Contractprobleem met hostingprovider

Pagina: 1
Acties:

• fromalk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-01 14:35
Hallo allemaal,

Ik heb momenteel dus de nodige problemen met mn host waarvan ik de naam maar niet zal noemen. Een jaar geleden was ik moderator op een forum waar ik blijkbaar de verkeerde mensen leerde kennen. Eentje was er eigenaar van een beginnend hosting-bedrijf. Ik als webmaster had hosting nodig voor mijn websites en heb deze dan ook aangevraagd. Vervolgens begonnen de kosten hoog op te lopen en een reseller leek me een stuk voordeliger. Ik heb toen via de eigenaar die reseller aangegaan, niet via het bedrijf zelf. Dwz dat ik me dus nooit akkoord heb verklaard met enige vorm van reseller contract.

1) Het bedrijf in kwestie wou gameservers aankopen en de eigenaar (laat ons zeggen x) vroeg me hiervoor een minimum bedrag van 250€ te investeren. ik heb toen zowat al mijn spaargeld in het bedrijf gestopt. Normaal gezien kreeg ik een contract adaarvoor dat ik binnen het jaar mijn geinvesteerd geld terug kreeg en daarbij een % op de winst van de gameservers gedurende het eerste jaar. Inmiddels zijn we 3/4de jaar verder en nu gaat men allicht woensdag het contract sturen. Wel zover ik economie ken wil dat zeggen dat die 250€ zwart geld is, en daar wil ik me als minderjarige niet bij bezig houden. Ik wil dus mijn geld gewoon terug maar nu ineens is mn toch bereid het contract toe te sturen, wat kan ik hier tegen doen?

2) Ik diende de wesbtie te bouwen voor platenmaatschappij EVA, ivm de cd tuningbeats, gew als vriendendienst daar ik de manager persoonlijk kende. Toen had ik nog vertrouwen in het bepaalde bedrijf en leit hen daar een account nemen.
Ik was dus als het waren gew een webmaster en eenmalig tussenpersoon, ik heb EVa de info gegeven hoe een account aan te gaan bij het bedrijf enz, en het bedrijf heeft EVA mooi gefactureerd enz. Nu is EVA failliet gegaan, deze zomer contacteerde de x me dat de overnemers van eva hun hostingbedrijf wou om de site te bouwen, ik was opgelucht want dan hed ik terug wat meer tijd vrij. Wel dus ik gaf mijn toestemming. Vorige maand krijg ik een factuur van 130€ die als kosten waren voor de heractivering van de account van EVA. Nu zij x me dat hun bedrijf automatisch accounts overzet en ik verantwoordelijk ben om te betalen. Tot op heden blijft mn mij verantwoordelijk houden, wat kan ik hieraan doen?

3) De ruzies enz lopen hoog op momenteel en dankzij een kennis heb ik besloten om van host te veranderen. de nameservers zouden dan meoten blijven draaien tot de vervaldatum dat ze betaald zijn en dn zet ik ze over op de nieuwe host. Wel zo heb ik dat gemail naar x, deze mailt mij terug:
Je bent nog voor een jaar aan ons gebonden, daar ik pas 2 maanden op voorhand kan opzeggen hoewel ik toch maandelijks dien te betalen voor de reseller?
De mail:

----------------------------------------------------------------

>Stijn,
>
>Ik heb horen vertellen/heb er zelfs logs van dat jij tegen bepaalde personen
>bepaalde dingen zegt, nu dat tot daar, verder als u niet per post hoeft te
>ontvangen vraag ik me af hoe ik het wel moet doen, wij gaan dat dus per post
>opzenden zoals het hoort in België. Kan u hier niet mee leven is dat
>spijtig, en uw reseller opzeggen kan, maar dan verdwijnt het ganse account
>ook nameservers, dat is nu eenmaal reselling...
>
>En jou de schuld geven als je het zelf typt is normaal denk ik of zijn er
>anderen op jou pc die in jou naam typen?
>
>En de zwart/wit briefwisseling is nu eenmaal vereist bij opzeggingen, en
>aangetekend dan nog wel en 2 maanden voor het vervallen van je account, dit
>heb ik nog niet nagekeken wanneer het geactiveerd is maar als het niet 2
>maanden voordien is zit je nog een jaar vast. Ik denk dat jij geen open
>kaart gespeeld hebt tov ons, en eva dat wordt rechtgezet zoals gezegd, jij
>liet alleen niet de beloofde mail na toen we telefonisch contact hadden!
>
>En het contract van de investering komt er heus, dat wordt woensdag
>verzonden.
>
>Met vriendelijke groeten/Best regards,

--------------------------------------------

Wat kan ik hier nu tegen gaan beginnen want mn is mij echt te ver aan het drijven.

Verwijderd

Mondelingen afspraken zijn ook bindend. Jou is toegezegd dat ze binnen een half jaar € 250 zouden terugbetalen.

Als het hele verhaal wat je hier schrijft, klopt, dienen ze je je geld terug te geven. Stuur een nette, aangetekende brief, waarin je refereert aan de gemaakte mondelinge afspraak en sommeer ze binnen 14 dagen ervoor te zorgen dat het bedrag op jouw rekening is bijgeschreven, en eis dat ze binnen 14 dagen jou het bewuste contract doen toekomen. Zo niet, stel je ze op voorhand in gebreke en heb je reden de overeenkomst nietig te verklaren, in welk geval je later je geld weer terug kunt eisen.

Dat is 'de harde' route. Zoals je ziet in mijn sig, vang je met stroop meer vliegen dan met azijn. Ik zou het (dus) eerst nog eens in alle redelijkheid op te lossen. Bel die gast op en vertel hem wat het probleem is. Wordt daarbij NOOIT boos, maar blijf kalm en blijf redeneren. Maak er geen welles-nietus spelletje van.

//edit
bedenk me net wat anders; je bent minderjarig dus kunt dit soort contracten helemaal niet aangaan, het 'contract' (mondeling of niet) is dus sowieso nietig te verklaren. Bel anders de rechtswinkel even over deze kwestie.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2004 14:51 ]

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-02 13:21

Korakal

Up up up!

titelfix; 'help' is niet nodig, anders zou je dat in zowat iedere topictitel kunnen zetten...

• fromalk
ok bedankt;
Momenteel heb ik hetvolgende gemaild:

------------------------------
Beste,

Na even de nodige instanties gecontacteerd en eerst wil dan even bevestigend at we uitgepraat zijn over de kwestie EVA, dan nu even contract, wel mn melde mij dat ik als minderjarige persoon niet gerechtigd ben dit soort contracten te tekenen waarvoor er dus ook geen nut zit in het opzenden van het contract. Normaal gezien is uw bedrijf verplicht mij binnen de 14 dagen het bedrag dat ik heb geinvesteerd terugstorten, nu ben ik eventueel beried andere suggesties van u te aanvaarden.

MVG fromalk
Bedankt voor de hulp zover al...

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:14

Wokschotel

Op 6 wielen

fromalk schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 15:29:
ok bedankt;
Momenteel heb ik hetvolgende gemaild:

Beste,

Na even de nodige instanties gecontacteerd en eerst wil dan even bevestigend at we uitgepraat zijn over de kwestie EVA, dan nu even contract, wel mn melde mij dat ik als minderjarige persoon niet gerechtigd ben dit soort contracten te tekenen waarvoor er dus ook geen nut zit in het opzenden van het contract. Normaal gezien is uw bedrijf verplicht mij binnen de 14 dagen het bedrag dat ik heb geinvesteerd terugstorten, nu ben ik eventueel beried andere suggesties van u te aanvaarden.

MVG fromalk
Bedankt voor de hulp zover al...
Als ik zo'n mailtje zou krijgen zou dat een move > trash betekenen. Probeer in het vervolg wat beter te formuleren, want dit lijkt nergens op.

Een niet nader te noemen Abrahamitische religie kan uw vrijheid schade

• fromalk
Mijn mails trekken nooit ergens op :-p. Enige suggesties hoe k t beter doe voor de volgende mails?

• fromalk
Reply gehad:

Bedragen die reeds geïnvesteerd zijn en die u betaald hebt... dat is spijtig
maar dat gaan we dan wel zien... De afspraken kunnen nageleefd worden zoals
afgesproken voordien en daarmee is de kous dan ook af, op het internet geld
verkoop op afstand en 7 dagen klacht indienen, dus de nodige instanties
moeten hun werk beter doen!

Met vriendelijke groeten/Best regards,

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-02 16:17
Afgezien van de spelfouten, de schrijfstijl en de zinsopbouw...

"Normaal gezien is uw bedrijf verplicht mij binnen de 14 dagen het bedrag dat ik heb geinvesteerd terugstorten"

Eehm, wellicht handig om te verwijzen naar de bron... Verder is het verhaal bij mij nog een beetje wazig.

Verwijderd

Volgens mij ben jij wel boven de 16.
Wanneer je boven de 16 bent zijn overeenkomsten die jij bent aangegaan, waarvan in redelijkheid verwacht kon worden dat jij die aan kon gaan, gewoon rechtsgeldig.
Die minderjarige vlieger gaat dus niet op.

• fromalk
Ook heb ik bij mijn vriendin haar moeder (boekhoudster) en mijn leraar bedrijfsbeheer hierover geinformeerd en mn dient mij het geld terug te betalen. Dus niet alleen uit tweakers.net als bron.

• fromalk
Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 15:54:
Volgens mij ben jij wel boven de 16.
Wanneer je boven de 16 bent zijn overeenkomsten die jij bent aangegaan, waarvan in redelijkheid verwacht kon worden dat jij die aan kon gaan, gewoon rechtsgeldig.
Die minderjarige vlieger gaat dus niet op.
Ok dan zal ik me daar niet meer achter verstoppen. Ik heb dat nu ook meegedeelt aan x, nu wil ik gewoon mijn geld terug, niets contract meer, hij heeft het altijd in het zwart wille regelen en dat wil ik niet, we zijn inmiddels de afgesproken termijn verder dus dien ik mijn geld te krijgen. of niet?

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
fromalk schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 15:55:
Ook heb ik bij mijn vriendin haar moeder (boekhoudster) en mijn leraar bedrijfsbeheer hierover geinformeerd en mn dient mij het geld terug te betalen. Dus niet alleen uit tweakers.net als bron.
Alleen ga je daarmee geen argumenten winnen. Mijn moeder/tweakers zegt.... :P

Wat je in je brief/mail moet zetten, is steekhoudende artikelen uit de Wet. Mijn nederlands wetboek heb je helaas weinig aan...(hoewel het niet veel zal verschillen)

Ik weet niet of je in Belgie ook een rechtswinkel oid hebt, ga daar anders eens langs.

• fromalk
Wel ik heb unizo over de hele kwestie gecontacteerd. Volgens mij probeert x gewoon met mijn geld te gaan lopen, ik vraag ze daarom binne de 14 dagen terug, indien dit niet gebeurd laat ik de zaak voor een rechter ofzo verscheine voor ze mij ten val brengen. Ze hebben wit geld zwart gemaakt, mijn geld dan nog, en zonder dat ik het wist...

Verwijderd

Ik begrijp niet hoe het precies zit, maar "zwart" en "contract" in dezelfde zin kan niet.
Wanneer jij hem ergens voor betaald maar jij krijgt geen contract of factuur betekend dat niet automatisch dat het zwart is. Dat hij op een later tijdstip alsnog met een contract aankomt kan allerlij oorzaken hebben.

Dit geheel is te wazig om inhoudelijk zinnige dingen over te zeggen, ik probeer het dus ook maar niet.

suc6

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
fromalk schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 16:05:
Wel ik heb unizo over de hele kwestie gecontacteerd. Volgens mij probeert x gewoon met mijn geld te gaan lopen, ik vraag ze daarom binne de 14 dagen terug, indien dit niet gebeurd laat ik de zaak voor een rechter ofzo verscheine voor ze mij ten val brengen. Ze hebben wit geld zwart gemaakt, mijn geld dan nog, en zonder dat ik het wist...
NOFI, maar als je wilt dat men je serieus neemt, doe wat aan je taalgebruik. En zomaar irrelevante zaken erin betrekken zal je ook niet helpen.

Hou het helder en simpel, kom met degelijke argumenten, en het zal allemaal wel meevallen. Succes. ;)

• fromalk
Tja typfoute heb ik immens veel, gewoon omdat ik dislectie heb, is ook geen degelijke uitvlucht. Ik zal het helder proberen te houden, maar wanneer je ergens geen belasting op betaald dan is het toch duidelijk in het zwart?

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
fromalk schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 16:20:
Tja typfoute heb ik immens veel, gewoon omdat ik dislectie heb, is ook geen degelijke uitvlucht.
Dat is gewoon een extra reden om op je Nederlands te letten, met slecht Nederlands kom je geen eens serieus over.

• ixi
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-02 22:32

ixi

Als je nergens zwart op wit hebt staan dat je hun 250 euro hebt gegeven kan je denk ik fluiten naar je centen. Mondelinge afspraak blijven natuurlijk moeilijk te bewijzen.

Ik zou vriendelijk vragen of ze je 250 willen teruggeven. Als ze dat niet doen: jammer, maar je had van te voren kunnen weten dat het zo kon gaan lopen. Zie het als leergeld...

Wat betreft punt 2: zolang zij niet kunnen aantonen dat jij toezeggingen hebt gedaan (of handtekening gezet) ben je niet verantwoordelijk.

Wat betreft punt 3: betalingen en contracten staan los van elkaar. Als je een contract voor een jaar aangaat en je betaald per maand kan je dus niet zomaar elke maand opzeggen. Hiervoor moet je even goed hun algemene voorwaarden doorlezen. Als je een jurist in je omgeving hebt zou je die eens om een advies kunnen vragen.

Advies dus voor de toekomst: ALLES zwart op wit laten zetten en GOED de voorwaarden doorlezen.

[ Voor 46% gewijzigd door ixi op 27-11-2004 16:38 ]

Verwijderd

Ik begrijp het hele verhaal niet helemaal. Je omschrijving is dan ook erg wazig.

- Er is een hostingbedrijf. Via een reseller heb je bij hun hosting aangekocht. Dat is 'contract nummer één'.
- Er is een hostingbedrijf. Hierin heb jij € 250 geinvesteerd t.b.v. gameservers
- De platenmaatschappij EVA huurt jou in om een website te bouwen (vind ik overigens ongeloofwaardig, maar dat terzijde)

Dat zijn dus drie verschillende zaken. Het gaat jou specifiek om die € 250 euro, die wil je terug hebben. Volgens een mondelinge overenkomst had je die € 250 al ongeveer 3 maanden terug moeten hebben.

Verder is EVA failliet gegaan, en wilde het bedrijf wat EVA overgenomen heeft de website onderbrengen bij een andere hoster. Hiervoor moest het hostingcontract afgekocht worden, en de factuur daarvan wordt naar jou gestuurd.

Tot zo ver correct allemaal?

• fromalk
Het gaat hier slechts om 1 hostingbedrijf even voor alles duidelijk te maken. Ik heb geld geinvesteerd in het bedrijf waar ik mn reseller heb. De reden dat ik de site moest maken voor EVA is dat ik de sales manager persoonlijk vrij goed ken, hij huurt een appartement van mijn ouders in het buitenland. Nu wil ik mijn investering graag terug hebben en van host veranderen, wat EVA doet is mij een zorg. Eva is dan ook failliet verklaard en overgenomen, deze nieuwe platenmaatschappij heeft kontact opgenomen met de host, en zei hebben hen omgepraat zodat de host de site mocht maken, nu waren hun skills niet goed genoeg blijkt, en is er geen site, enkel hosting die moet herbetaald worden en daar moet ik dan zogezegd voor opdraaien. Ik heb geen contract met EVA of de nieuwe platenmaatschappij noch is er enig bewijs dat ik iets meot betalen aan de host daar er NIKS van het domein of hostpakket mijn naam bevat.

Nu wil ik van host verandere owv downtimes. Ik geen contract getekend met de host daar ik via mr x ging (de eigenaar). Nu wil ik van host veranderen maar beweert hij:
Je moet dat vanaf 2 maand voor de vervaldatum opzeggen, nu staat op de site in de algemene vwd dat mn alsvolg kijkt:
Wanneer heb je betaald, + 1 jaar - 2maand, maar met mijn reseller betaal ik maandelijks en zie ik het punt niet in wat hij bedoelt.

Btw: de reden dat ik met mr x praat en geen namen noem is omdat een kennis van mij klaagde op een forum over webhosting waarover hij klaagde over een 5-6dagen durende downtime, hij noemde wel namen en kreeg een mailtje met:
"De rechtbank appricieert mensen die smaat plegen niet echt"...

Verwijderd

fromalk schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 18:41:
"De rechtbank appricieert mensen die smaat plegen niet echt"...
Smaad is met een D. Denk overigens niet dat een rechtbank zich er veel van aan zal trekken, die kijkt naar de zaak 'at hand'.

Ik vind het maar een warrig verhaal allemaal. Probeer zelf ook even zaken van elkaar te scheiden, je verteld het als één verhaal, terwijl het dat niet is.

Is er een hostingcontract? Heb je ooit ergens voor getekend? Zijn de algemene voorwaarden jou ter hand gesteld toen je de verbintenis aanging?

Zo niet, hebben ze geen poot om op te staan (m.b.t. de hosting). Praat overigens niet over 'de host waar ik m'n reseller bij heb' maar gewoon over 'm'n hosting provider', oftewel de reseller. Jij hebt op dat punt niets met de host te maken, maar met de reseller, immers de verbintenis is tussen jou en reseller.

Tot zover 'zaak één'. Dit staat los van al het andere, behandel het ook zo.\

Dan 'zaak twee', het verhaaltje EVA. Jij hebt voor EVA een site gemaakt en voor de hosting gezorgd. Hoe waren de afspraken hieromtrent, was jij verantwoordelijk voor de hosting, of was EVA dat? Zijn er contracten? Wat wordt er je nu precies in rekening gebracht, de verhuizing of het verbreken van een hosting contract?

Dan 'zaak drie', de investering van € 250. Indien je mondeling is toegezegd dat je dat binnen een half jaar terug zou krijgen, moet je het nu terug hebben. Ontkent de andere partij dat dit is toegezegd? Bel 'm anders eens op, informeer hem VOORDAT je het gesprek begint dat je het opneemt (vraag hiervoor toestemming), en stel 'm dan de vragen hierover (en neem het gesprek dus op). Heb je e-mails of andere zaken waaruit blijkt dat deze afspraak gemaakt is?

En doe jezelf een lol, stuur geen mails en/of brieven meer. Zet eerst op een rij wat er aan de hand is en wat je rechten zijn. ALS je dan een brief/e-mail gaat versturen, laat deze dan door iemand proofreaden. Ik heb het idee dat je je een beetje gek laat maken, en dat moet je nooit doen. Dit zijn zaken, geen persoonlijke aangelegenheden. Dus, niet boos worden en zaken gescheiden houden. Anders kan niemand er chocola van maken en zul je altijd met een kluitje in het riet gestuurd worden.

Als laatste een algemene vraag; hoe oud ben je nu en hoe oud was je toen je aan deze hele handel begon?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2004 19:25 ]

• fromalk
Wel op alle 3 de vragen; ik heb nooit een contract getekend noch met EVA noch met de host daar ik ze beide persoonlijk kende. Ik was 15 toen ik aan de hele zaak begon en ben er nu 17.

Bedankt voor de hulp!

Verwijderd

Misschien een hele rare vraag maar waarom zou je inversteren (al is het dan maar € 250,-) in een hostingbedrijf(je) als er al honderden zijn waar je zonder inversteren terecht kon....!?

Verwijderd

Je was 15? Voor zo ver ik weet is dan geen enkel contract rechtsgeldig. Maar wees nu even slim, en bel gewoon de rechtswinkel ;)
Pagina: 1