[Xinerama+Gnome] Wallpaper apart op elke monitor

Pagina: 1
Acties:

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Ik heb een dual monitor opstellin hier en zou graag in linux 2 dingen doen die me in windows al gelukt zijn:
1) Mijn wallpaper 1x laten zien op elke monitor, ipv 1x uitstrekken over 2 schermen.
2) Mijn wallpaper elke zeg 15 minuten automatisch wisselen.
Ik heb wel wat gegoogled en gezocht, maar ik kan alleen van 1) relevante info vinden over dat het in 2002 niet kon, tenzij je met gimp oid zelf de zooi aan elkaar gaat plakken.
Ik heb ongeveer 100 plaatjes waartussen ik wil wisselen, dus dat gaat wat erg veel werk worden. Ik kan in Gnome wel een verzameling achtergronden aangeven, maar automatisch roteren heeft ie dan weer geen kaas van gegeten lijkt het.

ieeeepppppp :P

• Aapzak
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-01 15:23

Aapzak

Your genuine OS hopper

is het een idee om zelf een scriptje te schrijven?

# eerst random 2 files kiezen

# plak aan elkaar met 1 of ander proggie (command line natuurlijk)

# schrijf plaatje weg als wallpaper.tmp.png ofzo

# xsetroot , feh --bg-scale of iets anders aanroepen om jouw nieuwe wallpaper op de achtergrond te zetten

dit zou je met 1 of andere truuk elke 15 minuten moeten laten doen. Of een scrippie maken dat blijft lopen en een wait van 15 min. inbouwen, of een cronjob die natuurlijk wel controleert of je wel gnome/X aan het draaien bent en alleen dan actie onderneemt.

PSN ID: Aapzak

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Aapzak schreef op zondag 28 november 2004 @ 00:03:
is het een idee om zelf een scriptje te schrijven?

# eerst random 2 files kiezen

# plak aan elkaar met 1 of ander proggie (command line natuurlijk)

# schrijf plaatje weg als wallpaper.tmp.png ofzo

# xsetroot , feh --bg-scale of iets anders aanroepen om jouw nieuwe wallpaper op de achtergrond te zetten

dit zou je met 1 of andere truuk elke 15 minuten moeten laten doen. Of een scrippie maken dat blijft lopen en een wait van 15 min. inbouwen, of een cronjob die natuurlijk wel controleert of je wel gnome/X aan het draaien bent en alleen dan actie onderneemt.
Op zich is dat wel mooi natuurlijk, ik zou eens kunnen kijken wat er zoal voor te vinden is :) Ik begin te geloven dat er nog niets voor bestaat, dus dan maar zelf klussen, misschien dat ze bij Gnome daar ook nog wat mee kunnen.

ieeeepppppp :P

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
Bij Gnome Tips is daar al eens een discussie over geweest, misschien heb je wat aan de scripts die daar staan.

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum