[MDaemon] Catch-all addres, maar dan anders

Pagina: 1
Acties:

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:06
Hallo,

Ik heb sinds kort wegens ontevredenheid met de maildiensten van mijn hoster een eigen mailserver opgezet. Ik heb eerst wat gekloot met het (gratis) Mercury, maar ben uiteindelijk toch maar voor MDaemon gegaan omdat het gewoon veel meer opties heeft.

Ik heb alleen een probleempje, vroeger bij mijn hoster kon ik verschillende mailboxen met aliassen aanmaken en daarnaast nog een catch-all adres, waar alles in kwam dat niet bestemd was voor een van deze adressen.

Nu met MDaemon lukt het me niet om zo'n catchall adres aan te maken.
Ik heb op google gezocht natuurlijk, maar het enige dat ik tegenkom zijn tutorials hoe ik MDaemon mail van een catchallbox kan laten ophalen, als ik hem de mail van mijn provider verder wil laten afhandelen ofzo.
Op GoT heb ik ook gezocht, met dit topic als resultaat: [rml][ MDaemon] Hoe catch-all aanmaken? *[/rml]

Opzich werkt die oplossing, een alias voor "*@* = catchall@domein" aanmaken, alleen kijkt MDaemon nu op een of andere manier niet meer om naar mijn andere aliasses, ook al zet ik die "*@*" helemaal onderaan.

Heeft iemand een idee hoe ik hem vertel dat hij éérst naar al mijn andere aliasses (Xander@*, Frans@*, Joke@*, MSN@*, enzo) moet kijken vóórdat ie naar die "*@*" rule kijkt?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Xander
Niemand een idee? :P

• -Marshal-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-11-2024
Met welke foutmelding komt Mdaemon nu dan terug? User Unknown?

Distributed.net, the only reason my computer is on right now !

• Xander
-Marshal- schreef op zondag 28 november 2004 @ 22:42:
Met welke foutmelding komt Mdaemon nu dan terug? User Unknown?
Jup...
"550 <blaat@domein>, Recipient unknown"

Heb ook al een leuk vinkje gevonden, "What to do with mail for unknown local users > Send message to the postmaster user", maar ook dat heeft niet het gewenste effect.

Die *@* als alias werkt dus wel gewoon, dan komt alles ook in mijn catchalladres terecht, maar dan ook echt alles muv de users, dus ook adressen waarvoor ik zelf een alias gemaakt heb, wat dus niet de bedoeling is...

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

maak er dan *@[domein] van

Iperf

• Xander
Dan nog heb ik het zelfde probleem...
het gaat dus om de volgende aliassen, ik heb maar 1 domein..
MSN@[domein]
Frans@[domein]
Joke@[domein]
*@[domein] (jouw idee)

Ik wil ook graag dat ie deze op volgorde uitvoert, dus een mailtje naar MSN@[domein] moet naar xander@[domein] (daar was het een alias van), maar asdfasdfasd@[domein] moet naar catchall@[domein] toe.

Ik zou dus graag een alias hebben die ondanks de wildcards alleen wordt uitgevoerd mits iets niet aan de andere aliasses voldoet, en dat werkt dus niet.. :'(

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

die andere adressen zijn allemaal afzonderlijke accounts? Zo ja, dan zou die dat eigenlijk standaard al zo moeten doen...
Aliassen gebruik je voor iets anders als wat jij bovenaan noemt.

Controleer je Parsing settings eens, dit wordt ook gelogged dus daar moet wat van te achterhalen zijn

[ Voor 15% gewijzigd door alt-92 op 29-11-2004 00:56 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Xander
BackSlash32 schreef op maandag 29 november 2004 @ 00:54:
die andere adressen zijn allemaal afzonderlijke accounts? Zo ja, dan zou die dat eigenlijk standaard al zo moeten doen...
Aliassen gebruik je voor iets anders als wat jij bovenaan noemt.
Nee, de afzonderlijke accounts doet ie idd wel goed.
En waarom zijn aliasses hier niet voor bedoelt dan? Ik mag een adres xander@[domein] toch de alias MSN@[domein] geven?
Controleer je Parsing settings eens, dit wordt ook gelogged dus daar moet wat van te achterhalen zijn
Hm, waar vind ik die?

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-08 22:08
postmaster@[domein] heb je die al aangemaakt ?

• Xander
Stoney187 schreef op maandag 29 november 2004 @ 07:24:
postmaster@[domein] heb je die al aangemaakt ?
Jup, ik heb een postmaster@[domein] = xander@[domein] alias... die was er volgns mij standaard al na de setup :)

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:50
Ik heb even de support groups afgezocht, het beste wat ik kon vinden is dit...
Wordt lastig denkik.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Het klinkt mij toch echt vreemd in de oren dat zo'n programma als MDaemon dit niet aankan. De definitie van catch-all zou toch echt moeten zijn dat ie alleen die berichten waarvan de server niet weet waar ze anders heenmoeten erheen stuurt; hij hoort het dus echt niet van de reeds aangemaakte users 'af te pakken'.. Herinstallatie ook al eens geprobeerd? Of installeer het eens op een andere PC oid (alleen om de werking van die catch-all te testen).

Verder ben je toch nog in de probeer-fase en dus nog niet echt verslingerd aan 1 product, vandaar dat ik je ook kan aanraden om de Kerio Mailserver eens uit te proberen. Echt veel functies, errug duidelijk, overzichtelijk etc. Aanrader!

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Mdaemon kan zowel als catch-all aan als batch-smtp.
Ligt eraan wat je wilt.
Wil je dat alle mail die ik stuur naar bijv. info@[jouwdomein] rechtstreeks op je mailserver komt dan hoef je niks aan Mdaemon te veranderen van de default instellingen. Je moet alleen poort 25 open hebben staan naar je mailserver met daarbij postermaster@[jouwdomein] en abuse@[jouwdomein].

Wil je dat je een catch-all account instellen dan moet je met Domainpop gewoon je pop box invullen die je bij je hosting in hebt gesteld als catch-all account.
Vervolgens met *@[jouwdomein] hoef je helemaal niet te werken.

Je maakt de aliassen aan die je wilt gebruiken zoals info@[jouwdomein] etc.
Alle mail die dan vervolgens verstuurd word naar een adres die niet bestaat wordt doorgestuurd naar de postmaster. Dit is alleen in het geval als je cath-all gebruikt.

Gebruik je batch-smtp en ik stuur naar blabla@[jouwdomein] dan krijg ik een mail terug van no such user..
[b][message=22236557,noline]

Verder ben je toch nog in de probeer-fase en dus nog niet echt verslingerd aan 1 product, vandaar dat ik je ook kan aanraden om de Kerio Mailserver eens uit te proberen. Echt veel functies, errug duidelijk, overzichtelijk etc. Aanrader!
Zo ben ik te spreken over Mdaemon. ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2004 09:36 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Weet niet of ik het me goed herinner hoor, maar moet de postmaster niet een echte mailbox zijn ?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

sanfranjake schreef op maandag 29 november 2004 @ 09:58:
Weet niet of ik het me goed herinner hoor, maar moet de postmaster niet een echte mailbox zijn ?
Nope, je moet je de volgende aliassen aanmaken:
postmaster@[jouwdomein]
abuse@[jouwdomein]

Heb je het als batch-stmp dan zou je nog postmaster@[ipadres van je domein] kunnen invullen. Dan staat er op dnsreport een pass bij je mail. Is niet noodzakelijk maar wel netter.

• Xander
Ook schreef op maandag 29 november 2004 @ 08:01:
Het klinkt mij toch echt vreemd in de oren dat zo'n programma als MDaemon dit niet aankan. De definitie van catch-all zou toch echt moeten zijn dat ie alleen die berichten waarvan de server niet weet waar ze anders heenmoeten erheen stuurt; hij hoort het dus echt niet van de reeds aangemaakte users 'af te pakken'.. Herinstallatie ook al eens geprobeerd? Of installeer het eens op een andere PC oid (alleen om de werking van die catch-all te testen).
Herinstallatie al geprobeerd ja, en ja, het lijkt me ook dat het gewoon moet werken.
Nouja, probeerfase... hij is ondertussen al wel in bedrijf :P
P5ycho schreef op maandag 29 november 2004 @ 07:55:
Ik heb even de support groups afgezocht, het beste wat ik kon vinden is dit...
Wordt lastig denkik.
If you're receiving mail directly via SMTP to MDaemon, you should be able to use Setup | Primary Domain | Unknown Mail tab and enable the "Send message to the "Postmaster" user option. This should also work for Secondary Domains as well.
Die heb ik dus al geprobeerd... en doet niets...
Verwijderd schreef op maandag 29 november 2004 @ 09:35:
Mdaemon kan zowel als catch-all aan als batch-smtp.
Ligt eraan wat je wilt.
Wil je dat alle mail die ik stuur naar bijv. info@[jouwdomein] rechtstreeks op je mailserver komt dan hoef je niks aan Mdaemon te veranderen van de default instellingen. Je moet alleen poort 25 open hebben staan naar je mailserver met daarbij postermaster@[jouwdomein] en abuse@[jouwdomein].

Wil je dat je een catch-all account instellen dan moet je met Domainpop gewoon je pop box invullen die je bij je hosting in hebt gesteld als catch-all account.
Vervolgens met *@[jouwdomein] hoef je helemaal niet te werken.

Je maakt de aliassen aan die je wilt gebruiken zoals info@[jouwdomein] etc.
Alle mail die dan vervolgens verstuurd word naar een adres die niet bestaat wordt doorgestuurd naar de postmaster. Dit is alleen in het geval als je cath-all gebruikt.

Gebruik je batch-smtp en ik stuur naar blabla@[jouwdomein] dan krijg ik een mail terug van no such user..
Ik gebruik dus geen DomainPOP... ik heb de MX records van mijn domein aangepast zodat de mail rechtstreeks bij mij terecht komt. Dit is dan toch normale SMTP, geen batch SMTP? Maar volgens jou zou het met SMTP dus sowieso niet kunnen?
sanfranjake schreef op maandag 29 november 2004 @ 09:58:
Zelfs in de helpfiles hebben ze het over een postmaster alias, en die is er ook standaard, dus lijkt me niet? Zal het eens proberen straks :)

Verwijderd

Als jij je MX records aan hebt gepast aan je public ip adres van je router dan moet je poort 25 open zetten naar je mailserver.
Vervolgens moet je de gebruikers/aliassen aanmaken die je wilt gebruiken, bijv. info@[domeinnaam].

Nu is het mij op gevallen dat met de manier die jij maar ik ook gebruik dat als een alias of gebruiker niet bestaat dat de persoon die het mailtje verstuurd heeft een melding krijgt van: There is no such user. Of iets in die geest.

Dus blabla@[domeinnaam] komt gewoon simpel weg niet aan en dus ook niet bij je postmaster. Dit "probleem" heb ik ook. Op zich is dit geen probleem want je gaat mensen niet zeggen doe maar wat @[domeinnaam] en je krijgt ook geen overtollige spam zoals sdkhfkjh@[domeinnaam].

Of dit nu batch-smpt heet of smtp tjah in het begin hebben ze mij verteld dat het batch-smtp is. Als het beestje maar een naampje heeft.

• Xander
Verwijderd schreef op maandag 29 november 2004 @ 18:06:
Als jij je MX records aan hebt gepast aan je public ip adres van je router dan moet je poort 25 open zetten naar je mailserver.
Vervolgens moet je de gebruikers/aliassen aanmaken die je wilt gebruiken, bijv. info@[domeinnaam].
Jup, zover was ik ook al, het opzetten van een mailserver opzich is ook geen probleem hoor ;)
Nu is het mij op gevallen dat met de manier die jij maar ik ook gebruik dat als een alias of gebruiker niet bestaat dat de persoon die het mailtje verstuurd heeft een melding krijgt van: There is no such user. Of iets in die geest.

Dus blabla@[domeinnaam] komt gewoon simpel weg niet aan en dus ook niet bij je postmaster. Dit "probleem" heb ik ook. Op zich is dit geen probleem want je gaat mensen niet zeggen doe maar wat @[domeinnaam] en je krijgt ook geen overtollige spam zoals sdkhfkjh@[domeinnaam].
Tja, idd precies hetzelfde probleem, en of het voor jou nou geen probleem is of niet maakt me weinig uit eigenlijk... ik wil het gewoon werkend hebben :)

Verwijderd

Simpel weg het kan gewoon niet op de manier zoals je het nu hebt met batch-smtp. Mdaemon heb je goed staan qua instellingen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

hm.

Mijn 6.8.5 deed dat nog wel namelijk.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Xander
BackSlash32 schreef op woensdag 01 december 2004 @ 08:42:
hm.

Mijn 6.8.5 deed dat nog wel namelijk.
Hoe heb je het daar dan ingesteld?

edit:

Ok, ik geef het maar op dan :P

[ Voor 12% gewijzigd door Xander op 06-12-2004 12:59 ]