Toon posts:

Ipod schijnt helemaal niks te doen.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry als hier misschien al een topic over is, maar ik heb het probleem dat ik heb niet kunnen vinden.
Ik heb sinds een week een behoorlijk nieuwe Ipod...3rd gen zou kunnen?(heb daar niet zo verstand van)...In ieder geval Ipod 30 GB...Nou, ik een firewire kaart aanschaffen zodat ie werkt...Die herkent ie als het goed is wel(Alhoewel hij daar niet superduidelijk in is of zo) maar het probleem zit hoogstwaarschijnlijk in de ipod...
Deze doet echt helemaal niks..Als ik hem in de computer plug wordt ie niet herkend, als ik hem wil opladen(wat je moet doen voordat je er uberhaupt mee begint op de computer) doet ie ook niets...Alleen heel af en toe komt er een klein batterijtje in beeld van de ipod, met een uitroepteken ernaast...Verder geeft de ipod geen enkel teken van leven...

Nu wil ik:
1. Bevestiging dat ik inderdaad eerst dat ding uberhaupt moet opladen voordat ik hem probeer te configureren en vol te zetten op de computer(dit zodat ik dan tenminste weet of het probleem aan mijn ipod ligt en niet aan firewire/computer)
2. OF dit probleem bekend is en er een oplossing is?
3. Of er misschien nog een initialisatie stap is of zo die ik heb overgeslagen.
4. Of er nog belangrijke drivers zijn die ik nodig zou kunnen hebben...
Ik hoop zeer dat iemand mij hier mee kan helpen...Ben namelijk behoorlijk chagrijnig, heb 6 maanden op dat ding lopen wachten, en dan doet ie het niet...Stom Apple :@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn specs:
XP Pro met SP1(ben nu even SP2 proberen mocht dat lukken, maar die fuckt mijn internet op dus gebruik die liever niet)
Gewone PC dus...Geen Apple...
Meer hebben jullie volgens mij niet nodig..
Behalve Fire wire is IEEE 1394...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-10 19:11

chem

Reist de wereld rond

laad je iPod eens 6 uur op, en reboot hem evt.

Hoe je hem reboot/reset kan je vast wel uitvinden ;)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hij geeft zeg maar niks aan als ik hem aan de oplader zet...geen bliksembatterijtje om het even zo te noemen...
Ik weet niet of ie zich in het geheim oplaadt of zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-04 12:36
Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 15:45:
Hij geeft zeg maar niks aan als ik hem aan de oplader zet...geen bliksembatterijtje om het even zo te noemen...
Ik weet niet of ie zich in het geheim oplaadt of zo...
Gewoon resetten zoals chem zegt. Ik heb ook wel eens gehad dat mijn iPod mini niet meer reageerde. Huppakee, reset en alles is weer in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Heb je de voeding van de FW kaart wel aangesloten ? Kan helpen.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarvdb
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-05 09:45

oscarvdb

and like that...

Ik had dit probleem ook. Gaf absoluut geen teken van leven en opladen werkte ook niet.

Bij mij lag het aan de FW/oplaadkabel. Als er iemand is die dit even voor je kan testen met een eigen kabel, zou dat natuurlijk perfect zijn. Woon je anders dicht bij een Apple Centre? Bel anderseven met Apple, die laten je wat kleine testjes doen. Probeer af te dwingen dat ze een nieuwe kabel + adapter opsturen. Bij mij was het op die manier opgelost.

Succes!

... he's gone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsonnaville
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 13:39
ik kan ook niet via fireware iets doen met mn ipod. opladen gaat geloof ik wel, mijn broer had eerst een ipod gekocht, daar deed ie t ook al niet. ik heb 2 weken later 4g ipod gekocht en daar werkt ie ook niet, gelukkig zat er een usb kabel bij en die doet het wel. het is alleen iets minder snel volgens mij

Verwijderd

hallo,
ik het precies het zelfde probleem.... dus als iemand hier een nieuwe oplossing voor heeft gevonden kan die het dan even melden.....

• Ook
  • Laatst online: 22-09 22:26

Ook

Yes I can!

iPod aansluiten op het stopcontact (niet op een computer) en dan de 5 R's proberen:
1) Reset
2) Retry
3) Restart
4) Reinstall
5) Restore

Zie voor meer info ook: http://www.apple.com/support/ipod/five_rs

Daarnaast ook handig:
Resetting iPod if it appears frozen or doesn't respond
iPod troubleshooting basics and service FAQ

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Ook schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 22:05:
iPod aansluiten op het stopcontact (niet op een computer) en dan de 5 R's proberen:
1) Reset
2) Retry
3) Restart
4) Reinstall
5) Restore

Zie voor meer info ook: http://www.apple.com/support/ipod/five_rs

Daarnaast ook handig:
Resetting iPod if it appears frozen or doesn't respond
iPod troubleshooting basics and service FAQ
kijk das de grap... dat kan allemaal niet.. reset gaat wel maar veranderd niets...retry zelfde verhaal....restart helpt ook niet...reinstall gaat neit omdat hij niet aan de computer kan worden gekoppeld en dus niet opnieuw kan worden geinstalleerd en dit geld ook voor restore..

dus ik denk toch echt dat het aan de batterij ligt, ik ga nu denk ik een nieuwe batterij bestellen voor 15 euro en hopelijk doet hij het dan weer want volgens mij is het echte probleem dat de batterij het niet meer doet...ik kan hem namelijk niet opladen. weet iemand of het ook aan de harde schijf zou kunnen liggen?? ik had namelijk een spelletje gespeeld en probeerde daarnaa een liedje af te spelen en toen ging die uit en kwam het apple teken.. nu dee ik een hele tijd over om uit te vinden hoe je hem reset maar dit had uit eindelijk geen effect. uiteindelijk had ik dus uitgevonden dat je hem in schijfmode moet zetten door op het begin play en pauze knopje in te drukken tot dat je het logo krijgt en dan meteen rewind en forward te gelijk indrukken en dan krijg je zo heel even firewire modus alleen toen was me batterij helemaal op :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook
  • Laatst online: 22-09 22:26

Ook

Yes I can!

Kan inderdaad wel kloppen ja; ik heb laatst een hele dag geprobeerd dat ding aan te krijgen. Hij zat aan m'n PC, maar alleen de display backlight ging aan (en bleef aan, verder geen text/menu oid). Thuis even aan de 'echte' adapter gehangen en hij sprong meteen aan!! Leek wel of ie 'te leeg' was voor PC-laden?!

[ Voor 6% gewijzigd door Ook op 24-02-2006 06:37 ]

Wees consequent, maar niet altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 06:37:
Kan inderdaad wel kloppen ja; ik heb laatst een hele dag geprobeerd dat ding aan te krijgen. Hij zat aan m'n PC, maar alleen de display backlight ging aan (en bleef aan, verder geen text/menu oid). Thuis even aan de 'echte' adapter gehangen en hij sprong meteen aan!! Leek wel of ie 'te leeg' was voor PC-laden?!
maar met een echte oplader heb ik het ook al geprobeerd dus het zal wel aan de batterij liggen denk ik
Pagina: 1