Toon posts:

Amd Athlon 64 3200+ S754 of AMD Athlon 64 3200+ S939

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Welke CPU kan ik het beste nemen? Qua prijs zitten ze ongeveer gelijk. Alleen verschillen zijn dat de AMD voor Socket S754 1mb Cache heeft en de ander 512 kb. Is dit een groot verschil?
Ik heb ook al vernomen dat AMD gaat stoppen met het maken van socket S754. Mij maakt dat in principe niet veel uit, het gaat me namelijk vooral om de snelheid.
Want er was toch ook iets met Dual Channel geheugen ondersteuning?

Groeten,

Paul

Verwijderd

1 MB cache is sneller (of beter) dan 512 kb, maar verder wil ik ook wel weten wat het verschil precies is tussen S754 en 939 :).

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:03
De Socket 939 heeft dual channel memory controller wat wel een heel stuk sneller is dan single channel memory (mits je ook het gepaste geheugen hebt ervoor).

Verwijderd

ik heb hem zelf met 754 en loopt heerlijk, maar als ik jou was zou ik nu een 939 nemen, kan je tenminste altijd nog overstappen op een hogere processor.

• Hendal.
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-08 20:41

Hendal.

Chocolate moose

Heb je zelf al even gezocht wat de verschillen zijn?
www.tweakers.net voor reviews?

Dit kun je als tweakert toch ook zelf uitzoeken?

Hint: socket 939 heeft als voordeel dat er dual channel geheugen gedraait kan worden + dat so.754 eruit gaat. Nadeel socket 939 is duurder.

Nu zelf lekker uitzoeken graag. :P

BF2 Stats specs || JA hij doet het nog :-) ||

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb 1 kingstonbankje 512 ddr 400. Als ik er dan een bankje bijkoop ben ik waarschijnlijk sneller met socket 939 of niet?

• Dupje
Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 16:24:
Ja ik heb 1 kingstonbankje 512 ddr 400. Als ik er dan een bankje bijkoop ben ik waarschijnlijk sneller met socket 939 of niet?
Klopt, maar ze moeten wel overeenkomen met elkaar om optimaal samen te werken dacht ik :? Daarom dat je Matched pair geheugen kunt kopen toch?

Verwijderd

Topicstarter
Is de 1mb cache de moeite waard om socket 939 over te slaan? dit is toch een concrete vraag?

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2004 16:31 ]

Verwijderd

Met S939 kan je nog flink upgraden. Er is geen 4000+ op S754 en wel op S939, dus dan kan je bijv over 2 jaar nog eens upgraden. Dan kost de 4000+ geen drol meer.

• Hendal.

Hendal.

Chocolate moose

Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 16:26:
Ja ik heb de reviews gelezen, maar daar uit blijkt dat er niet zo gek veel verschil tussen zit. Daarom wou ik meer weten.
Maar ik kom geen concrete vragen tegen.
Ja welke cpu je het beste kan nemen. Dat moet je toch echt zelf kiezen. Er is niet zoveel verschil tussen die 2 zoals je in de reviews gelezen hebt dus. Nou op die verschillen baseer je je keus.
Als je concrete vragen hebt kun je ze stellen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 16:28:
Met S939 kan je nog flink upgraden. Er is geen 4000+ op S754 en wel op S939, dus dan kan je bijv over 2 jaar nog eens upgraden. Dan kost de 4000+ geen drol meer.
ja ik denk dat de AMD Athlon 64 3200+ Socket 939 maar ga bestellen welk moederbord kan je het beste bij nemen? :)

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Dupje schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 16:26:
[...]

Klopt, maar ze moeten wel overeenkomen met elkaar om optimaal samen te werken dacht ik :? Daarom dat je Matched pair geheugen kunt kopen toch?
Voor Dual Channel heb je echt niet matched pair nodig, alleen is het wel zo handig. Zelf werk ik hier met S939 en dat werkt net zo goed met geen matched pair :) Alhoewel ik het wel in een matched pair heb lopen :Y)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Dupje
Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 16:28:
Vergeet de FX55 niet :)
Persoonlijk vind ik het wat raar van amd dat ze ook een S754 uitbrengen. Beetje als de Socket 423 van Intel, die heeft ook niet zo lang geleefd...

• Wim8282
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-08 21:58
Ze zijn allebei even snel. Gewoon naar de rating kijken, helemaal niet op cache enzo letten.

Met socket 754 kun je later maximaal upgraden t/m 3700+; snellere versies komen niet meer.

Met socket 939 kun je later sowieso upgraden t/m 4000+ en waarschijnlijk nog sneller. Ligt eraan of fabrikanten alle versies blijven ondersteunen.

Op dit moment zijn de mainboarden voor socket 939 nog een stukje duurder dan voor socket 754. Die keuze moet je zelf maken.

- edit - moet sneller leren typen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Wim8282 op 27-11-2004 16:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er al uit!

Ik neem een MSI met Nforce 3 Chipset. Bedankt voor de hulp jongens!!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2004 16:35 ]

• Hendal.

Hendal.

Chocolate moose

Mooi dat je een keuze hebt kunnen maken en ik wens je er veel plezier mee. :)

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-08 23:11
zwahillius schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 16:32:
Ze zijn allebei even snel. Gewoon naar de rating kijken, helemaal niet op cache enzo letten.

Met socket 754 kun je later maximaal upgraden t/m 3700+; snellere versies komen niet meer.

Met socket 939 kun je later sowieso upgraden t/m 4000+ en waarschijnlijk nog sneller. Ligt eraan of fabrikanten alle versies blijven ondersteunen.

Op dit moment zijn de mainboarden voor socket 939 nog een stukje duurder dan voor socket 754. Die keuze moet je zelf maken.

- edit - moet sneller leren typen :)
Ja... maar vergeet ook PCIe niet. Ik heb afgelopen zomer een S754 board gekocht. Volgend jaar ben ik van plan zeker over te stappen naar S939 + PCIe.

Als het puur om de processor gaat en je je bestaande grafische kaart wil hergebruiken, zou ik toch nog eens naar S754 kijken.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 16:30:
[...]

ja ik denk dat de AMD Athlon 64 3200+ Socket 939 maar ga bestellen welk moederbord kan je het beste bij nemen? :)
Om diezelfde reden heb ik ook besloten om een 3000+ op S939 te nemen. Moederbord ligt een beetje aan je budget :) Zelf heb ik een MSI Neo2-FIR genomen, voor 114 euro. Er is ook nog een Platinum versie van zo'n 130 euro, maar dat vond ik te duur. Ervaringen kan ik je nog niet vertellen, want k moet het setje zelf ook nog binnen krijgen :)

Verwijderd

OK, hier past mij vraag wel tussen en anders krijg ik weer ******** dat ik teveel topics open.

Dat moederbord van hierboven (114 euro) of een willekeurig moederbord rond dit bedrag dat nu uit is, kan ik over 2 jaar upgraden met een 4000+ of ondersteund dat moeder zoéén niet.

Verwijderd

Ligt het trouwens aan mij of zijn er maar nauwelijks mobo's met PCI-e te koop in Nederland? Heeft iemand aanraders als S939 mobo met PCI-e ondersteuning rond de 125 euro?

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-08 22:16
Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 16:51:
Ligt het trouwens aan mij of zijn er maar nauwelijks mobo's met PCI-e te koop in Nederland? Heeft iemand aanraders als S939 mobo met PCI-e ondersteuning rond de 125 euro?
jah. ik zit hier ook een beetje mee. ik wil wel AMD64 gaan draaien, maar zou eigenlijk ook wel PCI-e willen hebben (heb toch een nieuwe videokaart nodig)

ik neem aan dat deze combinatie nog niet beschikbaar is en we moeten wachten op de Nforce4 ?

* FragDaddy zit zich al weken af te vragen of ie nu intel + pciE gaat kopen of AMD64+AGP
aan de ene kant is pciE de toekomst. aan de andere kant is 64bit de toekomst en is AMD zoiezo op dit moment sneller in spellen. qua stabiliteit zou het toch niet zoveel uitmaken? (mijn C++ of delphi moet niet crashen en mijn compu moet niet vastlopen als ik uren aan het proggen ben geweest en ben vergeten op te slaan)

Have a wheelie good weekend!

• UltraR-pc
  • Laatst online: 26-02-2024
FragDaddy schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 18:41:
[...]

jah. ik zit hier ook een beetje mee. ik wil wel AMD64 gaan draaien, maar zou eigenlijk ook wel PCI-e willen hebben (heb toch een nieuwe videokaart nodig)

ik neem aan dat deze combinatie nog niet beschikbaar is en we moeten wachten op de Nforce4 ?

* FragDaddy zit zich al weken af te vragen of ie nu intel + pciE gaat kopen of AMD64+AGP
aan de ene kant is pciE de toekomst. aan de andere kant is 64bit de toekomst en is AMD zoiezo op dit moment sneller in spellen. qua stabiliteit zou het toch niet zoveel uitmaken? (mijn C++ of delphi moet niet crashen en mijn compu moet niet vastlopen als ik uren aan het proggen ben geweest en ben vergeten op te slaan)
Nog een weekje of wat wachten en dan komt NForce4 in Nederland. Ben je volledig klaar voor de toekomst.

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

UltraR-pc schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 19:22:
[...]

Nog een weekje of wat wachten en dan komt NForce4 in Nederland. Ben je volledig klaar voor de toekomst.
Weet niet of dit wel zo is, denk dat het nog wel een enorme tijd later gaat worden...Daarnaast zal het eerst niet tot nauwelijks leverbaar zijn...
Maar denk dat dat zeker niet voor de jaarwisseling gaat gebeuren...
Misschien wel, maar de kans is klein, en zeker dat je hem dan ook nog binnen kan krijgen.
Als je hem nu gewoon wilt hebben, ga naar Duitsland, denk dat ze daar wel leverbaar zijn, of laat hem overkomen uit Amerika (Newegg verstuurd geloof ik wereldwijd).

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

[search=newcastle of clawhammer]
[search=so754 of so939]
etc..

edit:
Aangezien je hier relatief nieuw bent: klik aub terug naar de [faq]registratievoorwaarden[/] en neem deze alsnog aandachtig en serieus door, incluis de onderliggende linkjes. Zodoende kun je jezelf een beter beeld verschaffen van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten ;) Samengevat is dat: inzet, inzicht, researchvermogen en een zekere mate van basiskennis. Dat zie ik hier helaas niet terug namelijk. Het topic werd dan ook op slot gezet.

[ Voor 79% gewijzigd door BalusC op 27-11-2004 20:24 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.