Toon posts:

Adresbeheer programma

Pagina: 1
Acties:
  • 189 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Een vereniging beschikt heden ten dage over een programma met een DB3 database dat adressen van leden bijhoudt. Daarnaast ook nog wat leuke data (zoals bv gezinssamenstelling,...).
Nu is dat programma té verouderd aan het raken en willen ze ook mee met de tijd.

De vereisten:
- Alle functies kunnen als voorheen:
- Adressen toevoegen en controleren op correctheid (bestaat die straat?)
- Extra gegevens kunnen bijhouden
- Eenvoudig gegevens kunnen wijzigen en verwijderen.
- Adreswijzigingshistoriek bijhouden.
- Betalingsgegevens bijhouden (als lidgeld betaald is)
- Gratis (het programmeerwerk is gratis)
- Mogelijkheid om data te exporteren naar PDF, Word, Excel,...
- Moet lokaal draaien (geen php/asp/mysql toestanden)
- Draait op het windows platform

Bestaande initiatieven:
Een tweaker zonder google en find reflex is geen tweakers dus heb ik al menige uurtjes gegoogle achter de rug met eigenlijk weinig hoopgevende resultaten.
http://www.julitec.de/index.php?content=48 voldoet nog het meest de vereisten. Echter is het pakket enkel in het Duits en niet aanpasbaar.
Een CRM pakket komt niet echt in aanmerking wegens teveel features en te complex voor de gebruikers.
Er zijn wel veel programma's in omloop maar deze zijn te betalen en daardoor geen optie.

Ontwikkelingsomgeving:
Mocht er een open-source project lopen dat ik kan gebruiken dan volg ik die programmeertaal.
Anders zou ik het programma willen programeren in Access/vb.net. Ik ken C++ (redelijk) , Matlab (gevorderd) , SAP ABAP (gevorderd), java (goed), en vb (goed). vb.net zou ik dan wel leren. Verder ben ik bekend met OO en beschik ik over een informatica diploma en werkervaring binnen IT (SAP omgeving) dus ik zou het aan moeten kunnen.

Wie heeft er tips voor mij?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Een CRM app. te complex: hoeft zeker niet. CRM/relatiebeheer kan voor de gebruiker heel eenvoudig. De eisen die je stelt (en dan vooral (NL!) straten checken + gratis + standalone) doet me vermoeden dat er geen af programma is die dit zo heeft (al moet ik eerlijk zeggen dat ik enkel betaalde CRM apps vrij goed ken). Misschien geeft een van de links op http://crm.pagina.nl een overzicht van freeware/opensource relatiebeheer pakketten :)

offtopic:
Goede topicstart O+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 10:50:
Een CRM app. te complex: hoeft zeker niet. CRM/relatiebeheer kan voor de gebruiker heel eenvoudig. De eisen die je stelt (en dan vooral (NL!) straten checken + gratis + standalone) doet me vermoeden dat er geen af programma is die dit zo heeft (al moet ik eerlijk zeggen dat ik enkel betaalde CRM apps vrij goed ken). Misschien geeft een van de links op http://crm.pagina.nl een overzicht van freeware/opensource relatiebeheer pakketten :)
Die pagina ben ik al tegen gekomen maar daar vond ik geen nuttige informatie (hooguit wat links naar betalende pakketten)
Misschien handig om weten maar het pakket zal in Belgie worden gebruikt (ben ook belg trouwens)

• G F0rce 1
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-03-2015
Misschien is het een idee om het gebruik van Access te overwegen. Met behulp van formulieren kan je hier de gewenste acties zeker mee uitvoeren. Verder is alles ook gelijk netjes georganiseerd in een database. Enig nadeel is misschien een beveiligings probleem wanneer je niet wilt dat bepaalde personen bepaalde taken uit kunnen voeren. Verder lijkt me access een aardige keuze.

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

Verwijderd

Topicstarter
G F0rce 1 schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 11:20:
Misschien is het een idee om het gebruik van Access te overwegen. Met behulp van formulieren kan je hier de gewenste acties zeker mee uitvoeren. Verder is alles ook gelijk netjes georganiseerd in een database. Enig nadeel is misschien een beveiligings probleem wanneer je niet wilt dat bepaalde personen bepaalde taken uit kunnen voeren. Verder lijkt me access een aardige keuze.
Dank je voor je voorstel. Ik zal zodadelijk eens een klein prototype in mekaar steken en Access wat bestuderen. Voordeel van Office is natuurlijk dat ik er VBA in kan integreren... Wordt vervolgd

Verwijderd

Is davilex club niets voor je: http://www.davilexbusiness.nl/producten/club/

Verwijderd

Topicstarter
Dat product kost 160€, deze vereniging heeft nu al niet genoeg middelen (zoals de meeste verenigingen :( ) dus dit is geen optie. Het moet gratis zijn.
Pagina: 1