Toon posts:

Altijd mobo alarm bij cold boot, na reset geen probs meer...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een amd xp2800 op 2400 mhz lopen met 512 ddr 3200 op 200mhz op een abit-nf7, vcore 1.875 ddr 2.8, met Enermax noisetaker 420w, in een hele phatte koolance pc2 case, watercooled dus...

Werkte altijd heel chill, maar sinds een maand of 2 (ja t speelt al een tijdje), krijg ik altijd als ik em aanzet een vd mobo alarmen, puur willekeurig lijkt et, gewoon zon lange beep, of een paar, of die serieus angstaanjagende sirene :P, en ik krijg geen beeld, beeldscherm blijft uit.
(tis mss wel belangrijk te melden dat ik mijn gf4ti4200 turbo eerst gevoltmod had, maar die is tijdens inbouwen in deze pro case los gegaan en was te lui et te fixen, dus die zit et niet meer op). Hijs wel ge wc'ed....

In eerste instantie ik natuurlijk case open, alles nalopen, alles aandrukken enz, deed ik em weer aan, deed ie et gewoon.
Volgende dag, zelfde gezeik, case open, alles checken :S, naja leek goed, weer aan, en welja hij deed et.

Na een tijdje kwam ik erachter dat k em gewoon kon resetten, en hij liep als een trein, dus al 2 maanden, als ik mijn comp aanzet, heb ik een pen ofzo bij de hand, meestal standaard eentje op de kast liggen :P, zodat ik em meteen kan resettten.

Heb naar de koolance service gemaild, maar die hadden, zoals verw8 nix zinnigs te melden.

Zie hier en daar wel wat over prbs met cold boot, en dan vcore verhogen enz, maar die van mij is hoog genoeg denk ik... kan et ook maar moeilijk testen want hij doet et altijd alleen als ik em smorgens aanzet... mss ligt et aan die water temp? die is bij boot zon 17 gr... en nu 27.... (maar t werkte eerst wel :? )

Voor de duidelijkheid: Deze oc heeft gewoon gewerkt, en werkt eig ook als een trein, is nl heel stabiel. Alleen als ik heel lang achter elkaar in high fps spel speel, bv Tribes, vengeance gaat mijn gf beetje raar doen, hele scherm wordt dan fucked, en als ik dan ff w8 dan doet ie et weer, maar dat is denk ik omdat ik niet alles ramchips ge-heatsinked heb, of ik moet et blok vaster draaien, maar t gebeurt maar heel weinig....

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2004 12:55 ]

Verwijderd

heb je het geprobeert zonder OC?

Verwijderd

Topicstarter
neej niet echt maar t als et eerst wel werkte en nu niet lijkt et me raar als dat verschil zou maken... maar kzal et wel proberen alleen gaat dat ff duren want sta momenteel in een queue dus kan mijn comp niet uitzetten.
Hoopte eig dat iemand et probleem kende.... :)

• Unagi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-01 21:02

Unagi

Always aware...

Nieuwste bios op je mobo? Mijn epox 8k3a+ had met oude biossen ook last van probs met cold booten die na n reset ook verholpen waren

Verwijderd

Topicstarter
hmm ok, sounds like an id.... maar dan nog is het raar dat et eerst wel werkte

• lawtshjj
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 23:43
Hier heb ik ook last van....... het heeft denk ik toch een en ander te maken met OC-en denk ik.

Ik heb een athlon mobile 2600 @ 2625mhz en als ik de pc aandoe dan beginnen alle fans ook wel te draaien maar krijg ik geen beeld. Als ik em dan weer uit en vervolgens weer aan doe werkt ie weer perfect.

Heel vreemd, maar ik vind het niet echt storend.

Verwijderd

Topicstarter
Hehe ik ook niet, daarom heb ik et al 2 maanden.... maar tis toch jammer als je zon pr0'e pc hebt en hij gaat niet fatsoenlijk aan....

kan je toch niet mee blijven leven vind ik

• Ikke!
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-09-2025

Ikke!

aka Netfinity

Ik heb ook last van hetzelfde, als sinds een paar weken dat ik een nieuw mobo + proc +geheugen + voeding + videokaart heb. Ik heb een XP2600+ op een MSI Kt6 delta mobo. Als ik hem aan zet heb ik eerst geen beeld, start hij niet op en brand het hdd-lees-lampje. Reset ik hem, dan start hij normaal op. Heb er last van als hij op 2400 MHz loopt, maar ook op standaard 2080 ongeveer of nog langzamer. Wel hoorde ik een klein "kraakje" toen ik de videokaart erin drukte. Vind het altijd vaag hoe hard je kan drukken, hij zat er nog niet helemaal in, maar je mobo buigt al wel door. Nu zit hij erin terwijl dat haakje aan het "einde" van het agp slot nog niet om het uitsteekseltje aan de kaart zit. Ik had geen zin om terug te gaan naar de winkel met het mobo, zoveel werk om alles uit elkaar te schroeven enzo.

Klik mee voor GoT!........

Verwijderd

Topicstarter
mja wat ik allemaal met mijn video kaart heb gedaan :X
Heb een keer mijn blok er zo strak opgedraaid dat de hele kaart krom trok.

Maar hij doet et nog prima dus daar ligt et denk niet aan.

Jij hebt iig echt psies etzelfde probleem als ik lijkt et.

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik zou 'm gewoon even terug clocken. Misschien dat er iets beschadigd is geraakt door hoog voltage.

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

wanneer slaat je wc aan?
zou 't kunnen zijn dat je wc niet meteen aanslaat maar dat ie even (1/2 seconden) nodig heeft om op te starten, maar dat je pc dan gaat mekkeren dat je geen cooling hebt o.i.d.?

Is maar een suggestie (heb niet zoveel verstand van w.c.)

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Verwijderd

Topicstarter
et systeem van die case is in principe dat ie eerst de wc aanzet voordat ie de rest aanzet, maar dan nog zit het blok gewoon op de proc en water in de slangen dus voor dat de proc doorheeft dat er geen water ->stroomt<- kan je lang w88, dat zal et dus niet zijn denk ik
Pagina: 1