flashen van een OEM-Bios

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

• theroman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-06 17:41
Nu heb ik een door PackardBell bewerkt moederbord (Gigabyte GA6WMM7 V4.1) die ik graag naar een gewone gigabyte BIOS wil flashen. Momenteel heeft het namelijk versie 3.0Y van packard bell zelf.

Ik heb gemerkt dat PB enkele functies uit de BIOS heeft gehaald, die ik wel graag wil gebruiken. Éen daarvan is het instellen van FSB en multiplyer.

Mijn vraag is nu of dit gewoon zonder gevaar kan of dat ik misschien nog wel om bepaalde dingen moet denken.

Alvast bedankt,

Peter.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:46
Het instellen van de MP is zinloos, aangezien dit door de Intel CPU's die hierop worden geplaatst niet ondersteund wordt

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je zorgt dat je de juiste versie hebt van eht bord dat overeenkomt met de bios die je van de gigabyte site kunt halen dan is er niets aan de hand.
Ik denk alleen niet dat je erg veel meer kunt vinden in de bios die gigabyte levert t.o.v. de bios die je nu al hebt (de houstons hadden al een redelijk uitgebreide bios en dingen als MP zijn niet in te stellen bij intels).

• theroman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-06 17:41
Nee, goed, maar bijkomend voordeel is wel dat niet alles meer zo Packardbellerig is.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Heb je werkelijk de moeite gedaan te zoeken :?

GoT search op 'Packard Bell BIOS'

Lees eens daar door, als er iets is wat er niet duidelijk is mag je het rustig in een topic vragen, maar niets wat je hier doet voegt iets toe.

En als je wilt kijken of je kunt OCen enzo heb je misschien wat aan een topic die ik een paar jaar terug opende:

Wie heeft een Packard Bell en wil die OCen?

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.