Toon posts:

Asus P5GD1-VM - Graphics werken niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb vanmiddag een systeem gekocht met daarin een Asus P5GD1-VM moederbord. Omdat ik even geen geld meer had om een nieuwe videokaart aan te schaffen wilde ik voorlopig even de on-board graphics gaan gebruiken. Maar wanneer ik de drivers installeer die bij de cd zijn geleverd crashed Windows XP bij het starten. Hoe los ik dit op?!

Ik heb geprobeerd de laatste drivers te installeren, maar dat helpt niet, het systeem blijft crashen. Wie kan mij helpen met dit probleem?

Bij voorbaat dank voor de hulp.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:29

Nemesizz

Untouchable

Voordat windows start moet je even een paar keer op F8 meppen.

Dan kun je kiezen uit veilige modus enzo.

Selecteer dan (iets in de geest van) laatst werkende instellingen herstellen.
Even kijken of dat werkt (als je dat nog niet had gedaan)

Verwijderd

Topicstarter
Nemesizz schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 18:23:
Voordat windows start moet je even een paar keer op F8 meppen.

Dan kun je kiezen uit veilige modus enzo.

Selecteer dan (iets in de geest van) laatst werkende instellingen herstellen.
Even kijken of dat werkt (als je dat nog niet had gedaan)
Hallo Nemesizz,

Bedankt voor je reactie. Voordat ik dit topic begon had ik al de 'Last known good configuration optie' gebruikt om de installatie van de driver ongedaan te maken, zodat Windows weer normaal zou starten. Maar dat lost nog niet het probleem op. Want wanneer ik daarna opnieuw de driver installeer, ook een nieuwere versie, dan crashed windows weer bij het opstarten. Dus mijn vraag is, hoe wordt deze crash veroorzaakt. Misschien een bepaalde instelling in mijn bios ofzo? Volgens de documentatie zit er een Intel 915G grafische controller op het moederbord. Misschien dat iemand hier ervaringen mee heeft?

Thanks!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 november 2004 @ 14:13:
[...]

Hallo Nemesizz,

Bedankt voor je reactie. Voordat ik dit topic begon had ik al de 'Last known good configuration optie' gebruikt om de installatie van de driver ongedaan te maken, zodat Windows weer normaal zou starten. Maar dat lost nog niet het probleem op. Want wanneer ik daarna opnieuw de driver installeer, ook een nieuwere versie, dan crashed windows weer bij het opstarten. Dus mijn vraag is, hoe wordt deze crash veroorzaakt. Misschien een bepaalde instelling in mijn bios ofzo? Volgens de documentatie zit er een Intel 915G grafische controller op het moederbord. Misschien dat iemand hier ervaringen mee heeft?

Thanks!
Welke BIOS versie heb je ?

Er blijken wel meer problemen te zijn met dat bordje

My ASUS P5GD1-VM work fine under normal mode but why does system hangs easily after enabling CPU Lock Free and adjusting the values?

Please update to BIOS version 1007 or later to resolve the problem

Niet direct video-related maar het kan wel wijzen op bepaalde problemen met andere BIOS versies...

EDIT :

http://www.asus.com.tw/su...delName=P5GD1-VM&Type=All

Alle drivers en bios updates die je maar nodig kan hebben.

Als het dan nog niet lukt zit je met een defect bordje vrees ik.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2004 15:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 28 november 2004 @ 15:08:
[...]

Welke BIOS versie heb je ?

Er blijken wel meer problemen te zijn met dat bordje

My ASUS P5GD1-VM work fine under normal mode but why does system hangs easily after enabling CPU Lock Free and adjusting the values?

Please update to BIOS version 1007 or later to resolve the problem

Niet direct video-related maar het kan wel wijzen op bepaalde problemen met andere BIOS versies...

EDIT :

http://www.asus.com.tw/su...delName=P5GD1-VM&Type=All

Alle drivers en bios updates die je maar nodig kan hebben.

Als het dan nog niet lukt zit je met een defect bordje vrees ik.
Ik heb Bios versie 1005. Ik ga dus inderdaad maar even proberen een BIOS update te doen. Hopelijk levert het wat op.

Bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas :'(

Ik heb de meest recente BIOS versie (1007) in het bord geladen, en het genoemde probleem bestaat nog steeds. Ik snap hier helemaal niks van |:( . Ik heb zelfs Windows XP al weer een keer opnieuw geïnstalleerd, en nog steeds hetzelfde probleem.

Zou het een hardware issue kunnen zijn? Zo ja, dan breng ik dat bord meteen weer terug, en wil ik een nieuwe.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 november 2004 @ 17:28:
Helaas :'(

Ik heb de meest recente BIOS versie (1007) in het bord geladen, en het genoemde probleem bestaat nog steeds. Ik snap hier helemaal niks van |:( . Ik heb zelfs Windows XP al weer een keer opnieuw geïnstalleerd, en nog steeds hetzelfde probleem.

Zou het een hardware issue kunnen zijn? Zo ja, dan breng ik dat bord meteen weer terug, en wil ik een nieuwe.
Helaas zit ik met net zo een probleem :'(
De Sound wil niet werken :S onder (apperaatbeheer) staat hij als WERKEND ... Verschillende drivers geprobeerd... win XP opnieuw maar tevergeefs.....(windows Media player) geeft als fout....
controleer het apperaat.... of installeer de drivers...( etc.)
Eveneens met de IDE 2 controler,........ ALs ik daar me DVD rom (of verschillende andere cd-roms) op aansluit willen deze niet werken ze worden gevonden met de opstart.... maar in de bios zijn ze onbekend! :(
Als ik deze op de PRIMARE ide aansluit..... samen met de HD... werken ze gewoon!
Wie weet er nog een oplosing (buiten retouren om!)

Mvg
Pagina: 1