Toon posts:

Pentium !!! 933mhz FC-PGA op ECS Elitegroup P6BAT-A+ rev:2.0

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi iedereen,

Ik heb hier het moederbord uit de topictitel (ECS Elitegroup P6BAT-A+ 2.0),
dit moederbord heeft 2 processorsockets nl. een Slot 1 (voor P2 en P!!! (volgens het boekje)) en een ZIF socket 370 (voor celeron (volgens het boekje), p3 was er toen nog niet op 370), nu waren mijn eigenlijke vragen:

Gaat hier ook een P3 933 mhz FC-PGA in?

Gaat het ook werken als ik er een 600mhz slot1 in stop en tegelijkertijd een FC-PGA 600???

Ik las ook dat het maar een 1x agp 3,3v is, wat voor videokaartje kan ik hier insteken??? Ik heb nog een oude ATI liggen Rage + dvd dacht ik, past deze?

Gaat hier echt alleen 300nogwat mb aan mem in en alleen als het registered sd-ram 768mb???

Graag zou ik over dit bord wat reacties horen....

Wat heb ik gedaan????
Gezocht op Google (ECS P6BAT-A+ en allerlei varianten)
Gezocht op GOT (p6bat-a+ 3 results geen uitsluitsel)
Boekje doorgespit (Is oud maar staat nog steeds niets in over de p3 op het zif socket)

Wat heb ik niet gedaan???
De processor in het ZIF socket gedrukt (waarom niet? ik heb er maar 1tje van en deze wil ik graag heel houden dus wil ik eerst uitsluitsel hebben)
Meer geheugen geplaatst (waarom niet? ik heb geen grotere plankjes al 32mb sdram pc100 op dit moment, wil ik hier dus de volledige 768mb insteken moet ik dat eerst kopen (beetje zonde als het niet werkt met "normale" sd-ram plankjes) moet daarom wel eerst weten welk mem erin moet (en niet meer geld uitgeven als dat nodig is))

Bedankt alvast!!!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2004 12:49 ]

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 12:48:

Gaat hier ook een P3 933 mhz FC-PGA in?
Nee. Als je er een P3 in wilt stoppen moet het een slot 1 zijn.

Gaat het ook werken als ik er een 600mhz slot1 in stop en tegelijkertijd een FC-PGA 600???
Nee. Staat in het boekje

Gaat hier echt alleen 300nogwat mb aan mem in en alleen als het registered sd-ram 768mb???
Ja. 2x 128 not regist. of 2x 256 regist.

De boekjes zijn gewoon te downloaden in PDF formaat.
http://www.ecs.com.tw/ECS...20(2.0)&MenuID=45&LanID=0

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2004 13:15 ]

Verwijderd

[knip] nev mind, was inderdaad onzin

[ Voor 124% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2004 13:23 ]

Verwijderd

Volgens mij kun je echt geen p3 in een celeron socket stoppen.
http://support.intel.com/...ntiumiii/sb/CS-007565.htm

Op het bovenstaande bord kan een p3 alleen in slot 1 We hebben hier dus over een ECS Elitegroup P6BAT-A+ 2.0 bordje.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2004 13:22 ]

Verwijderd

[knip] never mind, ik lulde onzin :P

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2004 13:23 ]

Verwijderd

Goed, na alle onzin toch even een zinnige remark (hoop ik dan maar :P).. je kunt wel een convertor gebruiken voor slot naar socket. Die moet je dan nog wel kunnen krijgen.

Voor de rest heeft hardeschijf helemaal gelijk, ik zat niet goed op te letten :P

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Het is misschien wel mogelijk met een slocket/slotket (FC-PGA/S370 naar SLOT1 converter); deze hebben bovendien vaak eigen jumpers om het core voltage in te stellen. De vraag is alleen of je zo'n ding nog makkelijk aan kan komen; indertijd waren ze in ieder geval nogal populair.

Als het een PPGA/S370 socket betreft kan daar enkel een celeron op; een P3 gaat dan niet lukken en zul je dus iets als het bovenstaande moeten doen. :)

offtopic:
rrrr, spuit 11 :P

[ Voor 6% gewijzigd door Zap op 27-11-2004 13:26 ]

#

Verwijderd

Ik draai zelf met dit bordje met een p3 700 @ 784 Mhz (7x112). Ik meen dat het bordje 8x133 aan kan. Die converters (als je ze kan krijgen) doen zo'n 15 euro op marktplaats enzo.
Verder geen spectaculair bordje.

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor jullie snelle reacties.

En hoe zit het met het agp slot???

als ik er een converter bij regel dan pakt ie wel de 933mhz p3? ook op volledige snelheid?

Ik had dat boekje inderdaad gevonden en ook doorgelezen...

Maar ik wou het gewoon zeker weten, mss dat een bios update de "problemen" had verholpen, mocht dus niet baten//

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 13:45:
Dank voor jullie snelle reacties.

En hoe zit het met het agp slot???

als ik er een converter bij regel dan pakt ie wel de 933mhz p3? ook op volledige snelheid?
Mits die convertor ook het voltage omzet, zou het gewoon moeten werken. Op volle snelheid durf ik zo even niet te zeggen, welke FSB pakt die 933? Het kan zijn dat je mobo die FSB niet heeft, en dat je een 100Mhz FSB P3 moet hebben?
Pagina: 1