Regelmatig kom ik bij mensen die problemen hebben met hun computer (langzaam, programma's die niet meer goed werken), in de meeste gevallen zit hun computer vol met spyware, soms zo erg dat er niks anders op zit dan opnieuw installeren (en dan gelijk goed beveiligen). Gister weer een computer met problemen, maar gelukkig niet zo vol als bij andere gevallen. Waar mogelijk verwijder ik handmatig alle malfide programma's (alle belangrijke mappen naspeuren, kijken wat er geladen word bij het opstarten en dan in veilige modus alles verwijderen), werkt wel, maar echt alles weg krijgen lukt niet (zitten nog nieuwe zoekbalken in IE, IE word geen eens gebruikt! Alles draaide via Netscape, maar die start niet meer op). Nu zijn er natuurlijk programma's voor te vinden die dit doen, ook gratis programma's, Ad-ware b.v., maar vooral die gratis programma's vertrouw ik niet en vraag me af of die alles dan wel weg krijgen (scheelt mij een hoop werk en tijd). Maar van de week kreeg ik een mail van CA eTrust met een nieuw programma wat me wel wat lijkt (software van hun heeft me nog nooit in de steek gelaten):
PestPatrol
De vraag is dus: Wat is jullie blik op deze en andere software en ervaringen?
PestPatrol
De vraag is dus: Wat is jullie blik op deze en andere software en ervaringen?