[Wifi] Asus Access Point WL-330 probleem

Pagina: 1
Acties:

• n1ck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-05 11:34
Ik heb hier een Asus AP (WL-330) die ik verbonden heb met de modem van Demon (Zyxel Prestige 650). Als ik UTP (cross) vanaf modem naar NIC aansluit, werkt het internet goed. Ik krijg ip, subnet, gateway etc gewoon door, zodra ik via UTP vanaf modem naar AP van Asus verbindt, werkt het helemaal niet meer. Ik krijg een of ander vaag ip adres door, wat helemaal niet lijkt op het ip adres van als ik hem verbindt met de computer, echt totaal verschillend. :?

Ik ben nu ongeveer al 3 maanden bezig om dit probleem voor mijn opa op te lossen, en heb al vele malen de search geraadpleegd, maar niets kunnen vinden.

Ook heb ik op de website van Zyxel gezocht en vond daar een artikel wat ik heel mss zou kunnen gebruiken, maar nadat ik dat allemaal had ingesteld, werkte de verbinding nog steeds niet :(

Het artikel http://www.zyxel.nl/p650/z009.html

Verwijderd

En gebruik je dan nog die cross of straight?

• n1ck
Nog steeds die cross...

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

http://www.demon.nl/support/services/macadres.html

whoaw 1 minuutje zoeken ..

[ Voor 24% gewijzigd door Fish op 27-11-2004 16:37 ]

Iperf

• n1ck
Het is natuurlijk leuk, dat je zoiets zegt ... mhoaw 1 min zoeken .. maar dit is het dus niet he :). Dit heb ik al 1000000000x geprobeerd...

Ik las net een ander topic door, en daar stond dit in:

Als je een Ip adres in de range 169.254. . krijgt toegewezen dan betekend dat dat je helemaal geen verbinding hebt met je accespoint/router maar dat het netwerkkaartje op een of andere manier verbinding met zichzelf heeft. Dus het lijkt net alsof je verbinding hebt maar dit heb je dus niet.

Ik heb dus precies hetzelfde, het verkeerde ip wat ik krijg is : 169.254.28.164
Wat zou dit nou kunnen zijn? mac adres ofzo, of is mss het draadloze pci kaartje kapot?? :?

[ Voor 45% gewijzigd door n1ck op 27-11-2004 17:38 ]

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Psboy schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 17:22:
[...]

Het is natuurlijk leuk, dat je zoiets zegt ... mhoaw 1 min zoeken .. maar dit is het dus niet he :). Dit heb ik al 1000000000x geprobeerd...

Ik las net een ander topic door, en daar stond dit in:

Ik heb dus precies hetzelfde, het verkeerde ip wat ik krijg is : 169.254.28.164
Wat zou dit nou kunnen zijn? mac adres ofzo, of is mss het draadloze pci kaartje kapot?? :?
Hoe zijn je instellingen van die Asus :? Daarnaast kan het handig zijn om te testen met een andere WiFi kaart.

Staat die Asus in AP modus, kijk ook even naar je access control list (onder de MAC adressen).

Check of je mac adres correct is, evenals je WPA setttings.

Desnoods maak je je WAP ff leeg op je SSID enzo.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Verwijderd

Psboy schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 15:59:
Als ik UTP (cross) vanaf modem naar NIC aansluit, werkt het internet goed. Ik krijg ip, subnet, gateway etc gewoon door, zodra ik via UTP vanaf modem naar AP van Asus verbindt, werkt het helemaal niet meer.
natuurlijk werkt dit niet. van modem naar pc moet je crosscable gebruiken ja, maar van modem naar AP moet je straightcable gebruiken.

• n1ck
Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 18:02:
[...]

natuurlijk werkt dit niet. van modem naar pc moet je crosscable gebruiken ja, maar van modem naar AP moet je straightcable gebruiken.
Dit dacht ik ook ja, maar het heeft wel gewerkt (5 maanden geleden ofzo) .. en ik heb het later (vanmiddag) nog met een Straight geprobeerd..... en dat werkte ook voor geen kant ..
Riemer schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 17:44:
[...]

Hoe zijn je instellingen van die Asus :? Daarnaast kan het handig zijn om te testen met een andere WiFi kaart.

Staat die Asus in AP modus, kijk ook even naar je access control list (onder de MAC adressen).

Check of je mac adres correct is, evenals je WPA setttings.

Desnoods maak je je WAP ff leeg op je SSID enzo.
Het Asus Accesspoint staat ook in AP modes, en ik heb ook naar mijn access control list gekeken, eerst had ik ingesteld dat ieder MAC adres verbinding kon maken, maar later (net) heb ik eventjes ingesteld dat alleen dat mac adres verbinding kon maken .. en dit werkte weer niet :(. WPA Settings gebruik ik niet..

Ik denk zelf dat het gewoon aan dat MAC adres ligt.. omdat het met Demon gebruikt wordt, maar ik heb volgens mij nu wel alles eraan gedaan om het werkend te krijgen, en niets lukt .. ik snap er onderhand ook echt geen hol meer van :?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

probeer dan de mac je draadloze netwerk dan te veranderen in het mac van je bedrade kaart
FAQ - Network Troubleshooting

Iperf

• n1ck
Zou dat helpen, in de FAQ staat dat je niet 2 dezelfde mac adressen mag hebben .. maar ik neem aan dat ik dan mijn wifi kaart het mac adres van mijn bedrade kaart moet geven, en dan mijn bedrade kaart een fake MAC adres geven ofzo ??

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

precies verzin er gewoon eentje

zolang je maar niet 2 dezelfde macs hebt thuis zal er niks misgaan

Iperf

• n1ck
*Kick*

Ik heb net het MAC adres van beide kaarten veranderd (die van draadloos naar normale nic en van normale nic naar draadloos) maar er veranderd niets. Ik heb nog steeds geen internet of een goed IP.

Ik heb nu echt alles geprobeerd, drivers opnieuw installeren, MAC adressen veranderen, handmatig ip/subnetmasker instellen, AP gereset, geen beveiliging ingesteld, in de config van het AP het MAC adres doorgelaten etc... dus echt wel alles wat ik kan bedenken heb ik gedaan.

Het betreft een Zyxel 650 prestige series en een Asus WL-330 en de draadloze NIC is een Sitecom PCI 11M

Heeft iemand nog idee wat ik nog kan doen?? _/-\o_
Ik snap er echt geen hol meer van...

• arikkert
  • Laatst online: 17-02 12:23
Die zyxel 650 series kunnen in bridge-mode of routermode. welke mode gebruik je ?
welke dhcp server voor je Interne LAN gebruik je ?

• n1ck
De modem staat niet in routermode (dus ik neem aan bridge), gewoon de standaard instellingen. Om de modem naar routermode te zetten heb ik ook al geprobeerd, maar dit werkte ook niet.

Hoe bedoel je precies met "welke dhcp server gebruik je".. ik neem aan dat ik de dhcp server vanuit de modem gebruik ..

• arikkert
  • Laatst online: 17-02 12:23
Psboy schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 20:50:
Hoe bedoel je precies met "welke dhcp server gebruik je".. ik neem aan dat ik de dhcp server vanuit de modem gebruik ..
als je modem in bridge mode staat , is die geen dhcp server.
Als ik die de online info van Demon en Zyxel lees, dan zit het zo:
Het device wat aan de modem hangt , krijgt als ip adres het adres van de dhcp server van Demon. Das zo'n 212.238.x.x of 82.161.x.x adres (in geval van demon dsl expres door baby xl, dan 1.253.x.x) . Je hebt dus veel verschillende soorten dsl van Demon.

De wl-330 moet als dhcp client ingesteld worden op zn Ethernet Interface. Als AP moet het weer zelf DHCP server zijn voor je LAN.

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:33
Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 18:02:
[...]

volgens mij niet, je echt van ap naar modem cross gebruiken
en van pc naar modem/ap/switch straigt

• n1ck
arikkert schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 22:13:
[...]

als je modem in bridge mode staat , is die geen dhcp server.
Als ik die de online info van Demon en Zyxel lees, dan zit het zo:
Het device wat aan de modem hangt , krijgt als ip adres het adres van de dhcp server van Demon. Das zo'n 212.238.x.x of 82.161.x.x adres (in geval van demon dsl expres door baby xl, dan 1.253.x.x) . Je hebt dus veel verschillende soorten dsl van Demon.

De wl-330 moet als dhcp client ingesteld worden op zn Ethernet Interface. Als AP moet het weer zelf DHCP server zijn voor je LAN.
Ok dankje wel, ik zal dit nog eventjes gaan proberen.. Het ip wat ik krijg begint met 82.161.x.x het is dus Demon ADSL via BBned. Maar goed, ik zal dit eventjes proberen, en als het weer niet lukt.. hoor je van me ;)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Van het modem naar AP MOET je bij deze Zyxel een crossskabel gebruiken, anders gaat het NIET werken :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

sanfranjake schreef op woensdag 01 december 2004 @ 12:41:
Van het modem naar AP MOET je bij deze Zyxel een crossskabel gebruiken, anders gaat het NIET werken :)
Zo ver mijn kennis rijkt zijn de nieuwere zyxel apparaten(waaronder ook nog de 650r31/33) standaard voorzien van een auto MDI/MDIX en autosensing poort. De vraag is of dit ook zo bij de AP is.
Pagina: 1