Toon posts:

Raid 1 onder Windows (Promise 20276)

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Dag Iedereen,

Ik heb hier een Gigabyte GA-7VRXP moederbordje met daarop een Promise 20276 controller voor Raid.

Wanneer ik mijn schijven echter op IDE2 of IDE3 (de connectors die aan de Promise controller verbonden zijn) aansluit, worden deze niet gevonden bij de Windows XP (prof) installatie. Ook heb ik geen diskette van deze controller teruggevonden en staat deze ook niet op de Gigabyte-website.

Ik heb nu windows geïnstalleerd door de schijven op IDE0 te hangen en na installatie van de Promise-driver (van website Gigabyte) wordt deze controller herkend als raid device.

Ik heb nu al geprobeerd om de schijven op IDE2/3 te hangen, maar wanneer ik dat doe start windows niet meer op (melding over foute schijfconfiguratie). Bios is nieuw.

Iemand enig id?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je wel met een floppy de SATA driver tijdens setup geladen met F6, of deze geslipstreamed in je installatiecd?

Wat heb je verder allemaal al gevonden en geprobeerd?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

De drivers staan op je CD en deze moet je op diskette zetten in de vorm dat op de root van de diskette de mappen staan met de windows versie

je moet eerst een raid array maken in de Promise BIOS en dan pas kun je de schijven gebruiken.

Verwijderd

Op de cd van je Gigabyte moederbord.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt voor de info!

Verwijderd

En bij een beetje goed kijken staat ie ook op de Gigabyte site
http://tw.giga-byte.com/M...A-7VRXP%20(Rev%202.0).htm

Have fun!

[ Voor 3% gewijzigd door G33rt op 27-11-2004 16:24 . Reden: url fixed ]

Verwijderd

Dit forum vernueckt mijn link maar goed

ga naar http://www.gigabyte.com.tw

ga daar naar de moederborden sectie toe en kies voor products, hier kies je je type (versie 2.0) en daarna kies je downloads, hier vind je de driver terug.

Je postte ook een spatie in de link, vind je het gek dat de RML-parser die afbreekt? Zoals je al had kunnen zien aan mijn fix kan je dat voorkomen door een urltag eromheen te zetten :)

[ Voor 35% gewijzigd door G33rt op 27-11-2004 17:22 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dit had je met een beetje zoeken zelf ook wel kunnen vinden :) Zou je Windows Operating Systems - Policy nog even goed door willen lezen? We verwachten namelijk dat je zelf het nodige zoekwerk en experimenteren verricht voordat je hie reen topic opent :)

[ Voor 25% gewijzigd door sanfranjake op 27-11-2004 16:59 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.