Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[TV] JVC AV32L2EU printplatenvraagje

Pagina: 1
Acties:

• Nutcaze
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 06-11 19:57
Ik hoop dat iemand het hier weet: ik heb een tv die lichte waterschade heeft opgelopen op de hoofdprintplaat die op de bodem van de tv ligt. Dit zijn 2 printplaten eigenlijk die met behulp van drie connectoren aan elkaar vastzitten. Heef iemand enig idee hoe ik deze 2 printplaten van elkaar afhaal? Mij lukt het namelijk net. Ik heb geen idee hoe dat vastzit.

Not all chemicals are bad. Without hydrogen or oxygen, for example, there would be no way to make water, a vital ingredient in beer.

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Waarschijnlijk is het een systeem dat vergelijkbaar is met jumpertjes op je moederbord. Met een beetje kracht zou je ze van elkaar af moeten kunnen halen.

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Je kan anders misschien beter een pic van de connectors online gooien: we weten misschien best wat voor connector het is en hoe het werkt, maar het zou me verbazen als iemand dat alleen uit het typenummer van je TV zou kunnen aflezen :)

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• Nutcaze
Nee het werkt in ieder geval niet via een jumpersysteem. Er gaan zo'n 10 metalen draadjes per connector van het ene naar het andere bord. Deze metalen draden zitten in het ene bord gesoldeerd. In het andere bord is dit echt zichtbaar aangezien er dus een "connector-omhulsel" omheenzit.

Not all chemicals are bad. Without hydrogen or oxygen, for example, there would be no way to make water, a vital ingredient in beer.

• Nutcaze
Sprite_tm schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 18:02:
Je kan anders misschien beter een pic van de connectors online gooien: we weten misschien best wat voor connector het is en hoe het werkt, maar het zou me verbazen als iemand dat alleen uit het typenummer van je TV zou kunnen aflezen :)
Goed idee, ik ga zo een foto posten.

• Nutcaze

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:26
gewoon iets meer kracht zetten aan de connector kant ;). heb zelf best veel met TV's gedaan en de connectoren ziten idd best stroef. natuurlijk feen kracht aan de gesoldeerde kant zetten.

ik hoop wel dat je wat verstand van TV's hebt anders raad ik je af om er aan te beginnen.

(ps. 38KV is normaal voor een TV, dus weet wat je doet)

[ Voor 12% gewijzigd door kippy op 27-11-2004 18:48 ]

Verwijderd

hmmmz, zelfs met mijn res van 1600x1200 krijg ik nog een horizontale scrollbar. dus bitte pic resizen.

ojah, bij die connectoren moet je aan de zijkant die veiligheidspalletjes naar buiten duwen met een schroevendraaier oid. of zie ik dat nou verkeerd(?)

t kan ook best zijn dat het helemaal geen connectoren zijn maar gewoon een soort bruggetjes. waarbij de "draden" gewoon gesoldeerd zijn op de printplaat.

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:02
Het zijn idd wel degelijk connectoren, en daar moet je aan de connector kant best hard aan trekken om ze los te krijgen ( recht omhoog eruit )

Repareren doe je zo.

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
heeft je tv waterschade>> kast open en de fohn erop! en goed laten drogen.

op de foto's zie ik geen plassen water, of sporen daarvan? :? waarom wil je die printplaten los hebben?

• Nutcaze
Kennelijk had die TV een jaar geleden al waterschade opgelopen. Ik heb de zichtbare roestvorming weggehaald en hij doet het nu weer. Alleen de tuner werkt niet (alleen signaal via tuner van videorecorder). Nou wil ik die tuner loshalen van de printplaat, want het is volgens mij een geval apart dat losgesoldeerd kan worden, en het is een stuk makkelijker werken als die plaat er uit is.

Verwijderd

als je de tuner loshaalt, let er dan wel op dat deze niet bestaande massapunten dooverbind. Ik heb bij verschillende tv's gezien dat de tuner een aantal massapunten doorverbind... dus als je er een andere tuner inzet, of je wilt em permanent verwijderen (waarom zou ik niet weten) moet je er wel 100% van zijn dat alle massa's weer aan elkaar hangen.. zou zonde zijn om em op te blazen als hij voor de rest nog werkt.. :)

edit: die connectors zitten idd best vast af en toe.. ik gebruik altijd een dikke platte schoevendraaier om ze omhoog te wippen. maar meestal kun je ook gewoon de grondplaat van het chasis omhoog wippen.. zodat je niet beide printen los hoeft te maken om er bij te kunnen

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2004 21:27 ]

• Maarce
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:50
Nutcaze schreef op zondag 28 november 2004 @ 01:18:
Kennelijk had die TV een jaar geleden al waterschade opgelopen. Ik heb de zichtbare roestvorming weggehaald en hij doet het nu weer. Alleen de tuner werkt niet (alleen signaal via tuner van videorecorder). Nou wil ik die tuner loshalen van de printplaat, want het is volgens mij een geval apart dat losgesoldeerd kan worden, en het is een stuk makkelijker werken als die plaat er uit is.
De tuner kan je bij een tv meestal heel makkelijk verwijderen.... Je moet hem gewoon uit z'n slot trekken... Hij zit altijd hf-afgeschermd. DWZ in een blikken behuizing.
Op de foto's zie je twee van dit soort doosjes staan....
Die kan je dus gewoon zoals een pci-kaart uit de print trekken.
Als je deze dan meeneemt naar een goede Electronica winkel kunnen ze meestal wel een vervanger ervoor bestellen. Bij Nedis of ASWO oid....
Pagina: 1