Geen connectie met teamspeak tussen 2 @home verbindingen

Pagina: 1
Acties:

• yrosma
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-01 17:26
Iemand enig idee wat probleem dit kan zijn:

Ik krijg geen teamspeak connectie meer met mijn neef. Hij kan niet bij mij, en ik niet bij hem. Terwijl voor de rest iedereen bij hem en bij mij er op komt.

Ik had dit eerst ook met een vriend die een paar huizen verder woont. Het probleem was toen dat we op dezelfde gateway zaten en @home blijkbaar directe verbindingen daartussen geblokkeerd heeft. Maar dit was op te lossen door zelf de route toe te voegen.

Alleen mijn neef woont een heel stuk verder weg en hij heeft ook niet dezelfde gateway dan mij. Een route toevoegen lijkt niet te werken. Maarja we hebben dan ook niet dezelfde gateway.

Maar iemand een idee wat dit kan zijn?

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-02 12:02
het is bij @home altijd zo geweest dat je geen directe connectie kunt opbouwen met iemand in dezelfde woonplaats, waarom weet ik niet.

• yrosma
Ik weet dat je via @home geen directe verbinding kan maken als je op dezelfde gateway zit. Maar dat is op te lossen door handmatig de route van pc naar pc in te stellen. Daarom werkt het wel tussen een mij en een vriend die een paar straten verder woont.

Alleen mijn neef woont niet in hetzelfde dorp. Er zitten nog een paar dorpen tussen en hij heeft dus ook een andere gateway. En toch werkt het niet.?

• yrosma
niemand een idee?

Verwijderd

ik weet dat ik vroeger idd routing regels moest aanmaken om o.a. een spelletje tegen elkaar te spelen..
wat je moet doen is het subnet waarin je buren zitten toevoegen als route op je pc.. uiteraard moet hij/zij hetzelfde doen.

iets als route add 212.x.x.x mask 255.255.255.255 <jouw gateway>
althans dat was het vroegah ;)

geen idee of dat nu ook nog werkt... ik zou zeggen probeer het eens.

Verwijderd

pff, zoveelste keer maar omdat het dinsdag is, kijk eens hier:
http://www.troublesathome...faq&page=problemen#vraag1

oeps, verkeerd gelezen.

Firewall, poorten geforward (check beide zowel jouw instellingen als die van de ander)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2004 18:38 ]

• yrosma
Het is gelukt. We hadden blijkbaar ergens de verkeerde gateway ingevuld. We konden de oplossing voor het handmatig toevoegen wel al maar dat was dan binnen dezelfde gateway. Omdat we nu niet opdezelfde gateway zitten wisten we niet welke gateway we moesten hebben. We dachten dat we alle combinaties gehad hadden (je gaat wat proberen als je het niet meer weer he :) ) Maar blijkbaar hebben we toen wat fout gedaan. Want gisteren nog eens geprobeert en toen werkte het wel :)

Dus als je met een router werkt moet je in de router zelf een route toevoegen. Daarbij dus zijn IP adres gebruiken maar wel je eigen gateway (achteraf ook logisch :) )

Als je niet achter een router zit kun je het in windows XP doen door:
add -p <ander zijn IP adres> <eigen gateway adres> in command line uit te voeren.

Daarmee zou het moeten werken.

Dus wat mij betreft mag dit topic op slot
Pagina: 1