Toon posts:

Hoe nieuw SATA systeem in te richten? *

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje,

Ik wil graag mijn C: drive (windows OS) op een (1)sata schijf hebben
de reden is (ik denk) dat dit sneller is als een IDE schijf en geeft mij de ruimte om op de IDE kanalen meerdere harde schijven te plaatsen, (meer ruimte, archief)

de vraag is/zijn, kan dit? (zal wel maar hoe), wat is de volgorde van werken (installeren).

Huidige situatie:
Asus A7N8X-E DeLuxe, 1 GB mem (PC 3200)
AMD Athlon XP 2600 (barton)
IDE-0 : Maxtor 80 GB (C:\, D:\, E:\) en Maxtor 89 GB (F:\)
IDE-1 : LG DVD Brander en DVD speler
Sata schijf (Nieuw) WD800, 80 GB, 7200RPM, 8 MB cache (1x)

Mijn dank is groot

Kees

Noot! , Heb natuurlijk al gezocht , veel info gevonden over Raid (0, 1 en +1) maar dit gaat allemaal over 2 schijven en ik wil er maar 1 ( stap voor stap leer ik wat bij)
:)

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

Je hebt de flop nodig van je S-ATA drivers.
Dan doe je je Windows XP cd erin, start je pc op en ramt op F6 om de S-ATA drivers te installeren.

Zodra je dit gedaan hebt, verschijnt er een tijdje later tijdens de Setup op welke partitie je de windows wilt installeren en dan staat je S-ATA schijf er ook bij :)

Omelette du fromage!

• SonOfSam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:29
Antwoord = Ja
Ik heb zelf een asus a7v600 mamaplank. ik heb alleen wel de sata drivers van de cd op een floppy moeten zetten. in het begin van de windows installatie op f6 drukken voor het gebruiken van 3d partie raid drivers. En dan doet ie het zeker. bij sommige mb's is dat niet eens nodig
Suc6

Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Heeft niets met SA te maken; met titeledit; let in het vervolg zelf even op een duidelijke topictitel :)

Sata Vraagje? > Hoe nieuw SATA systeem in te richten? *
SA > OM

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

En in dit subforum kun je het andwoord weer gewoon in de FAQ vinden :)
Hoe installeer ik Windows op een schijf aan een externe controller?

En wellicht zijn deze ook interessant:
Hoe/waarmee kan ik mijn schijf/schijven het beste indelen?
Hoe zit het met de schijfletters in DOS/Windows?
Mijn schijfconfiguratie is brak, hoe komt dat? » om evt problemen te voorkomen! ;)

De FAQ (en evt de handleiding van je moederbord) biedt jou meer dan voldoende basis om zelf aan de slag te gaan. Dicht dus.

Dit topic is gesloten.