Toon posts:

Optische muis probleem [Logitech Dual Optical Mouseman]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Toen ik een optische muis aanschafte, deed ik dat met de veronderstelling dat ik geen last meer zou hebben van dat irritante blijven hangen/overspringen van de cursor. Niets is minder waar..

Het zit zo, mijn muis heeft ongeveer het laatste halve jaar last van wat blijven hangen vd cursor/overspringen. Nou dacht ik dat dit kwam doordat mijn bureaublad beschadigt is, door het intensief gebruiken van dat ding zonder muismat, is de lak van me bureaublad weg. Ik heb met wat schuurpapier de plek waar de muis staat een beetje opgeschuurd zodat het er ff beter uit ziet, en er geen putjes ed. inzitten waardoor de cursor blijft hangen/overspringen. Toch hapert ie zo af en toe nog een beetje..

Eigenlijk had ik (bijna) geen last van dat haperen/overspringen, totdat ik onlangs weer eens besloot om online te gaan gamen. En die muis maakt me dus helemaal GEK.

Maar wat ik dus niet snap is het volgende:
Als ik mijn muis aan de andere kant van mijn bureaublad zet, waar de lak ed nog in orde is, dan doet ie bijna niets! De cursor blijft gewoon stil staan op het beeld:S

Ook nu ik een muismatje gevonden had en er onder had gedaan deed de muis bijna niets!. Bij het bureaublad kan ik het nog begrijpen omdat het gelakt is, maar dat muismatje is van matzwart-hardplastic..

Past die muis zich mischien aan aan het oppervlakte ofzo? Dat als je em verplaatst naar een ander soort oppervlakt hij de boel niet herkent oid..?

Ik wordt nou toch wel een beetje schijtziek van die muis..
Dan kan je zeggen, haal gewoon een andere muis!

Nee!, deze muis is de Logitech Dual Optical Mouseman, speciaal gemaakt voor gamers en ontwerpers omdat ie zo nauwkeurig is!

Weet iemand een oplossing of een oorzaak?
Ik heb het volgende al gedaan:

- lenzen schoongemaakt met een wattenstaafje
- muismatje aangeschaft
- muis van poort verwisselt
- nieuwe drivers geinstalleerd

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-02 19:28

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 19:27:
Toen ik een optische muis aanschafte, deed ik dat met de veronderstelling dat ik geen last meer zou hebben van dat irritante blijven hangen/overspringen van de cursor. Niets is minder waar..

Het zit zo, mijn muis heeft ongeveer het laatste halve jaar last van wat blijven hangen vd cursor/overspringen. Nou dacht ik dat dit kwam doordat mijn bureaublad beschadigt is, door het intensief gebruiken van dat ding zonder muismat, is de lak van me bureaublad weg. Ik heb met wat schuurpapier de plek waar de muis staat een beetje opgeschuurd zodat het er ff beter uit ziet, en er geen putjes ed. inzitten waardoor de cursor blijft hangen/overspringen. Toch hapert ie zo af en toe nog een beetje..

Eigenlijk had ik (bijna) geen last van dat haperen/overspringen, totdat ik onlangs weer eens besloot om online te gaan gamen. En die muis maakt me dus helemaal GEK.

Maar wat ik dus niet snap is het volgende:
Als ik mijn muis aan de andere kant van mijn bureaublad zet, waar de lak ed nog in orde is, dan doet ie bijna niets! De cursor blijft gewoon stil staan op het beeld:S

Ook nu ik een muismatje gevonden had en er onder had gedaan deed de muis bijna niets!. Bij het bureaublad kan ik het nog begrijpen omdat het gelakt is, maar dat muismatje is van matzwart-hardplastic..

Past die muis zich mischien aan aan het oppervlakte ofzo? Dat als je em verplaatst naar een ander soort oppervlakt hij de boel niet herkent oid..?

Ik wordt nou toch wel een beetje schijtziek van die muis..
Dan kan je zeggen, haal gewoon een andere muis!

Nee!, deze muis is de Logitech Dual Optical Mouseman, speciaal gemaakt voor gamers en ontwerpers omdat ie zo nauwkeurig is!

Weet iemand een oplossing of een oorzaak?
Ik heb het volgende al gedaan:

- lenzen schoongemaakt met een wattenstaafje
- muismatje aangeschaft
- muis van poort verwisselt
- nieuwe drivers geinstalleerd
De Dual Optical gebruikt 2 lage snelheidssensoren. Dit resulteert in een iets betere tracking.

Helaas is dit niet bepaald "speciaal gemaakt voor gamers en ontwerpers". De muis is namelijk niets nauwkeuriger dan de 1e generatie opticals en kan bovendien geen hogere snelheid aan.

De nieuwere MX serie muizen kunnen een stuk beter overweg met moeilijke oppervlakten, denk hierbij aan de MX510/MX310/MX300/MX500.
Als je een optische muis wilt speciaal voor gamers moet je uitkijken naar de Razer Diamondback. Deze muis is 2x preciezer dan de Logitech muizen (1600CPI tegenover 800CPI voor de MX muizen).

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-02 20:01

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

misschien kabel breuk? had ik namelijk met ms intelli mouse explorer 1.0, alles leek het te doen, maar muis bewoog niet, kabel afgeknipt en weer gesoldeerd.

ik gebuik zelf ook een dual mouseman optical en ben er zeer tevreden over, intelli mouse explorer 3.0 doet het ook erg lekker.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• lawtshjj
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 23:43
echt...... neem gewoon een goede muismat :/ ben je gelijk klaar.

Die muizen doen het meestal wel redelijk zonder, maar het probleem wat jij beschrijft komt veel voor, en een muismat is bijna altijd de oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
prutser001 schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 19:33:
misschien kabel breuk? had ik namelijk met ms intelli mouse explorer 1.0, alles leek het te doen, maar muis bewoog niet, kabel afgeknipt en weer gesoldeerd.

ik gebuik zelf ook een dual mouseman optical en ben er zeer tevreden over, intelli mouse explorer 3.0 doet het ook erg lekker.
Een kabelbreuk lijkt me stug, het verschilt namelijk per oppervlakte hoe de muis reageerd.
Lawtje.com schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 19:34:
echt...... neem gewoon een goede muismat :/ ben je gelijk klaar.

Die muizen doen het meestal wel redelijk zonder, maar het probleem wat jij beschrijft komt veel voor, en een muismat is bijna altijd de oplossing.
Ok ik zal eens langs de pcboer om te informeren.
Maar wat ik raar vind, de muis deed het voorheen wel gewoon goed op precies dezelfde ondergronden..?

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-02 16:53
de ondergrond moet liefst effen en dof zijn, dus niet glimmend en veel kleuren

op mijn everglide deed mn optical wheelmouse het uitstekend, en mn MX510 doet het ook perfect, terwijl op zon goedkopie matje die wheelmouse soms de weg kwijt raakte, en op de ondergrond van mn bureau heel soms

De wijzen komen uit het Oosten!

• FireArrow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05-2022
Neem een witte muismat btw ;) scheelt je enorm veel batterijen (als ik het goed heb is ie wireless toch?) en anders maakt hiet niet zo veel uit... misschien dat ie op wit iets beter presteerd.
Ik heb zelf een muismat met een tekening daarop. En als m'n laser dan net op een ranje staat van die tekening wil ie nog wel eens bewegen... da's idd het nadeel van dit soort laser.

Ze gaan nu dus wel infrarood muizen maken :D nog nauwkeuriger, en dit is dan echt nauwkeurig.

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Dat is een specifiek dual optical probleem.
Ik heb het zelf ook gehad. *Zwier* en daar sta je ineens 180 graden gedraaid met je rug naar die tegenspeler. Die vindt dat prachtig natuurlijk :'(

Muis weggesmeten en gewoon de nieuwste witte intellimouse gekocht. Nooit problemen meer.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Verwijderd

plak es een wit velletje A4 papier op je buro en gebruik dat es een tijdje als muismat.
Papier heeft de perfecte structuur voor optische muizen en heeft een gladde oppervlak :Y)
Pagina: 1