[XP] zachte bliep bij minimaliseren/maximaliseren venster

Pagina: 1
Acties:

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Topicstarter
Bij het minimaliseren en maximaliseren van vensters komt er heel zacht "bliep" uit mijn speakers, veel zachter dan alle andere geluiden.
Ik heb bij configuratiescherm>geluiden en audioapparaten>>geluid het profiel "geen geluid" aanstaan, de lijningang bij geavanceerde opties gedempt. Toch blijft dit geluidje komen.
Het vreemde is, dat als ik een ander geluid bij deze twee opties zet, deze dan niet gebruikt wordt maar weer die zachte bliep.
Knowlegde Base vond wel iets, maar voor andere gebeurtenissen, en de workaround had ik al zelf bedacht, die dus niet werkte (link: http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;886691)
Google geeft niets nuttigs, search hier gaf aan dat het misschien de lijningang zou kunnen zijn maar dat is het dus ook niet. ([rml][ XP]Raar geluid[/rml])
(vergeten te melden in TT: ik heb XP SP 2 geïnstalleerd)

Wie kan mij helpen?
Alvast bedankt :)

[ Voor 7% gewijzigd door Poekie op 27-11-2004 18:03 ]

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Verwijderd

Heb je de lijnuitgang ook gedeselecteerd bij 'recording'? Dus niet alleen bij 'playback' ?

• TjardE
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Het lijkt erop alsof je overspraak hebt tussen je moederbord en je geluidchip.

Je videokaart produceert een heel klein beetje storing bij het minimaliseren en maximaliseren. Misschien dat je het ook hoort bij harde schijf aktiviteit of netwerk aktiviteit. Je geluidkaart pikt deze minimale storingen weer op en zo hoor je ze over je speakers.

Een mogelijke oplossing zou kunnen zijn:

- Het op de juiste manier aarden van je PC (aansluiten op randaarde wandcontactdoos)

- In ieder geval zorgen dat alle PCI-kaart afschermplaatjes in je kast gemonteerd zitten

- Beter afgeschermde kabels gebruiken naar je boxen.

- Eens kijken of in je audiomixer het probleem weg is als je alle bronnen dempt (CD speler, line in, mic in, wave etc.)

Succes

[ Voor 9% gewijzigd door TjardE op 27-11-2004 18:11 ]

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

dit klinkt idd als iets "stoort elkaar"
is geen instelling lijkt me,
post boven mij heeft wat oplossingen, of anders een andere geluidskaart en/of videokaart :+

Verwijderd

Als je via de sound recorder van windows je geluid een tijdje opneemt (terwijl je vensters minimaliseert en maximaliseert) hoor je het dan ook als je die opname afspeelt? Zo nee --> storing. Zo ja, softwarematig probleem..

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Topicstarter
Dank jullie wel allemaal.

Het lijkt inderdaad een storing van mijn videokaart te zijn die wordt opgepikt door de geluidschip (die zit vast op mn moederbord)
Als de boxen heel hard staan hoor ik namelijk ook geluid als ik met mijn muis beweeg.

Morgen maar even kijken hoe dicht die twee bij elkaar zitten, en desnoods verplaatsen, of leren leven met die bliep :)

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Pagina: 1