Not all chemicals are bad. Without hydrogen or oxygen, for example, there would be no way to make water, a vital ingredient in beer.
You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.
Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog
Not all chemicals are bad. Without hydrogen or oxygen, for example, there would be no way to make water, a vital ingredient in beer.
Goed idee, ik ga zo een foto posten.Sprite_tm schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 18:02:
Je kan anders misschien beter een pic van de connectors online gooien: we weten misschien best wat voor connector het is en hoe het werkt, maar het zou me verbazen als iemand dat alleen uit het typenummer van je TV zou kunnen aflezen
http://www.nutcaze.nl/images/temp/foto2_jvc.jpg
http://www.nutcaze.nl/images/temp/foto3_jvc.jpg
Zo goed trouwens: epibreren!
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2004 01:35 ]
ik hoop wel dat je wat verstand van TV's hebt anders raad ik je af om er aan te beginnen.
(ps. 38KV is normaal voor een TV, dus weet wat je doet)
[ Voor 12% gewijzigd door kippy op 27-11-2004 18:48 ]
Verwijderd
ojah, bij die connectoren moet je aan de zijkant die veiligheidspalletjes naar buiten duwen met een schroevendraaier oid. of zie ik dat nou verkeerd(?)
t kan ook best zijn dat het helemaal geen connectoren zijn maar gewoon een soort bruggetjes. waarbij de "draden" gewoon gesoldeerd zijn op de printplaat.
op de foto's zie ik geen plassen water, of sporen daarvan?
Verwijderd
edit: die connectors zitten idd best vast af en toe.. ik gebruik altijd een dikke platte schoevendraaier om ze omhoog te wippen. maar meestal kun je ook gewoon de grondplaat van het chasis omhoog wippen.. zodat je niet beide printen los hoeft te maken om er bij te kunnen
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2004 21:27 ]
De tuner kan je bij een tv meestal heel makkelijk verwijderen.... Je moet hem gewoon uit z'n slot trekken... Hij zit altijd hf-afgeschermd. DWZ in een blikken behuizing.Nutcaze schreef op zondag 28 november 2004 @ 01:18:
Kennelijk had die TV een jaar geleden al waterschade opgelopen. Ik heb de zichtbare roestvorming weggehaald en hij doet het nu weer. Alleen de tuner werkt niet (alleen signaal via tuner van videorecorder). Nou wil ik die tuner loshalen van de printplaat, want het is volgens mij een geval apart dat losgesoldeerd kan worden, en het is een stuk makkelijker werken als die plaat er uit is.
Op de foto's zie je twee van dit soort doosjes staan....
Die kan je dus gewoon zoals een pci-kaart uit de print trekken.
Als je deze dan meeneemt naar een goede Electronica winkel kunnen ze meestal wel een vervanger ervoor bestellen. Bij Nedis of ASWO oid....