Sommige websites niet goed bereikbaar

Pagina: 1
Acties:

• Friebo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2025
Ik zit nu bij iemand met het volgende probleem:

Sommige sites zijn niet goed bereikbaar. Explorer lijkt wel verbinding te maken, maar laad de site verder niet door. Dit probleem is onder andere met de windowsupdate site, Microsoft. Bij andere sites gaat het aanmerkelijk trager om te laden zoals nu.nl, computertotaal.nl, en krijg ik een gedeelte van de pagina niet te zien soms.

Het gekke is, dat als ik verbinding maak met de proxy van de ISP hij het wel goed doet. Alle pagina's worden dan snel en volledig geladen.

Wat ik al gedaan heb is,

* Windows opnieuw geïnstalleerd
* Met de klantenservice gebeld, deze wisten alleen maar te vertellen dat er wel verbinding was en het dus niet aan hun kon liggen.
* PC op spyware gechecked
* Verbinding op andere computer getest, zelfde probleem

De provider is upc/chello.

Is er iemand met een zelfde soort probleem, of weet iemand waar dit echt aan ligt?

Er zijn grenzen... En die moeten gesloten worden!

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:43

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Je zou kunnen proberen een andere DNS server in te stellen. Ik heb ergens een word document staan met een enorme lijst DNS servers. Zal 'm ff opzoeken en zo posten.

deze dus:
DNS Servers.doc
De inhoud ervan komt trouwens een een topic wat ik ooit op GoT heb gevonden.

edit 2:
Zie hieronder ;)

[ Voor 41% gewijzigd door Ethnocentrix op 27-11-2004 17:43 ]

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ethnocentrix schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 17:40:
Je zou kunnen proberen een andere DNS server in te stellen. Ik heb ergens een word document staan met een enorme lijst DNS servers. Zal 'm ff opzoeken en zo posten.
[rml][ DNS Servers] Overzicht[/rml] :)

• Friebo
Al geprobeerd, geen oplossing. Heb ze nu eindelijk aan het verstand gekregen om eens verder in hun netwerk te kijken, aangezien het met een inbelverbinding wel gewoon werkt.

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:43

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Als je een traceroute doet naar een site die het niet goed doet, waar zit dan het probleem?

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

De lijstjes met DNS servers die hierboven gepost zijn, bevatten een hoop DNS servers die enkel door de abonnees van die providers gebruikt kunnen worden en niet door buitenstaanders. Hier staat een lijst met DNS die je ook als niet-abonnee kunt gebruiken (wat geen garantie biedt voor de toekomst wat steeds meer ISP's zetten ze dicht):
http://www.troublesathome...?section=faq&page=dnslist

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02 16:45

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Friebo schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 16:05:
Ik zit nu bij iemand met het volgende probleem:

Sommige sites zijn niet goed bereikbaar. Explorer lijkt wel verbinding te maken, maar laad de site verder niet door. Dit probleem is onder andere met de windowsupdate site, Microsoft. Bij andere sites gaat het aanmerkelijk trager om te laden zoals nu.nl, computertotaal.nl, en krijg ik een gedeelte van de pagina niet te zien soms.

Het gekke is, dat als ik verbinding maak met de proxy van de ISP hij het wel goed doet. Alle pagina's worden dan snel en volledig geladen.

Wat ik al gedaan heb is,

* Windows opnieuw geïnstalleerd
* Met de klantenservice gebeld, deze wisten alleen maar te vertellen dat er wel verbinding was en het dus niet aan hun kon liggen.
* PC op spyware gechecked
* Verbinding op andere computer getest, zelfde probleem

De provider is upc/chello.

Is er iemand met een zelfde soort probleem, of weet iemand waar dit echt aan ligt?
Een vraag; wat zijn de laaste getallen van je publieke IP-adres?

/dev/null

• Friebo
Ethnocentrix schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 20:07:
Als je een traceroute doet naar een site die het niet goed doet, waar zit dan het probleem?
Het gekke was dat daar geen verschil in zit.
I_Stealth_I schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 20:52:
[...]

Een vraag; wat zijn de laaste getallen van je publieke IP-adres?
De laatste getallen, eigenlijk niet op gelet, ik zit er ook niet meer. Adres zat in de 213.* range. Had je er anders een verklaring voor?

• draztic
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
en, heb je nog een oplossing gevonden voor dit probleem? Ik heb namelijk al enkele dagen hetzelfde probleem, ook bij chello...

• Hank Nordic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-01 09:15
Ik heb hetzelfde probleem...
ook sommige sites die niet bereikbaar zijn (bijv. soms nu.nl) en ook chello classic.

heeft iemand al een oplossing gevonden?

[ Voor 40% gewijzigd door Hank Nordic op 16-12-2004 07:30 ]

- Good evening, I'm Leonard Nimoy. The following tale of alien encounters is true. And by true I mean false. It's all lies. But they're entertaining lies, so in the end, isn't that the truth? The answer is "no."

• draztic
  • Niet online
even iets meer info over het probleem hier:

-winxp pro sp2, schone install zonder spyware/adware/virussen
-chello classic
-helpdesk zegt: niet ons probleem, je hebt verbinding
-sommige sites laden niet helemaal of geven timeout, msn kan niet connecten
-pingen naar die sites gaat wel ok
-traceroute naar die sites komt niet voorbij mijn router
-router is een freesco server, heeft altijd goed gewerkt, heb nu 2 versies geprobeerd, probleem blijft

hoe ik de dns moet veranderen weet ik niet dus dat heb ik nog niet geprobeerd. Persoonlijk denk ik dat het wel met chello te maken heeft want de eerste keer dat ik belde gaven ze wel toe dat er een storing was geweest en dat ik het verkeerde bestand op mijn modem had waardoor de snelheid niet goed was. Het juiste bestandje is er toen weer opgezet maar dit had geen enkele invloed op de snelheid, en de laadproblemen.

Edit: Oja mijn postcode: 6524, nijmegen

[ Voor 3% gewijzigd door draztic op 16-12-2004 10:11 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-02 10:29

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Hoewel het symptoom lijkt op een rotte verbinding van chello, komt het ook overeen met een te hoge MTU in je PC.

Zoek hier eens op "MTU" en zet die wat lager in je pc.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• tharkun
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-01-2025
als je de router uit het netwerk haalt gaat het dan wel goed? Of pingen/ surfen vanaf de server?

Voor grote problemen hebben we de computer

• Hank Nordic
Ok, ook wat meer info van mij
2 pc's
-winxp pro sp2 en winxp pro (geen sp)
-adware+hijackthis gedraaid, niets gevonden
-virusscanner gedraaid, niets gevonden
-chello classic
-sommige sites laden niet helemaal of geven timeout
-pingen naar die sites gaat wel ok
-traceroute naar die sites komt niet voorbij mijn router
-smc router, heeft altijd goed gewerkt

postcode: 6821 (Arnhem)

Leuk_he, wat voor een invloed heeft je MTU precies in dit verhaal?

Nog wat opmerkingen:
- Ik heb op 2 computers hetzelfde probleem en ik heb niets aan de internet instellingen veranderd (allemaal autoconfig via DHCP van router en router is autoconfig via DHCP van chello)
- Ik heb de standaard chello DNSsen (automatisch verkregen)
- Ik heb de connectie op de router gereleased en toen de chello-modem en mijn router al eens uitgezet, en na een tijdje weer aan. Ook dit hielp niet

[ Voor 45% gewijzigd door Hank Nordic op 16-12-2004 10:53 ]

- Good evening, I'm Leonard Nimoy. The following tale of alien encounters is true. And by true I mean false. It's all lies. But they're entertaining lies, so in the end, isn't that the truth? The answer is "no."

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Hank Nordic schreef op donderdag 16 december 2004 @ 10:40:
Leuk_he, wat voor een invloed heeft je MTU precies in dit verhaal?
Als je MSS/MTU te hoog staat voor de verbinding, en je (of chello) blockt bepaalde ICMP messages die dit terugmelden dan lukt het wel verbinding te maken met de site, maar na het begin van de site (je titel balk is dan meestal al gevuld) loopt het vast.

-verschijnselen: Half ladende sites. Niet ladendesite.
-oplossing: in je registry de MTU lager zetten (b.v. op 1300)

Dit is iets anders dan een brakke DNS:
-Sommige Sites laden helemaal niet
-Na een reload meldt hij snel terug dat de site niet te connecten is.
-als je connenct op ip (b.v. http://216.239.39.99 ipv http://google.com ) werkt het wel goed.

Er zijn nog meer mogelijke problemen. Doet hij het zonder router wel goed? Wat doet hij PRECIES niet goed?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

• draztic
  • Niet online
De pings blijven goed tot en met een MTU van 1450, en het invoeren van deze waarde in het register heeft helaas niet geholpen...

Sites laden wel, maar vaak slechts voor de helft of heeeel langzaam. Sommige sites doen het wel gewoon goed en snel.

[ Voor 32% gewijzigd door draztic op 16-12-2004 12:17 ]

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

draztic schreef op donderdag 16 december 2004 @ 12:15:
De pings blijven goed tot en met een MTU van 1450, en het invoeren van deze waarde in het register heeft helaas niet geholpen...
En een reboot.... maar dat had je hoop ik gedaan.

• Hank Nordic
Ik begrijp alleen niet helemaal waarom ik 2 weken geleden nog nergens last van had en ik nu op 2 computers onafhankelijk van elkaar hetzelfde probleem heb (terwijl ik niets verandert heb aan mijn netwerk instellingen).

Dat ruikt naar een probleem bij Chello..

• Hank Nordic
Bah. mijn problemen zijn nog niet weg,
maar ik heb wel meer mensen gevonden met ditzelfde probleem..

even een link naar een thread op de chello underground site waar iemand ook hetzelfde issue heeft..
http://www.chelloo.com/forum/index.php?topic=7951.0

Misschien dat er daar binnenkort een oplossing komt

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
-helpdesk zegt: niet ons probleem, je hebt verbinding
Als ik het zo lees moeten bij Chello/UPC mensen aan het werk gaan, jij hebt alle relevante dingen gedaan die het mogelijk veroorzaken. Met zelfs een Windows reinstall heb je toch behoorlijk je eigen software configuratie uitgesloten, tsja :P.

🌞🍃

• draztic
  • Niet online
Ik heb ook nog steeds hetzelfde probleem, fijn om te weten dat er meerdere mensen zijn die sinds twee weken dit probleem hebben. Die mensen hebben toevallig allemaal een terayon eurodocsis modem...
Ik ga er zelf ieg geen tijd meer aan verspillen, als ik over 2 weken terug kom van vakantie hoop ik dat chello er ook achter is dat er een probleem is.

Verwijderd

ik heb precies het zelfde probleem met planet adsl in regio utrecht
het heerst zeker

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02 16:45

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

draztic schreef op donderdag 23 december 2004 @ 23:34:
Ik heb ook nog steeds hetzelfde probleem, fijn om te weten dat er meerdere mensen zijn die sinds twee weken dit probleem hebben. Die mensen hebben toevallig allemaal een terayon eurodocsis modem...
Ik ga er zelf ieg geen tijd meer aan verspillen, als ik over 2 weken terug kom van vakantie hoop ik dat chello er ook achter is dat er een probleem is.
Klopt, dit probleem komt alleen voor met de terayon tj720. Ik zou je willen adviseren de helpdesk te bellen. Je kan het zelf niet aanpassen, ligt buiten je bereik lijkt me.

[ Voor 6% gewijzigd door I_stealth_I op 27-12-2004 20:49 ]

/dev/null

Pagina: 1