Hallo ik heb hier twee pc's verbonden zoals onderstaand:
PC1: Windows XP Prof (SP1) met adsl internet verbinding op 1e netwerkkaart(Realtek),
2e netwerkkaart (onbaord) verbonden met 2e PC
PC2: Windows XP Home (SP2) met 1 (onboard-)netwerkkaart verbonden met PC1
Nu heb ik op beide pc's thuisnetwerk instellen uitgevoerd en beide pc's "zien" elkaar. Eigenlijk werkt alles, maar iets gaat niet goed.
Op PC2 heb ik ook internet en LAN-Gamen werkt goed.
Problemen:
-Als ik mappen deel dan loopt de 1e PC vast bij een bestandsoverdracht (alleen bestanden groter als 3,66 Mb)
-Als ik op PC2 internet dan kan ik even later op PC1 niet meer op Internet, lijkt te zijn gestolen door PC2, ik krijg dan alleen mijn internetverbing op PC1 weer terug door alle netwerkverbindingen uit- en vervolgens weer in te schakelen.
Opmerkingen:
Op beide PC's staan er geen firewalls aan, dus ook niet de ingebouwde van XP.
Misschien dat iemand later me eens uit kan leggen hoe ik zonealarm goed in kan stellen, want met zonealarm krijg ik het al helemaal niet werkend.
PC1 netwerkconfig:
PC1: Windows XP Prof (SP1) met adsl internet verbinding op 1e netwerkkaart(Realtek),
2e netwerkkaart (onbaord) verbonden met 2e PC
PC2: Windows XP Home (SP2) met 1 (onboard-)netwerkkaart verbonden met PC1
Nu heb ik op beide pc's thuisnetwerk instellen uitgevoerd en beide pc's "zien" elkaar. Eigenlijk werkt alles, maar iets gaat niet goed.
Op PC2 heb ik ook internet en LAN-Gamen werkt goed.
Problemen:
-Als ik mappen deel dan loopt de 1e PC vast bij een bestandsoverdracht (alleen bestanden groter als 3,66 Mb)
-Als ik op PC2 internet dan kan ik even later op PC1 niet meer op Internet, lijkt te zijn gestolen door PC2, ik krijg dan alleen mijn internetverbing op PC1 weer terug door alle netwerkverbindingen uit- en vervolgens weer in te schakelen.
Opmerkingen:
Op beide PC's staan er geen firewalls aan, dus ook niet de ingebouwde van XP.
Misschien dat iemand later me eens uit kan leggen hoe ik zonealarm goed in kan stellen, want met zonealarm krijg ik het al helemaal niet werkend.
PC1 netwerkconfig:
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2004 14:28 ]