Games onder XFree4.01

Pagina: 1
Acties:

• Platel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-08 02:10

Platel

Trogdor the Burninator!

Topicstarter
Ik heb Quake3 en Unreal geinstalleerd op mijn linux pc, maar ze lopen zo traag, 1 frame per seconde!
Ik heb wel de nieuwste driver file van matrox geinstalleerd (mga_drv.o), maar het wil niet vlot lopen.
Moet je voor spellen (OpenGL) nogsteeds XFree3.3x gebruiken? Dat is voor mij een probleem want ik heb een g400 dualhead en werk met 2 monitoren, dat draait niet onder XFree3.3x.

Enig idee hoe ik spellen onder XFree4.01 wel vloeiend kan laten lopen?

Groeten

Remember there are no stupid questions, just stupid people...

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:57

Valium

- rustig maar -

Hij gebruikt dus duidelijk NIET je nieuwste Matrox driver. Als dat zo was, dan had je wel meer frames gehad. Check de logs zou ik zeggen (/var/log/XFreeblablabla) Kijk of hij de driver wel laadt. Ook kun je checken of de GLX extentie wel wordt geladen. Die heb je ook nodig voor OpenGL.

• Platel

Platel

Trogdor the Burninator!

Topicstarter
GLX en DRI laadt hij allemaal wel, geen idee waarom hij het niet doet, die driver heb ik geinstalleerd en die leest hij wel in. Geen idee wat er aan de hand is.

Verwijderd

Ik denk dat je hetzelfde probleem hebt als ik met een G200. Met xfree4 heb je geen 3d support, alleen 2d. Met de oudere xfree heb je wel 3d support.

Verwijderd

Je kunt ze naast elkaar installeren als ik me niet vergis, dus kun je de oude voor 3d games gebruiken en voor 2d de nieuwe xfree gebruiken.

• Oeboema
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 20:18
Op woensdag 03 januari 2001 23:24 schreef Zemanova het volgende:
Ik denk dat je hetzelfde probleem hebt als ik met een G200. Met xfree4 heb je geen 3d support, alleen 2d. Met de oudere xfree heb je wel 3d support.
Dat is niet waar. Met Xfree 4 heb je wel degelijk 3D-support, betere zelfs dan met Xfree3.3.x. Je moet alleen wel een kernel-module installeren die bij je kaart past, voor de G200 en G4x0 is dat mga.o. Bij de nieuwste 2.4kernels is dat een optie bij het compileren: Zet DRI aan en de module voor je kaart.

He who has a shady past knows that nice guys finish last.

• Oeboema
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 20:18
Voor meer info kun je in deze mailing list zoeken: http://lists.sourceforge.net/mailman/listinfo/dri-users

He who has a shady past knows that nice guys finish last.

• Platel

Platel

Trogdor the Burninator!

Topicstarter
Ik ga eens kernel 2.4.0 installeren met DRI support, lijkt me een slim begin :).
Ook effe agp ondersteuning aanzetten.

Hopelijk doet hij het dan!

Pagina: 1