Toon posts:

Is het mogelijk om filmmateriaal selfexecutionable te maken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet maandag presentatie geven en wil daarbij een documentaire laten zien. Probleem is alleen dat ik niet weet welke software op de beschikbare computer staat. Aangezien de docu die ik wilde zien bij mijn Real-player versie al updates vereiste, ben ik bang dat het daar ook het geval zal zijn. Weet ook niet of internetverbinding aanwezig zal zijn.

Hoe kan ik dus onverwachte tegenslagen vermijden? Kan ik het bestand self-executionable maken bijv? Het is volgens mij divx, maar weet ik niet zeker. Het heeft iig een .avi extensie. Zijn er andere oplossingen?

Bvd!

Verwijderd

Als het een .avi is, kun je hem openen in virtualdub. Hier kun je 'm omzetten naar een standaard-formaat, wat op elke PC draait.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Als het een .avi is, zal het vast DivX of XVid zijn (check ff met AviCodec of Gspot), dan neem je gewoon VLC player mee op CD-ROM ofzo, die ondersteunt dat voor zover ik weet gewoon allemaal :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Jup en VLC hoef je ook niet te installeren (tenminste bij mij). je kunt em op www.videolan.org neerhalen.

Verwijderd

Topicstarter
Ok perfect: hartstikke bedankt!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-08 18:50

GG85

.......

Of je zet het over naar Bink.exe formaat, je weet wel, waar de high-res Half-Life 2 filmpjes in uit kwamen :)
zie ook: http://www.radgametools.com/bnkmain.htm

Verwijderd

Of je neemt ffdshow mee, met deze decoder kun je zowat alle beeldmateriaal in zowat alle codecs bekijken :)

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

@Carnage: maar dan moet je wat installeren :') In zulke gevallen is VLC ff op de CD bijbranden vele malen handiger, geen vervuiling van het systeem, geen gedoe met conflicterende codecs/filters, vrijwel 100% zeker dat je een werkende mediaplayer bij je hebt etc etc :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• almar
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-04-2024
Nee ga voor 100% zeker bij een rpesentatie lost het op via de rad/hl2 manier. Veel succes.

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 18:01:
Ik moet maandag presentatie geven en wil daarbij een documentaire laten zien. Probleem is alleen dat ik niet weet welke software op de beschikbare computer staat.
Is eMoviX geen oplossing voor je? Da's een mini linux-distro die boot, meegebakken bestanden afspeelt, en meer niet. Er is een windows-ding om bestaande bestanden te voorzien van het linux-deel en kant-en-klare ISO's voor je te maken. Inleggen, rebooten, en klaar. Zonder dat je dingen installeert of zelfs maar aan de harddisk komt. Het enige wat je misschien aan moet passen is dat 'ie boot van CD. http://movix.sourceforge.net/ voor de details.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Verwijderd

Topicstarter
Hm, het omzetten naar een .bik bestand duurt via rad wel erg lang: hij staat nu nog op 278 uur te gaan... Dat ga ik niet halen met m'n presentatie :D

Denk dat vlc voor mij toch de beste oplossing is. Denk dat de kans klein is dat er nog iets fout kan gaan.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
of omzetten naar die lelijke maar altijd werkende cinecodec :)

specs

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Niet zoveel verstand van eigenlijk. Maar weet wel dat je met Flash standalone kunt exporteren. En weet ook dat je in Flash 7 filmpjes kunt importeren. Dus als je eerst het filmpje omzet naar een formaat dat Flash7 ondersteund, m importeerd in Flas en exporteerd als .exe. Dan kun je m op eigenlijk elke pc afspelen.
Pagina: 1