Toon posts:

PC valt uit tijdens gamen, niet eerder gehad, alles gecheckt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een aantal dagen het probleem dat mijn pc spontaan uit valt tijdens het gamen,soms gebeurt dit heel snel,soms kan ik lang gamen voor dit gebeurt,ik snap er niks van,omdat mijn pc het altijd al goed heeft gedaan met deze instellingen. Ik heb een p4 3.0, 1 gig aan ram (met coolers eraan), sapphire radeon 9800 pro met arctic cooling en nog een extra fan cooling systeempje van thermaltake.

Ik dacht in eerste instantie dat het misschien lag aan het overclocken,zou wel raar zijn,hij doet het al maanden goed zo,dus heb hem lager gezet,geen resultaat.

Toen dacht ik het is misschien de voeding,maar die heb ik recent vervangen,er zit een q-tec gold in van 500 W,dus dat moet genoeg zijn dacht ik. Daarnaast dacht ik misschien is het het stopcontact,want die is niet geaard,maar hij heeft het altijd gedaan,waarom zou hij nu ineens problemen geven?

Als laatste alles gecheckt op losse kabeltjes,alles zit goed en de temeperatuur bij zware spellen (doom3, farcry,half life) van mijn geheugen zit rond de 30 graden en van de cpu rond de 44/45 max.

Heeft iemand een idee wat ik verder kan doen??

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heeft iemand een idee wat ik verder kan doen??
De troubleshooter doornemen die je via de FAQ en het Beleid van dit subforum kunt vinden: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter :)
er zit een q-tec gold in van 500 W,dus dat moet genoeg zijn dacht ik
Deze voeding levert in werkelijkheid ongeveer 350W. Maar dan nog moet dit wel voldoende zijn. Tenzij de voeding al meer dan 2 jaar oud is ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
Aha,thanks voor de tip,ik heb het gelezen en waar ik over twijfel is de voltage,daar heb ik nooit echt naar gekeken,moet ik dit checken als mijn pc bezig is met een zware game?want ik zie dat er richtlijnen zijn voor die volteges,ik ga het checken

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-01 14:19

HeepH

Dope Rapper

speedfan voor voltages :

http://www.almico.com/speedfan.php

http://specs.tweak.to/16495

Verwijderd

Ik zou zeggen, de voeding. Heb je al gekeken of de spanning te laag is? Waarschijnlijk is die dat dan ook al waneer alleen Windows geladen is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met speedfan gecheckt, de resultaten waren als volgt:
temp 1: 20 C
temp 2: 27 C
temp 3: 57 C (hier staat een vlammetje bij,dus dit zal wel niet goed zijn,alleen ik weet niet waar dit van is,temp 1 is van me geheugen volgens mij en temp 2 van cpu)

Wat kan dit zijn en wat kan ik eraan doen??

Verwijderd

...

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2004 18:26 ]

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:38

R-B

Blokkert

ik had een zelfde probleem. Oplossing ander A merk voeding erin ragge :D

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Pagina: 1