ik heb voor het eerst een pc met raid 1 gemaakt
maar hoe kan ik nu checken of op de 2de HDD ook idd het zelfde staat ?
grtz Inge
maar hoe kan ik nu checken of op de 2de HDD ook idd het zelfde staat ?
grtz Inge
\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o
Ten Thousand fists in the air! \o
<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>
Bij een RAID1 (mirrored) worden de beide HD's altijd als 1 HD herkent. In de Windowsverkenner merk je dus absoluut niet dat er 2 schijven zijn.Just_I schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 15:18:
Heb je al eens geprobeerd om de 2e (back-up) schijf te verkennen ? Wat heb je überhaubt al gedaan om dat te controleren?
[ Voor 10% gewijzigd door Guardian Angel op 27-11-2004 15:44 ]
ARME AOW’er
Verwijderd
hij ziet idd maar 1 HDD vandaar dus mijn vraag en heb bij die promisse kaart geen utils bij gekregen dus dacht dat er misschien een tooltje voor zou zijn het te checkenGuardian Angel schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 15:35:
[...]
Bij een RAID1 (mirrored) worden de beide HD's altijd als 1 HD herkent. In de Windowsverkenner merk je dus absoluut niet dat er 2 schijven zijn.
Je kunt het e.e.a. controleren door bijv. het meestal bijgeleverd RAID-Utility programma te installeren.
Meer informatie is er in de OM FAQ / Beleid opslagmedia & IOControllers (waar dit topic eigenlijk moet staan) en zeker in de Raid FAQ
bedankt voor de tipVerwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 15:41:
Aspje heeft gedeeltelijk gelijk: het is software raid, maar ook maar op een bepaald niveau. Echt software raid is helemaal zonder chipje, en vanuit het OS geregeld. Windows kan RAID0 t/m 5 softwarematig aan. Het chipje op je mobo, wat je CPU gewoon gebruikt (dát is het software d'r aan, net zoals dat Realtek AC97 geluidskaarten software zijn), zorgt er wél voor dat het OS keurig één schijf ziet.
Een manier om het te testen is de schijfen non-raid aansluiten, in bijv. een andere PC.
Meestal zit er bij de Promisecontroller (in- of extern) wel een programma bij. Kijk anders eens op de site van de producent van je moederbord. (merk/type?)Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 15:42:
[...]
hij ziet idd maar 1 HDD vandaar dus mijn vraag en heb bij die promisse kaart geen utils bij gekregen dus dacht dat er misschien een tooltje voor zou zijn het te checken
ARME AOW’er
Oslik blyat! Oslik!
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq