nog een aanvullende tip gegeven (minstens 2 minuten reset-knop ingedrukt houden, ipv op de lampjes letten).
Ben benieuwd of dat iets zal helpen.

Verwijderd

Topicstarter
"final update"
de resetbeschrijving uit de handleiding van de copperjet bleek niet te kloppen. Na overleg met de internl.net helpdesk de resetknop twee minuten ingedrukt gehouden. Dit resette het modem pas echt volledig! Hierna alles opnieuw ingesteld volgens het verhaal van de internl.net website, en het werkt!
Pagina: 1