Een vereniging beschikt heden ten dage over een programma met een DB3 database dat adressen van leden bijhoudt. Daarnaast ook nog wat leuke data (zoals bv gezinssamenstelling,...).
Nu is dat programma té verouderd aan het raken en willen ze ook mee met de tijd.
De vereisten:
- Alle functies kunnen als voorheen:
- Adressen toevoegen en controleren op correctheid (bestaat die straat?)
- Extra gegevens kunnen bijhouden
- Eenvoudig gegevens kunnen wijzigen en verwijderen.
- Adreswijzigingshistoriek bijhouden.
- Betalingsgegevens bijhouden (als lidgeld betaald is)
- Gratis (het programmeerwerk is gratis)
- Mogelijkheid om data te exporteren naar PDF, Word, Excel,...
- Moet lokaal draaien (geen php/asp/mysql toestanden)
- Draait op het windows platform
Bestaande initiatieven:
Een tweaker zonder google en find reflex is geen tweakers dus heb ik al menige uurtjes gegoogle achter de rug met eigenlijk weinig hoopgevende resultaten.
http://www.julitec.de/index.php?content=48 voldoet nog het meest de vereisten. Echter is het pakket enkel in het Duits en niet aanpasbaar.
Een CRM pakket komt niet echt in aanmerking wegens teveel features en te complex voor de gebruikers.
Er zijn wel veel programma's in omloop maar deze zijn te betalen en daardoor geen optie.
Ontwikkelingsomgeving:
Mocht er een open-source project lopen dat ik kan gebruiken dan volg ik die programmeertaal.
Anders zou ik het programma willen programeren in Access/vb.net. Ik ken C++ (redelijk) , Matlab (gevorderd) , SAP ABAP (gevorderd), java (goed), en vb (goed). vb.net zou ik dan wel leren. Verder ben ik bekend met OO en beschik ik over een informatica diploma en werkervaring binnen IT (SAP omgeving) dus ik zou het aan moeten kunnen.
Wie heeft er tips voor mij?
Nu is dat programma té verouderd aan het raken en willen ze ook mee met de tijd.
De vereisten:
- Alle functies kunnen als voorheen:
- Adressen toevoegen en controleren op correctheid (bestaat die straat?)
- Extra gegevens kunnen bijhouden
- Eenvoudig gegevens kunnen wijzigen en verwijderen.
- Adreswijzigingshistoriek bijhouden.
- Betalingsgegevens bijhouden (als lidgeld betaald is)
- Gratis (het programmeerwerk is gratis)
- Mogelijkheid om data te exporteren naar PDF, Word, Excel,...
- Moet lokaal draaien (geen php/asp/mysql toestanden)
- Draait op het windows platform
Bestaande initiatieven:
Een tweaker zonder google en find reflex is geen tweakers dus heb ik al menige uurtjes gegoogle achter de rug met eigenlijk weinig hoopgevende resultaten.
http://www.julitec.de/index.php?content=48 voldoet nog het meest de vereisten. Echter is het pakket enkel in het Duits en niet aanpasbaar.
Een CRM pakket komt niet echt in aanmerking wegens teveel features en te complex voor de gebruikers.
Er zijn wel veel programma's in omloop maar deze zijn te betalen en daardoor geen optie.
Ontwikkelingsomgeving:
Mocht er een open-source project lopen dat ik kan gebruiken dan volg ik die programmeertaal.
Anders zou ik het programma willen programeren in Access/vb.net. Ik ken C++ (redelijk) , Matlab (gevorderd) , SAP ABAP (gevorderd), java (goed), en vb (goed). vb.net zou ik dan wel leren. Verder ben ik bekend met OO en beschik ik over een informatica diploma en werkervaring binnen IT (SAP omgeving) dus ik zou het aan moeten kunnen.
Wie heeft er tips voor mij?