Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[BT] Bluetooth-dongle icm Nokia PC Suite

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een aantal keer naar Nokia gemaild, maar krijg allemaal van die standaard helpdesk-antwoorden terug :r

Mijn vraag: Is de PC Suite van Nokia nu al volledig compatible met de Bluetooth-dongles? Ben van plan om een deze dagen eentje aan te schaffen (net de Nokia 3650 binnen gekregen), maar als de PC Suite er niet goed mee samen werkt, heb ik er niks aan natuurlijk.

Verwijderd

Ja. Zie ook bv. de grote 6230 thread.

Gebruik wel de laatste versie van PC suite, niet dat dat voor BT wat uitmaakt, maar gewoon omdat ie beter werkt:
http://www.nokia.com/nokia/0,,54691,00.html

Op deze pagina:
http://www.nokia.com/nokia/0,,54692,00.html
Bluetooth via a supported stack:

Digianswer Bluetooth Software Suite
Microsoft Windows XP Bluetooth
Toshiba Bluetooth 3.0x
WIDCOMM Bluetooth for Windows 1.4
Het staat dus gewoon op hun site. Kotssmileys lijken me dan ook niet echt nodig..

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2004 14:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 14:43:
Ja. Zie ook bv. de grote 6230 thread.

Gebruik wel de laatste versie van PC suite, niet dat dat voor BT wat uitmaakt, maar gewoon omdat ie beter werkt:
http://www.nokia.com/nokia/0,,54691,00.html

Op deze pagina:
http://www.nokia.com/nokia/0,,54692,00.html

[...]

Het staat dus gewoon op hun site. Kotssmileys lijken me dan ook niet echt nodig..
Oke, bedankt. Als je een vraag stuurt kunnen ze die wel gewoon beantwoorden met "blablabla, hier kunt u het vinden", en niet van dat standaard geblaat. Klanten niet serieus nemen noem ik dat.

[edit]

Hmm, volgens de Nokia-site werkt de nieuwe versie niet met de 3650 oid. Zal wel eens even bekijken.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2004 14:55 ]

Verwijderd

Hier werkt 't prima, 6310i met de PC Suite die op de Nokia site stond bij deze telefoon. Intern BT kaartje in m'n Dell laptop.

Verwijderd

Ik heb vandaag een interne usb-bluetoothstick gekocht voor mijn Alpha 2500 laptop.
Hierbij werd een MSI Bluetooth solutions cd-rom geleverd (versie 1.4.9).
Alles netjes en correct geïnstalleerd en daarna geprobeerd verbinding te maken via het geïnstalleerde programma BlueSoleil 1.4.9.3 Build 041207. Dit werkte allemaal perfect.

Nu kan ik echter met Nokia PC Suite versie 6.41.6 via Connection Manager geen contact maken met mijn Nokia 7610 (met nieuwste firmware v 4.0437.4 15-09-04 RH-51). Kan iemand mij verder helpen aangezien ik graag via PC Suite gebruik wil maken van Bluetooth :?

Verwijderd

Je hebt niet gezegd welk OS je draait, maar als dat Windows XP is, weet je zeker dat hij de drivers van de CD-rom gebruikt? Zo ja, probeer dan de default windows drivers eens. Zo nee, probeer dan de drivers van de CD-rom..

• mr.loepie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-11 11:24

mr.loepie

Canon Eos R5II + wat glas ;-)

ik probeer een cellink bluetooth dongle in combinatie met pc suite maar ik krijg steeds deze melding .het verbindings type kan niet worden gebruikt.. werkt de stick niet met pc suite wie heeft hier ervaring mee? ik draai onder win xp pro met de laatste drivers voor de dongle en pc suite 6.41.

Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.

Verwijderd

Bluetooth en Nokia PC Suite werken alleen met de volgende drivers:

Toshiba Bluetooth 3.0x

Bij veel dongles wordt de IVT Corporation Bluesoleil geleverd! Deze is NIET compatibel met Nokia PC Suite!!!

Gebruik dus de drivers
Toshiba Bluetooth 3.0x

Aan te raden is Windows XP Bluetooth welke in Service Pack II voor XP zit.

Mvg,
Freek

Verwijderd

Dat stond ook al in dit topic hoor ;).. verder is het niet nodig je hele post in bold te zetten, of de groeten te doen..

Verwijderd

Ik geef enkel antwoord op mr.loepie zijn vraag gezien hij met bluesoleil in combinatie met Nokia PC Suite aan het proberen is alles werkend te krijgen.

En dat ik mijn post in bold doe en de groeten doe, is nog altijd mijn zaak... als je de groeten niet wilt schenk je er toch geen aandacht aan.

PS: deze post is weer italic, weer eens wat anders dan de rest.

Mvg,
Freek

( of je ze nou wil of niet )

Verwijderd

Misschien toch de huisregels nog maar eens lezen..

Algemene gedragsregels (Netiquette)
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz $user" of iets dergelijks onder je posts te plakken. Als je persé zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken.

Verwijderd

Yep daar heb je helemaal gelijk in!

Mvg,
Freek

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2005 @ 21:13:
Je hebt niet gezegd welk OS je draait, maar als dat Windows XP is, weet je zeker dat hij de drivers van de CD-rom gebruikt? Zo ja, probeer dan de default windows drivers eens. Zo nee, probeer dan de drivers van de CD-rom..
Ik gebruik zelf Windows XP SP2 en heb nu de Windows XP SP2 Bluetoothdrivers geïnstalleerd.
Nu kan ik wel via PC Suite Connecting Manager verbinding maken met mijn Nokia 7610 en mijn 7610 autoriseren voor gebruik met mijn laptop :)

Alleen wanneer ik met PC Suite aan de gang wil voor bijvoorbeeld bestandsoverdracht, staat mijn 7610 via Bluetooth wel in de lijst met te selecteren telefoons alleen kan ik geen contact maken. Kan iemand mij uitleggen waarom dit niet gaat :?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2005 16:35 ]

Verwijderd

Heb je de MMC in je telefoon al een naam toegekend? De standaard naam kan soms problemen geven. Geef hem dus een naam zonder spaties en bij voorkeur niet meer dan 8 karakters.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 april 2005 @ 10:03:
Heb je de MMC in je telefoon al een naam toegekend? De standaard naam kan soms problemen geven. Geef hem dus een naam zonder spaties en bij voorkeur niet meer dan 8 karakters.
Perfect! weer een stapje verder :)

Nu wordt mijn Nokia 7610 via Bluetoothverbinding herkend met Nokia PC Suite. Alleen wanneer hij de bestanden van het telefoongeheugen en MMC-geheugen wil weergeven op het computerscherm gaat dit niet en kan ik nog steeds geen bestanden uitwisselen, installeren of back-upen :/ Hoe los ik dit op :?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2005 08:42 ]

Pagina: 1