Toon posts:

northwood of prescot

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo , ik had een vraagje ik wou graag een nieuwe 487 mobo halen , met een p4 chip alleen ik heb gelezen dat de prescot erg warm kan worden enzo !?
Maar ik vind het leuk om een cpu lekker te overclocken met welke kan dit het beste ?

groetjes

P.s weet niet of het topic hier thuis hoort maar goed

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:16

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

De northwood is sneller per clockcycle, maar een prescott clocked volgens mij verder.
Maar volgens mij zijn hier al redelijk wat topics over, die je kunt vinden met de search.

Welkom op GoT trouwens!

edit:
Kijk eens in deze topics, daar zul je denk ik wel genoeg info kunnen vinden:

[rml][ Ervaringen] Prescott overclockresultaten[/rml]
Het Northwood Overclock resultaten topic

[ Voor 58% gewijzigd door Ethnocentrix op 27-11-2004 17:29 ]

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

Verwijderd

IMHO kun je het beste newcastle of winchester hebben, maar dat terzijde.

478... tsja, daar kun je veel over zeggen, mijn ervaring is: CPU's nogal crap leverbaar, alleen de 2.8/3.0/3.2 varianten zijn beetje leverbaar, en dan in prescott smaak. Northwood vind ik knap als je die kan vinden.

De prescott kan idd een heethoofd zijn, 50 graden idle is in een normaal systeem doodnormaal. Kijk niet vreemd op van 70 stressed. Wederom: in een normaal systeem.

OC-en kan volgens mij het beste met de prescott, en procentueel haal je hogere OC's met tragere CPU's.

Het beste kun je een socket 939 mobo hebben, vind ik nog steeds. Met een leuke winchester 3000+, standaard 1.8GHz, die schaal je met gemak door naar de 2600MHz.

Verwijderd

Topicstarter
Ja leuke topics maar weet nog niks :7

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:16

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

tjah... GoT is geen helpdesk waar je je vragen neer zet en ze direct beantwoord worden. Er wordt hier van je verwacht dat je zelf zoekt. En volgens mij moet dat met de gegeven informatie best goed te doen zijn.

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ok , heb nog ff zitten zoeken .
En volgens mij is het zo , de northwood is op hogere snelheid te draaien dan de Prescott . De northwood is in overclockte toestand sneller als een Prescott ?
Dus ben ik beter af met een Northwood ? :?

Moelijk kiezen trouwens ..

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:30

Thandor

SilverStreak

[Discussie] Intel Prescott, Nocona & EM64T - FAQ

In de FAQ staat ook wat informatie :)

[ Voor 23% gewijzigd door Thandor op 28-11-2004 15:19 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
Nog een vraagje welke Northwood is beter te overklokken ?
Eentje met 533fsb bus of eentje met 800?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Ik denk dat dit topic inmiddels lang genoeg open is geweest :)

Wat je beter kunt kiezen m.b.t. overclocken kun je hier zelf uit de vele ervaringen-topics lezen zoals al eerder aangegeven. Verder is het ook afhankelijk wat je voor eisen stelt aan de processor en wat je te besteden hebt.

Verder zijn er nooit garanties wat betreft overclocking. Als je een slecht exemplaar te pakken hebt, heb je gewoon pech.
Een ander punt is dat overclocking niet alleen afhankelijk is van je processor, maar ook andere zaken zoals je moederbord, koeling, geheugen, voeding etc. zijn minstens even belangrijk.

Dus door zelf wat zaken op een rijtje te zetten en even nog wat onderzoek te doen kun je zelf makkelijk die keuze maken :)

Succes.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.