Toon posts:

[RealVNC + Router]Verbinding naar buiten werkt niet.

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Na de GoT search te hebben gebruikt werd ik nog niet veel wijzer, er zijn inderdaad een aantal topic's waar mensen met een router geen VNC verbinding naar buiten kunnen maken, maar daar staat voor mij geen werkende oplosing in.

Het zit zo in elkaar:
-2 PC's
-1 Sitecom router

Op mijn pc (0.2) draai ik winVNC (realvnc) 3.3.7, met de java-viewer aan. Volgens de FAQ van realvnc draait deze op poort 5800, dus ik forward deze poort op mn router (TCP/UDP) naar mijn interne ip.

Als ik op de andere pc (0.3) naar mijn interne ip surf (0.2:5800) krijg ik netjes de java viewer, en kan ik netjes inloggen. Als ik echter via mn externe ip naar poort 5800 surf krijg ik ook de viewer te zien, maar inloggen lukt niet...ik krijg de melding "connection timed out".

Ik begrijp er nu dus helemaal niks meer van, wie helpt me uit de brand?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

je moet ook 5900 forwarden

de applet vind je op 5800 en die gebruikt op zijn beurt net als de stand alone viewer 5900 voor het beeldverkeer

[ Voor 70% gewijzigd door Fish op 27-11-2004 16:29 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Dat klinkt inderdaad heel logisch, ik zal het eens proberen...zodra mn routertje een beetje is bijgekomen (die heeft nogal wat kuren bij het instellen van de viritual servers :().

• JorisPenders
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-04 22:01

JorisPenders

Designer & Coder

Klopt... hiero ook
5800 is alleen het applet en die connect to 5900...

Dit kon ik niet met een proxy uittesten, want bij mij werkt ie dan niet
Gewoon vanaf school doet ie het wel

SystemSpecs -- WebArea - Your Online Home -- Webdesign

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Als ik een range instel 5800-5850 en 5900-5950 dan doet ie het niet.
Het is geforward naar het interne ip adres.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

staat accept incoming socket connections aan ?

hoe test je het eigenlijk ?
gebruik je de applet of de viewer ?
zoek je echt contact van buiten?

heb je het al andersom grprobeert (run de listener opde remote pc en doe een add client)

(het gaat in het topic om een verbinding naar buiten, maar ik neem aan dat het bij jou om naar binnen gaat)

[ Voor 43% gewijzigd door Fish op 14-06-2005 17:40 ]

Iperf

Verwijderd

En dit wil ik ook niet. Als je een topic kickt doe je dat fatsoenlijk. Voor jou gelden dezelfde regels als bij het starten van een nieuw topic. Zomaar 'hij doet het niet' neerplempen is niet de bedoeling.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.