© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie is slavernij. Kies je eigen weg!
in Mandrake: in /boot/grub oid staat een bestandje menu oid, daar kan je vast iets vinden over hoe lang hij moet wachten.
Je moet dan eerst grub op je linux-partitie installeren (boot=/dev/hdc1 ofzo).
Die stel je zo in dat hij zonder te wachten Linux boot.
Vervolgens kopieer je die met "dd if=/dev/hdc1 of=/mnt/windows/linux.img block=512 count=1" dat naar een imagefile. De opties die ik hier noem zijn niet goed denkik, maar wel ongeveer. Check het ff voordat je het zomaar gebruikt. Je moet iig de eerste 512 bytes hebben.
Dan kun je linux gewoon in je win2K menuutje toevoegen.
Als dat allemaal werkt en je dus Linux kan kiezen vanuit het win2k menuutje, dan FDISK /MBR en klaar is ocf81.
Veel plezier
Die stel je zo in dat hij zonder te wachten Linux boot.
Vervolgens kopieer je die met "dd if=/dev/hdc1 of=/mnt/windows/linux.img block=512 count=1" dat naar een imagefile. De opties die ik hier noem zijn niet goed denkik, maar wel ongeveer. Check het ff voordat je het zomaar gebruikt. Je moet iig de eerste 512 bytes hebben.
Dan kun je linux gewoon in je win2K menuutje toevoegen.
Als dat allemaal werkt en je dus Linux kan kiezen vanuit het win2k menuutje, dan FDISK /MBR en klaar is ocf81.
Veel plezier
bedankt allemaal,
wat ik zoek is wat jij beschrijft, valium.
allen snap ik geen snars van je uitleg.
kan iemand deze stappen stap voor stap beschrijven?
ik ben namelijk nogal nieuw met linux.
wat ik zoek is wat jij beschrijft, valium.
allen snap ik geen snars van je uitleg.
kan iemand deze stappen stap voor stap beschrijven?
ik ben namelijk nogal nieuw met linux.
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie is slavernij. Kies je eigen weg!
kan iemand mij stap voor stap uitleggen wat valium mij probeert uit te leggen?
© ocf81 1981-infinity
Pagina: 1