Toon posts:

Officejet G85 in netwerk...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een officejet G85 gekregen.
Hoe sluit ik dat ding aan op een switch in mn netwerk? Achterop zitten 3 poorten. 1 voor de telefoon, 1 voor de pc en nog 1 die volgens mij niet gebruikt wordt.

Nu past er in 1 geen van die 3 een RJ45 stekker. Wat doe ik verkeerd? Hoe krijg ik die printer in mn lan, zonder hem op een pc aan te moeten sluiten?

Volgens de handleiding heb ik geen jetdirect nodig...

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/koz/officejet.JPG

Het probleem is alleen dat het een RJ11 poort is... hoe sluit ik dat ding dan aan op mn switch?

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-02 11:41

Turkish

zhé germans

Er zit geen ethernet aansluiting in de G85, volgens het diagram zit er een aansluiting voor een pc aan (USB) en kan je via RJ45 een telefoon aansluiten, net als bij sommige modems. Je zal dus een USB printserver moeten kopen om via een switch je printer aan te kunnen sluiten. Dus in én uitgaande telefoonaansluiting ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Turkish op 27-11-2004 18:42 ]

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-12-2025
Turkish schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 18:36:
Er zit geen ethernet aansluiting in de G85, volgens het diagram zit er een aansluiting voor een pc aan (USB) en kan je via RJ45 een telefoon aansluiten, net als bij sommige modems. Je zal dus een USB printserver moeten kopen om via een switch je printer aan te kunnen sluiten. Dus in én uitgaande telefoonaansluiting ;)
De G85 kan je standaard niet rechtstreeks op een netwerk aansluiten. Dan moet je een printserver (JetDirect van HP of ander merk) kopen.

De G95 heeft dit wel.

Wel kan je printer delen in een netwerk, maar dan moet je de PC waaraan de printer fysiek aangesloten is altijd aan hebben staan.

Verwijderd

Topicstarter
abusimbal schreef op zondag 28 november 2004 @ 02:41:
[...]

De G85 kan je standaard niet rechtstreeks op een netwerk aansluiten. Dan moet je een printserver (JetDirect van HP of ander merk) kopen.

De G95 heeft dit wel.

Wel kan je printer delen in een netwerk, maar dan moet je de PC waaraan de printer fysiek aangesloten is altijd aan hebben staan.
ja, dat snap ik... kutzooi dus. Heb geen zin om te investeren in dat ding namelijk :P