Ik gebruik nu een tijdje ZoneAlarm Pro (versie 5.5.062.000) in combinatie met Windows XP Pro SP2. Zolang ik onder mijn eigen account blijf ingelogd is er niks aan de hand. Echter, zodra iemand anders gebruik heeft gemaakt van de PC onder een ander account, en ik ga weer naar mijn eigen account, dan zegt Windows-beveiligingsmeldingen dat m'n firewall niet actief is. Ik ben daardoor een beetje bang dat ZoneAlarm niet actief is als het welkom-scherm van WinXP aanstaat, en dat terwijl mijn internetverbinding wel gewoon actief is. Wie vertelt mij of ZoneAlarm Pro gewoon aanstaat als het welkom-scherm op staat, of dat het echt uitgeschakeld is?
[edit]
Zie hieronder...
Zie hieronder...
[ Voor 89% gewijzigd door AtHomer op 28-11-2004 16:05 ]
Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?
Verwijderd
Zonealarm start ook voordat er een gebruiker is aangemeld. Zie de service:
"TrueVector Internet Monitor"
De melding van de firewall ga ik even testen.
Oke getest.
Het lijkt erop dat je moet kiezen. Firewall van ZA of Firewall van Windows.
Je moet dus bij beveiliging opgeven welke je kiest.
Aangezien ZA als service start en windows dit tijdens het starten detecteerd, schakelt volgens mij de Firewall van Windows automatisch uit. Goed de Firewall instellingen van Windows bekijken dus en de help gebruiken voor uitleg.
"TrueVector Internet Monitor"
De melding van de firewall ga ik even testen.
Oke getest.
Het lijkt erop dat je moet kiezen. Firewall van ZA of Firewall van Windows.
Je moet dus bij beveiliging opgeven welke je kiest.
Aangezien ZA als service start en windows dit tijdens het starten detecteerd, schakelt volgens mij de Firewall van Windows automatisch uit. Goed de Firewall instellingen van Windows bekijken dus en de help gebruiken voor uitleg.
[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2004 21:17 ]
De Windows-firewall heb ik gewoon uitgeschakeld, dus dat is het probleem niet volgens mij. Maar goed, mag ik concluderen dat ZoneAlarm ook actief blijft als een gebruiker uitlogt en de internet-verbinding vervolgens wel actief blijft?
Wat trouwens ook raar is; als ik me als eerste aanmeld nadat ik de pc heb geboot, dan geeft Windows gewoon aan dat ZoneAlarm is ingeschakeld. Meld ik me daarna af (met de optie "Andere gebruiker"), en log daarna weer in, dan blijft Windows aangeven dat ZA niet ingeschakeld is, terwijl hij zeker weten actief is als ik ingelogd ben! Wat is hier de reden van?
Wat trouwens ook raar is; als ik me als eerste aanmeld nadat ik de pc heb geboot, dan geeft Windows gewoon aan dat ZoneAlarm is ingeschakeld. Meld ik me daarna af (met de optie "Andere gebruiker"), en log daarna weer in, dan blijft Windows aangeven dat ZA niet ingeschakeld is, terwijl hij zeker weten actief is als ik ingelogd ben! Wat is hier de reden van?
[ Voor 44% gewijzigd door tijn.online op 27-11-2004 22:31 ]
Verwijderd
Ik heb hier ook last van.
misschien is het een bug
hopelijk dat iemand iets hiervan weet.
misschien is het een bug
hopelijk dat iemand iets hiervan weet.