[Flash] Plaatje met tijd laten verdwijnen

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• BSeB
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09-2025
Ik ben op zoek naar de functie in flash waar ik een plaatje mee kan laten vervagen.

Heb al op vervagen/verdwijnen en op blur gezocht, maar kna niks vinden. Ik ben geen flash kenner, maar moest even iets proberen te maken.

Kan iemand me op weg helpen. Als ik weet waarop ik moet zoeken zla het wel lukken.

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Vervagen: zoek eens naar alpha tween. Alpha (opacity) is namelijk de 'zichtbaarheid' van het plaatje. Wel even naar object converteren.

teveel zooi, te weinig tijd

Verwijderd

in flash is het iets gebruikelijker (althans, ik weet niet of het in de nieuwere versies al in zit ofzo...) om van je plaatje een .JPG te maken, en dan nog een die je edit in photoshop en dan gaussian blurred.

om dit te animeren laad je in een layer eerst de orginele jpg, en daaronder de jpg die geblurred is. je kan dan de opacity (alpha) van de bovenste layer met een motion tween tussen 100 en 0 laten lopen waardoor het lijkt alsof je plaatje uitvaagt.

ben een beetje slecht in 't uitleggen blijkbaar, als je het niet snapt even laten weten ;)

• BSeB
Ik heb dat van alfa in een mooie tutorial teruggevonden:

http://www.scs.sk.ca/edf/info/gpa9/Alpha_tween_tutorial.htm

Dit was wat ik bedoelde. Nu wil ik alleen iets meer, en dat is het volgende:

Het plaatje of tekst moet vanuit het niets langzaam opkomen en dan langzaam weggaan. Hier zou ook een opties voor moeten zijn.

Je kunt het ook dmv die alpha doen alleen moet ik dan in mijn tijdbalk aangeven wanneer hij geladen moet zijn en wanneer hij weer moet gaan vervagen en wanneer hij weg moet zijn. Er zit vast wel een optie in die het automatisch doet.

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:42

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

nee dat hoeft niet in je tijdbalk, dat kan ook uitstekend met actionscript.

volg die tutorial eens, die is best goed, daarna naar flashkit en wat basic tutorials over actionscript bekijken dan kom je er denk ik wel uit.

[ Voor 31% gewijzigd door XangadiX op 27-11-2004 16:37 ]

Stoer; Marduq

• BSeB
Volgens mij kan het ook zonder actionscript en tijdbalk alleen weet niet hoe ik dat moet vinden.

Het is overigens alleen voor tekst nodig.

Ik heb al ondekt dat het niet met een movieclip kan. Kan iemand me helpen met een tutorial betreffende dit. Er staan er zoooooo veel op. Gewoon te veel , maar veel heb ik niet nodig.

Ik heb nu dit, alleen werkt dit niet:

onMouseOver ()
{
[plaatje], _alpha=0;
}

onMouseOut ()
{
[plaatje]._alpha=100;
}

[ Voor 58% gewijzigd door BSeB op 27-11-2004 17:55 ]

Verwijderd

Dit soort animaties worden ook bespoken in de standaard tutorial van macromedia die bij flash zit....misschien een idee om daar eens naar te kijken.

en anders is dit ook een leuke site om eens wat rond te kijken :

http://www.flashfocus.nl/ShowDetail.asp?NewsId=3098

p.s volgens mij moet je echt de tijdbalk gebruiken voor dit soort dingen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2004 19:39 ]

• BSeB
Met de tijdbalk is het ook te doen, maar code leek me handiger dus was dat aan het zoeken, maar kon het niet echt vinden!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:29

KneoK

Not in a million lightyears

BSeB schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 16:48:
Volgens mij kan het ook zonder actionscript en tijdbalk alleen weet niet hoe ik dat moet vinden.

Het is overigens alleen voor tekst nodig.

Ik heb al ondekt dat het niet met een movieclip kan. Kan iemand me helpen met een tutorial betreffende dit. Er staan er zoooooo veel op. Gewoon te veel , maar veel heb ik niet nodig.

Ik heb nu dit, alleen werkt dit niet:

onMouseOver ()
{
[plaatje], _alpha=0;
}

onMouseOut ()
{
[plaatje]._alpha=100;
}
En als je nu een MovieClip maakt van de vervaging en iets doet als:

onMouseOver ()
{
play MovieClip;
}

onMouseOut ()
{
play MovieClip backwards;
}

Weet de precieze actionscript syntax niet, maar daar kun je zelf wel achterkomen denk ik...

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:06
Er zijn genoeg voorbeelden van Flash-effecten omtrend het alpha opacity verhaal te vinden op internet. Denk ook wel dat de mensen hierboven genoeg tips hebben aangereikt om mee verder te kunnen.

Erg basic, daarom slotje. :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.