Toon posts:

Asus L3400 demonteren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer me laptop te demonteren omdat de stroomtoevoer waarschijnlijk is doorgebrand in de laptop zelf, maar ik krijg em niet open. Kheb alle schroeven al losgeschroefd, maar in et midden zit ie ergens nog vast, maar kheb geen idee waar. Iemand enig idee hoe ik dit et best kan oplossen?

• Tinus
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10-2022

Tinus

shit happens

vaak zit er nog een verborgen schroefje ergens onder een klepje ofzo, of een klik beugeltje, een laptop is een bouwpakket, en overal zitten schroefjes en beugeltjes, zoek maar eens goed, je vind het wel :)

EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

Verwijderd

Topicstarter
Heb heel goed gezocht, tot zover kan ik geen verborgen pinnetjes schroefjes e.d. vinden zonder in het plastic te wrikken. Het is volgens mij niet de bedoeling dat ik de behuizing van de laptop ga beschadigen om bij een (verborgen) schroefje/klepje te komen. Ik kan het wel gaan doen, maar er is gewoon geen garantie dat ik op het juiste plekje ga openhalen.

Zijn er misschien mensen die ervaring hebben het uit elkaar halen van de ASUS serie L3000? Kan iemand mij vertellen wat ik precies moet doen om mijn laptop te demonteren zonder excessief veel geweld/kracht te gebruiken? Zoals eerder verteld, alle zichtbare schroefjes zijn al verwijderd maar het wil nog niet open gaan. |:(

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:46

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Mijn asus s5 heeft een klepje waarachter het geheugen zit: dat moest er ook met enige kracht vanaf. Dus toch een beetje geweld... wellicht dat die l3 serie dat toch ook nodig heeft?

ping 127.212.23.124

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:18

Exirion

Gadgetfetisjist

Misschien zit ie van binnenuit nog geschroefd. Heb je accu en harddisk verwijderd? Daaronder kunnen nog schroefjes zitten. Verder is het keyboard verwijderen wel handig. Bij mijn M2400N model was dat vrij simpel te doen door het klepje boven het keyboard in een hoek omhoog te wippen (kijk eens of je daar een verborgen gaatje/sleufje voor ziet boven de bovenste rij toetsen van je keyboard) ) en los te laten klikken. Daarna kun je de hele strip opzij schuiven en loshalen. Dan keyboard losschroeven aan de bovenkant en eruit halen.

Succes :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein