Toon posts:

Nieuwe comp. Videokaart/ processor!

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Sinterklaas is weer in het land en ik ben HEEL lief geweest dus krijg ik een nieuwe computer!
Ga alles zelf in elkaar zetten maar ben een beetje aan het twijfelen over de processsor en de videokaart!

Amd Athlon 64 +3400
Pentium 3,2 Ghz

Welke is snelste betrouwbaarste (games divx, dvd kijken)

en de videokaart is erg moeilijk (lees zoveel op forums, revieuws ect) heeft iemand misschien tips hierover.... wil er rond de €200 euro aan uigeven!

Zat al beetje te kijken naar

VGA FX5900 XT 128 mb
Saphire Radeon 9800 pro 128 Mb
Gfrorce 6800 Le

Ook de vraag als de maker v de kaart een groot verschil is.. bijv Saphrie Radeon 9800 pro of ATi Radeon 9800 pro?? Heeft dat met de kaliteit v de onderdelen te maken? Asus ati het beste?

Heeft iemand misschien ervaring met deze kaarten of weet iemand een goede andere kaart voor te gamen rond de 200 euro?! Deze kaart in combinatie met processor komt er met 1 gig intern geheugen.

Greets Bob

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2004 11:30 ]

Verwijderd

videokaart zou ik cker 6800 le nemen, die is veel sneller als de 5900 xt, en als de 9800 pro. Als je de pipes open kan gooien kan hij nog een stuk neller als de gewonen 6800 nemen. Let er wel op dat het agp is , dus een agp moederbord nemen. Cpu zou ik voor de 64 3400+ gaan.

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-08 18:06

Just_I

What did you just say?

heb je al reviews van de kaarten en van de proccesors bekeken ?

Videokaarten review, Cpu review.

[ Voor 118% gewijzigd door Just_I op 27-11-2004 11:34 ]

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

• Nephalem82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:47
De keuze tussen die 2 cpu's is heel simpel.

Die AMD64 zal behoorlijk wat sneller zijn met alles.

Betrouwbaar? Ligt eraan hoe je het bekijkt, een AMD cpu is net zo betrouwbaar als een Intel cpu, het ligt vaak aan de gebruiker en persoonlijke ervaringen welke van de 2 iemand het liefst heeft.

Btw, die AMD64 is 64 bits. die P4 niet. dit zal je later en nu mischien ook al zeer zeker gaan merken.

[ Voor 17% gewijzigd door Nephalem82 op 27-11-2004 11:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja heb ook de revieuws gelezen... van de processor stond dus vooral dat Amd sneller is met gamen en met 64 bit toekomst ect! Maar vooral de 3d kaart er zijn zoveel series zoveel reviews en bijvb van verschillende series allemaal 128 mb enz.. daar is mijn grootste twijfel

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-08 14:06
ga voor de amd 64 en het liefst voor de socket 939 en gebruk dual channel :) als videokaart zou ik de 6800 nemen

• Nephalem82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:47
Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 11:26:
Ja heb ook de revieuws gelezen... van de processor stond dus vooral dat Amd sneller is met gamen en met 64 bit toekomst ect! Maar vooral de 3d kaart er zijn zoveel series zoveel reviews en bijvb van verschillende series allemaal 128 mb enz.. daar is mijn grootste twijfel
128 mb is vooralsnog genoeg.

Die 6800LE is volgens mij de snelste kaart die je voor 200 euro kan krijgen op het moment, hij scoort als ik het goed heb vaak net iets onder een 9800XT.

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-02 15:22
Uit eigen ervaring :p

Momenteel heb ik een A64 3400+ op een K8NSNXP van gigabyte met 2gig ram en een Radeon 9700Pro. Alles is uiterst stabiel, nog geen blauwe schermen of crashes gehad terwijl ik er al 3 maand op werk.
Ik zou gaan voor de athlon configuratie aangezien die nog steeds een stuk goedkoper is dan een P4 equivalent, een gig ram is trouwens een heel goed idee.

Koop geen GeforceFX 5900, die kaart is volledig voorbijstreeft.

Als de radeon 9800 een stuk goedkoper is dan de gf6800le zou ik voor de radeon gaan.

Verwijderd

Nephalem82 schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 11:29:
[...]

128 mb is vooralsnog genoeg.

Die 6800LE is volgens mij de snelste kaart die je voor 200 euro kan krijgen op het moment, hij scoort als ik het goed heb vaak net iets onder een 9800XT.
Ja als hij standaard is, maar je kan pipes en vertexen unlocken (met een beetje geluk zelfs 16) en nog mem + core overklocken, ik heb hem ook gaat over de 10k 3dmark 03 heen, dat kan die 9800 xt echt niet bijhouwen.

Verwijderd

Gewoon 6800 LE halen. Ik heb ervaring met die kaart. Bij veel kaarten kun je een hoop extra pipelines activeren en anders kent hij nog een groot overklock potentieel. Voor 200 euro is het verreweg de snelste kaart. Zeker in vergelijking met een 5900xt of een 9800 pro. Enige nadeel is dat hij maar 128 mb geheugen heeft, maar dat verschil merk je alleen in de hogere resoluties... De keus blijft natuurlijk aan jouw.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2004 22:20 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

/me Welkom op GoT *

Een Tweaker kan prima zelf zijn/haar hardware uitzoeken op basis van specs, reviews, ervaringen, probleemgevallen, etc. Kijk eens in de FAQ van dit subforum en in die van, PMG FAQ hoe je dat moet doen.

ARME AOW’er

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
* Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *

Dit is gewoon een kwestie van wat reviews lezen en de dan voor jou beste keuze maken :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.