Toon posts:

Monitor softwarematig kapot; of onzinverhaal van verkoper? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn computer die ik bij Gistron had gekocht deed het niet meer, dus had ik hem teruggebracht. Nu zegt Gistron dat het komt doordat de resolutie op 1100 stond en de frequentie op 100 Herz en het beeldscherm dat niet aankan. Hierdoor valt het dus niet onder de garantie.

Ik had de resolutie echter op 1024 bij 768 pixels staan en aan de frequentie heb ik nooit iets veranderd. Mijn beeldscherm gaf ook plotseling een zwart beeld en het was ruim 2 maanden geleden dat ik de software heb geïnstalleerd.

Gistron zegt dat het in het logboek staat en dat misschien een programma het heeft aangepast. Kan dat wel?

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Beetje onduidelijk verhaal. Dus omdat je misschien de resolutie van je beeldscherm hebt aangepast doet je computer het niet meer :? Volgens mij zijn die twee dingen best onafhankelijk van elkaar...lijkt me sterk :P

Ik denk dus best bullshit van Gistron 8)7 of mis ik hier wat?

[This is what you get when you mess with us]

Verwijderd

Topicstarter
Nee, zo is het precies gegaan. Ik ben nog wel vergeten erbij te zeggen dat mijn computer extra veel lawaai ging maken in de weken voordat mijn computer het niet meer deed. Dat lawaai was te horen in de 10 minuten na het opstarten en dan ging het weer weg.

Als ik mijn computer opstartte kwam er nog wel heel even een opstartscherm en dan werd het beeld opeens zwart.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

TJah; zelfs al zou de monitor dit zogenaamd niet aan kunnen hoort daar nog steeds een beveiliging tegen aangebracht te zijn :) Ik zou hun verhaal dus met een grote korrel zout nemen :)

edit:
Dit heeft trouwens niets met SA te maken :)

Plotseling veranderde resolutie en frequentie > Monitor softwarematig kapotgemaakt; of onzinverhaal van verkoper? *
SA > VB

offtopic:
Mooi is dat; zo'n F_J_K die topics verplaatst voor ik topictiteledits kan doorvoeren :+

[ Voor 48% gewijzigd door Spider.007 op 27-11-2004 13:26 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Een programma kan inderdaad best een resolutie of frequentie aanpassen. Maar dat mag niet de boel slopen IMHo.

Het programma is niet van belang dus Software Algemeen --> Videoplanken & Beeldkanonnen. Welkom op GoT :)

edit:

hoi Spider.007 :w

[ Voor 7% gewijzigd door F_J_K op 27-11-2004 13:22 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 13:20:
Een programma kan inderdaad best een resolutie of frequentie aanpassen. Maar dat mag niet de boel slopen IMHo.
Nou ja, er zijn geen onderdelen kapot gegaan (zegt Gistron), maar ik kon mijn computer niet meer opstarten. Gistron heeft het nu weer veranderd maar ze vragen er wel 15 euro voor. :P

Het is niet zo'n groot bedrag, maar als ik niet weet hoe het komt kan het zo weer gebeuren.

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 13:53:
[...]

Nou ja, er zijn geen onderdelen kapot gegaan (zegt Gistron), maar ik kon mijn computer niet meer opstarten. Gistron heeft het nu weer veranderd maar ze vragen er wel 15 euro voor. :P

Het is niet zo'n groot bedrag, maar als ik niet weet hoe het komt kan het zo weer gebeuren.
Ik weet niet wat er precies dan verkeerd was maar als de videokaart een bepaalde resolutie niet aankon en dat dan het beeld op zwart is gesprongen lijkt mij het meest voor de hand liggend. Maar best knaken voor even de resolutie veranderen.

Kun je niet beter aan Gistron vragen waarom dan de resolutie was veranderd? Als ze toch kunnen zien dat dat inderdaad is gebeurd weten ze misschien ook waardoor dat is gekomen.

[ Voor 5% gewijzigd door Ruzor op 27-11-2004 14:18 ]

[This is what you get when you mess with us]

Verwijderd

Topicstarter
Ruzor schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 14:06:
[...]

Ik weet niet wat er precies dan verkeerd was maar als de videokaart een bepaalde resolutie niet aankon en dat dan het beeld op zwart is gesprongen lijkt mij het meest voor de hand liggend.
Gistron zei dat het beeldscherm de resolutie en frequentie niet aankon. Ze vertelden iets over opnieuw installeren van de videokaart, maar ik begreep het verhaal niet helemaal.
Ruzor schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 14:06:
[...]

Kun je niet beter aan Gistron vragen waarom dan de resolutie was veranderd? Als ze toch kunnen zien dat dat inderdaad is gebeurd weten ze misschien ook waardoor dat is gekomen.
Dat zal ik doen. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net mijn computer opgehaald. Ik werd geholpen door een andere man en die begon gelijk met: 'Ik zal de garantiebon even uitprinten' _/-\o_
Toen heb ik maar niets gezegd. :)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Topctitelaanpassing Spider.007 doorgevoerd :P

Verwijderd

Gistron heeft in dit geval de bewijslast. Laat ze maar aantonen dat je idd. een verkeerde frequentie hebt gebruikt, lijkt me lastig bij een defecte monitor.

Aangezien het voor de rest jouw woord tegen het hunne is, en zij geen bewijs hebben, is het simpel. Ze moeten dat ding gewoon ruilen.

//edit
ah, zie dat ze dat ook gedaan hebben (LEZEN, generaal, LEZEN |:(

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2004 01:09 ]

Pagina: 1