Ik ben mijn CD/Floppy map aan het opruimen. En kwam nog wat handige floppy's tegen.
Zoals Maxtor Amset, Memtest, WD HDD test, Maxtor HDD test, Seagate HDD test, Win98 Bootflop, PowerMax, Ghost.
Nou had ik van mijn WIn98 bootflop al een CD gemaakt. Maar ik wil liever gewoon 1 cd met al deze floppy's erop.
Want 99% van de PC's van tegenwoordig hebben een CD/DVD-drive. EN Floppy's gaan alleen maar stuk bij mij.
Dus ik zat wat in die bestanden van de Win98BootCD te kijken.
In de Config.SYS staat dit:
Kan ik nu gewoon wat mapjes maken en daar alle bestanden per floppy in stoppen.
Dus mapje Amset daar de bestanden van Maxtor Amset flop in doen.
Dan in die Config.SYS dit zetten:
Nou vroeg ik me af. Wat moet ik bij [AMSET] zetten?
Want ik wil gewoon dat hij die bestanden laad alsof het een gewone flop is.
En wat moet ik met dat COMMON doen?
Zoals Maxtor Amset, Memtest, WD HDD test, Maxtor HDD test, Seagate HDD test, Win98 Bootflop, PowerMax, Ghost.
Nou had ik van mijn WIn98 bootflop al een CD gemaakt. Maar ik wil liever gewoon 1 cd met al deze floppy's erop.
Want 99% van de PC's van tegenwoordig hebben een CD/DVD-drive. EN Floppy's gaan alleen maar stuk bij mij.
Dus ik zat wat in die bestanden van de Win98BootCD te kijken.
In de Config.SYS staat dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
| [menu] menuitem=CD, Start computer with CD-ROM support. menuitem=NOCD, Start computer without CD-ROM support. menuitem=HELP, View the Help file. menudefault=CD,30 menucolor=7,0 [CD] device=himem.sys /testmem:off device=oakcdrom.sys /D:mscd001 device=btdosm.sys device=flashpt.sys device=btcdrom.sys /D:mscd001 device=aspi2dos.sys device=aspi8dos.sys device=aspi4dos.sys device=aspi8u2.sys device=aspicd.sys /D:mscd001 [NOCD] device=himem.sys /testmem:off [HELP] device=himem.sys /testmem:off [COMMON] files=10 buffers=10 dos=high,umb stacks=9,256 devicehigh=ramdrive.sys /E 2048 lastdrive=z |
Kan ik nu gewoon wat mapjes maken en daar alle bestanden per floppy in stoppen.
Dus mapje Amset daar de bestanden van Maxtor Amset flop in doen.
Dan in die Config.SYS dit zetten:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| [menu] menuitem=AMSET, Load Bootflop Maxtor Amset. menudefault=AMSET,30 menucolor=7,0 [AMSET] [COMMON] files=10 buffers=10 dos=high,umb stacks=9,256 devicehigh=ramdrive.sys /E 2048 lastdrive=z |
Nou vroeg ik me af. Wat moet ik bij [AMSET] zetten?
Want ik wil gewoon dat hij die bestanden laad alsof het een gewone flop is.
En wat moet ik met dat COMMON doen?