Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kan niet meer in computer komen; Virus, Spyware?

Pagina: 1
Acties:

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:16
Gister liep ineens mn WinXP "vast" uit het niets, kon bepaalde keydingen niet meer doen, dus toen heb ik gereboot. Als XP vervolgens opstart blijft hij heel lang hangen in het scherm "windows wordt gestart". Vervolgens kan ik wel inloggen maar zodra ik dan op mn bureaublad ben aangekomen is mn taakbalk disabled en start er een teller "Remote Procedure Call onverwacht afgesloten" die na 60 seconden mn computer weer afsluit. Dit is in veilige modus precies hetzelfde, ik kan dus vrij weinig.

Wat ik wel kan doen is de taskmanager opvragen, en de windows verkenner; maar dit heeft vrij weinig zin omdat ik maar 60 seconden heb om iets te doen.

Ik had een virusscan (Mcafee)draaien up-to-date, en SP2 geinstalleerd, en ik draai 1x in de zoveel tijd adaware, maar blijkbaar mocht het niet baten.

Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn en hoe ik het zou kunnen oplossen?

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09 13:58

cutter

Wannabe i7 fanboy

Probeer eens je shutdown te stoppen door in je run schermpje (windowtoets + R) shutdown -a of shutdown /a te tikken. Daarmee stop je de shutdown procedure.

• ravenger
Ok, dat werkt, ik ben nu aan het scannen; ik kan trouwens ook niet bij mn netwerkinstellingen komen, dus op internet kan ik met de PC niet komen (Zit nu op mn laptop). Maar iemand een idee welk virus het zou kunnen zijn?

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

De symptomen die je beschrijft lijken te wijzen op Blaster, alleen hiervan is allang een patch uit. :o

Signature

Verwijderd

sasser:

http://securityresponse.s...data/w32.sasser.worm.html

www.sarc.com is een geweldig informatieve site!

www.google.nl is bijna heilig!! :P

• ravenger
kerel, denk je dat ik dat nog niet had geprobeerd?

Verwijderd

ravenger schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 16:18:
[...]

kerel, denk je dat ik dat nog niet had geprobeerd?
ow sorry, dan snap ik het?

8)7

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09 13:58

cutter

Wannabe i7 fanboy

probeer http://vil.nai.com/vil/stinger/ eens. :) vendeo hou je smoel eens of werk mee :)

• ravenger
Heb inmiddels Stinger al een keer door mn PC heen gehaald maar hij heeft niets gevonden. Nu nog maar eens een keertje, ondertussen ff wat registry entries controleren...

Edit: Er draaien geen onbekende processen (allen in google opgezocht), en Stinger vindt ook niets de 2e keer...

[ Voor 26% gewijzigd door ravenger op 28-11-2004 18:11 ]

• ravenger
Stinger detect ook niets als ik in safemode zonder netwerkondersteuning scan, ik krijg wel constant die RPC melding dus maar weer shutdown -a...

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Gebruik je soms XFire? Dat uninstallen leek de oplossing te zijn in [rml][ XP] RPC error terwijl ik SP2 heb geinstalleerd*[/rml]

Signature

• ravenger
Dat was het idd, bedankt voor de tip.
Pagina: 1