Media-nazi's, warez en spam

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
nieuws: Brein: 'Schade verhalen op illegale-muziekuitwisselaars'

In deze, voor het overige wel goede post, wordt Brein uitgemaakt voor media-nazi's. Maakt dat het tot een troll?

Hier wordt verwezen naar een niet zo legale site.

En hier maakt iemand reclame voor een website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

polaris schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 09:54:
nieuws: Brein: 'Schade verhalen op illegale-muziekuitwisselaars'

In deze, voor het overige wel goede post, wordt Brein uitgemaakt voor media-nazi's. Maakt dat het tot een troll?

Hier wordt verwezen naar een niet zo legale site.

En hier maakt iemand reclame voor een website.
Ik vind het een beetje overdreven hoor, de eerste reactie is echt geen troll, is verder goed genoeg onderbouwd voor een discussie.
In de tweede link wordt alleen de naam van die site genoemd, niet het adres.
En, de derde link, ik vraag me af wat het nut is van een reactiemogelijkheid als je niet eens meer mag verwijzen naar websites om mensen te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:18

botoo

💀 too old to die young

De eerste:
Again, stichting Brein is geen politie, heeft geen rechten gehad van de nederlandse staat om zich als deze te gedragen en kan omdat zij niet de partij zijn die de schaden ondervinden geen enkele rechtelijke aanspraak maken op de overtreder.

Nog steeds is stichting brein niet meer dan een klein kindje dat elke keer zijn veel te grote muil opendoet over zaken waar het helemaal geen kaas van gegeten heeft.

Vooral na het laatste onderzoek over de illegale downloader die maar liefst 2 hele albums minder koopt dan een persoon die dat niet doet. Laten dat nou eens klotealbums zijn die bij een willekeurige muziekwinkel 10 euro per stuk kosten. Nou dan komt voor heel nederland het verlies per jaar misschien net boven de 200.000 euro uit. Want meer dan 10.000 echt flink illegale downloaders zullen we heus niet hebben. Al die tienertjes die net weten hoe een download werkt moeten we niet te serieus nemen.
Zielig hoor als je als stichting een naam nodig hebt om intelligent over te komen, de media nodig hebt om uberhaupt aandacht te krijgen en mensen persoonlijk moet lastig vallen met spam dat ze illegaal downloaden.

Stichting brein moet voor eens en voor altijd eens ophouden met zich proberen te gedragen als politiek correcte organisatie en misschien eens overwegen om naar afrika te verkassen, liefst in een land waar het aantal internet gebruikers nog op 1 hand te tellen is. Misschien dat hun wens om de bekenste media-nazi's te worden dan eindelijk uit komt.
Wmb idd een troll.
- eerste alinea is algemeen bekende (en al heel vaak langsgekomen) informatie.
- tweede alinea is imo flamen: klein kindje, veel te grote muil en geen kaas van gegeten
Een organisatie (of je dat nu een leuke/goede organisatie vind of niet) is geen klein kindje en Brein weet heus wel waar ze mee bezig zijn, waarschijnlijk weten ze veel beter dan jij en ik waar ze mee bezig zijn. Of hun werkwijze de juiste is mag je bekritiseren, maar gek/dom zijn ze echt niet.
- derde alinea: welk onderzoek? en een heel persoonlijke conclusie.
- Daar komt de nazi-troll keihard uit de hoek en bepaald imho daarmee de score, temeer omdat de rest van de post weinig inhoud toevoegt.

tweede:
Een naam van een warez-site noemen is net zo illegaal als een url.
* aanpassing volgt *

derde:
Reclame maken voor je eigen website word in regel als spammen (dus ongewenst) gezien.
* ruggespraak houd met FPA's *

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

polaris schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 09:54:
Ik vind de rest van de post niet heel degelijk (eerste alinea is uitgekauwd en wordt direct weerlegd, tweede alinea is tendentieus (het is het werk van Brein om herrie te schoppen, nietwaar), derde alinea is wel erg hypothetisch, vierde alinea is op de man (nou ja, organisatie) spelen en de vijfde alinea is idd een troll.

Ach, je weet hoe ik over vergelijkingen met nazi's denk. Wat mij betreft mogen de derde en de vijfde alinea als body van deze post worden beschouwd en dan weegt de volstrekt onnutte vergelijking met nazi's bij mij het zwaarst; ook al om de 'jurisprudentie'. Een +3 is het zeker niet; ik doe er alvast een puntje af maar zou een PM-ingreep verantwoord vinden.

Die reclame is wel erg en erg offtopic, trouwens :)

edit:
* Rataplan pakt grasmaaier van botoo af :( :P

[ Voor 5% gewijzigd door Rataplan op 27-11-2004 10:55 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

En nog een warezlink (/noem warez site bij naam): http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1182140

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

* botoo is niet zo thuis in de warez-scene :o, maar verwijzingen naar Bittorrent info word afaik wel getolereerd omdat het systeem an sich niet illegaal is (ook al is de scheidingslijn erg dun).
(Zie bv ook Software updates / BitTornado 0.3.8).

Ik ben er nog niet uit of het nu een troll (schoolvoorbeeld: Exeem zuigt :r) is of alleen off-topic in een draadje wat over Brein en schade verhalen gaat.
(ook al zullen sommige van ons het als zijnde interessant modden)
Exeem, ofteweel Eczeem, zuigt.... :r
Hoop nou maar niet gelijk op wonderen, want deze zogenaamde killer app is gewoonweg een kopie van kazaa..... Als het ooit beroemd wordt, dan zal er precies hetzelfde gebeuren als met kazaa....
Ik zou eerder willen zeggen: probeer eens BitComet of Azureus. Dat zijn pas goede (BT) app's.

Wie echt met een killer-app bezig is, is myBitTorrent(.com). Die lui daar zijn bezig met een soort Multimedia Fun Center die gekoppeld is aan BitTorrent.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

botoo schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 16:51:
* botoo is niet zo thuis in de warez-scene :o, maar verwijzingen naar Bittorrent info word afaik wel getolereerd omdat het systeem an sich niet illegaal is
Ik zie de ontwikkeling van de 'killer app' op die site niet helemaal, maar de warezlinks wel degelijk ;) De door pasta aangedragen site is geen generieke bittorrent-informatiesite, maar vergelijkbaar met suprnova en dus is de post rijp voor een ingreep.

"Zuigt" zonder onderbouwing (en met, arbitrarily, ook) valt bij mij bovendien in de categorie troll, dus hup, aan het werk :P

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Rataplan schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 16:58:

Ik zie de ontwikkeling van de 'killer app' op die site niet helemaal, maar de warezlinks wel degelijk ;) De door pasta aangedragen site is geen generieke bittorrent-informatiesite, maar vergelijkbaar met suprnova en dus is de post rijp voor een ingreep.
Help me ff met naam/toenaam welke sites dan buiten het toegestane vallen want ik weet dat dus echt niet (maar ik geloof je op je woord :)).
"Zuigt" zonder onderbouwing (en met, arbitrarily, ook) valt bij mij bovendien in de categorie troll, dus hup, aan het werk :P
O-) slavendrijver!
Je hebt gelijk natuurlijk :+

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

botoo schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 17:24:
welke sites dan buiten het toegestane vallen
Wie echt met een killer-app bezig is, is (knip wegens gezien).
That's the one - even rondgesnuffeld, en als ik Maya of The Incredibles wil hebben helpen ze me daar graag :)
slavendrijver!
:>

[ Voor 23% gewijzigd door Rataplan op 27-11-2004 18:01 . Reden: link verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Owkee, ik volg je uitleg.
PM-edit in progress.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties: