USB problemen

Pagina: 1
Acties:

• Jerome!
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-02 22:38
Onlangs heb ik voor in mijn laptop (ecs a531 4 usb 2.0 poorten) een Asus WL167g Wifi Stick gekocht omdat de interne wifi kaart ver onder de maat presteerde.
Die Asus-stick werkt perfect, maar...

Zodra ik een ander apparaat aansluit op een usb port (bijv. cardreader, webcam, activesync kabel) dan werken deze apparaten niet. Ik vermoed dat dit met de stroomvoorziening te maken heeft ondanks dat WinXP (Pro SP2) dit aangeeft:

voor de prism kaart dit: ondanks dat deze uitgeschakeld is verbruikt deze nog steeds stroom? Hoe kan ik dat stoppen?

Afbeeldingslocatie: http://www25.brinkster.com/straalinternet/images/asus2.jpg

en dit voor de Asus kaart
Afbeeldingslocatie: http://www25.brinkster.com/straalinternet/images/asus.jpg
De Asus kaart verbruikt dus 300mAh en mijn cardreader bijvoorbeeld 96. Bij mij is 300 plus 96 zeker niet meer dan 500 :?

Nu zat ik zelf te denken aan een actieve usb hub om dit te omzeilen maar, dan komt weer het volgende probleem om de hoek kijken, aangezien ik in sommige post merk dat niet alle apparaten daar op aan te sluiten zijn mijn volgende vraag: wat zijn de ervaringen met:
webcam
wifi-stick
active-sync kabel
en bluetooth dongle
op één hub?

Trouwens alle apparaten hebben up-to-date drivers
Phew.. een heel verhaal, ik hoop dat iemand me een gedegen advies kan geven :*)

• Jerome!
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-02 22:38
Kick! >:) Er moeten toch mensen aanwezig zijn die hier op in kunnen gaan :?

Verwijderd

Op mijn Dell latitude d800 had ik ook problemen met de te lage voeding van de usb poorten. Mijn usb HD kon ik gelukkig inpluggen met een dubbele connector (kost uiteraard wel 2 poorten).
Vervolgens heb ik een USB 2.0 HUB met voeding aangesloten op 1 van de USB 2.0 poorten van de Dell.
Hierop zit nu een BT, een Optical mouse, usb KB, fotocamera. Het is een 4 poorts HUB en soms wissel ik de camera met een memorystick o.i.d.
Tot nu toe geen problemen meer gehad.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Een goede USB2-hub moet geen problemen geven. Het zijn meer de 10-euro hubjes die rare problemen geven.
Ik weet niet of er USB1 of 2 op de notebook zit maar USB1 wil je nog wel eens dicht kunnen trekken met een webcam.

Verder zou het niet zoveel problemen moeten geven.

Verder klinkt het idd als een stroomprobleem. Heb je niet iemand in de buurt met een adtieve hub (met losse voeding) om het uit te proberen?

Wat betreft die harddisk met dubbele stekker :
Dat wordt gedaan als de harddisk gewoon teveel vermogen trekt (+500mA) en ze toch de mogelijkheid willen geven om hem aan te sluiten zonder gebruik te maken van een losse voeding.

Senile! Senile Oekaki