Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wat is een goed programma voor het verwijderen van spyware?

Pagina: 1
Acties:

• naaa
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01-2024

naaa

As an angel hits the ground

Topicstarter
Regelmatig kom ik bij mensen die problemen hebben met hun computer (langzaam, programma's die niet meer goed werken), in de meeste gevallen zit hun computer vol met spyware, soms zo erg dat er niks anders op zit dan opnieuw installeren (en dan gelijk goed beveiligen). Gister weer een computer met problemen, maar gelukkig niet zo vol als bij andere gevallen. Waar mogelijk verwijder ik handmatig alle malfide programma's (alle belangrijke mappen naspeuren, kijken wat er geladen word bij het opstarten en dan in veilige modus alles verwijderen), werkt wel, maar echt alles weg krijgen lukt niet (zitten nog nieuwe zoekbalken in IE, IE word geen eens gebruikt! Alles draaide via Netscape, maar die start niet meer op). Nu zijn er natuurlijk programma's voor te vinden die dit doen, ook gratis programma's, Ad-ware b.v., maar vooral die gratis programma's vertrouw ik niet en vraag me af of die alles dan wel weg krijgen (scheelt mij een hoop werk en tijd). Maar van de week kreeg ik een mail van CA eTrust met een nieuw programma wat me wel wat lijkt (software van hun heeft me nog nooit in de steek gelaten):

PestPatrol

De vraag is dus: Wat is jullie blik op deze en andere software en ervaringen?

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:12
Spysweeper. Daarmee haal ik altijd meer zooi weg als andere progs al "klaar"zijn. Daarnaast ook actieve opties tegen sw. + veel info over wat elke sw. precies is.

Verwijderd

Ik zou Ad-aware wel vertrouwen hoor, waarom zou je dat niet vertrouwen?
En we hebben ook Spybot Search and Destroy nog..
En als je het meer handmatig wilt doen is Hijackthis erg handig...

Dan moet het meeste er wel af zijn :)

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Zelf gebruik ik Ad-aware altijd met veel success. Wanneer je de definitiefiles up-to-date houd moet het geen probleem zijn...

• jivemen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-02 13:52
Ik gebruik zelf Spysweeper,en deze vindt/verwijderd er meer dan ad-aware.
Ik heb dit onlangs zelf eens getest door alle twee programs eerst te updaten en toen mijn systeem te laten controleren,Spyweeper was daarin de winnaar. ;)

Tja, en toen waren we bij Windows 7 aan beland

• hessel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
denk dat je vraag hier beter past Beveiliging & Virussen

Grutte Pier fansels

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Probeer deze eens: bevat zo'n beetje alle anti spyware proggies: Hitman Pro - Ultimate Spyware Removal Tool

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik weet niet of het aan mij ligt... Maar ik hou er eigenlijk meer van, om te voorkomen dat spyware geïnstalleerd kan worden... En ja, ook daar zijn tooltjes voor... In combinatie met Ad-Aware de perfecte combo in de strijd tegen spyware...

Een zo'n tooltje (gratis natuurlijk) is SpywareBlaster, die je kan vinden op:
http://www.javacoolsoftware.com/spywareblaster.html
Let niet op het domeinnaam, voor zover ik weet, heeft SpywareBlaster geen Java nodig... :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Daar heb je helemaal gelijk in. SA -> BV
offtopic:
Wel had je dat beter even via Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif topicreport aan kunnen geven dan hier ;)
GJ-tje schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 09:47:
Ik weet niet of het aan mij ligt... Maar ik hou er eigenlijk meer van, om te voorkomen dat spyware geïnstalleerd kan worden... En ja, ook daar zijn tooltjes voor... In combinatie met Ad-Aware de perfecte combo in de strijd tegen spyware...
offtopic:
Eens met het eerste deel, niet helemaal met het tweede: voorkomen doe je door je gebruiker de juiste rechten te geven (geen adminrechten), uptodate te blijven, de juiste browser te gebruiken met de juiste instellingen en opletten op welke sites je komt en welke executables je opent.
Daarnaast kan je dat alleen doen bij machines onder je eigen beheer, je moeder of buurman raakt nog steeds onder de spyware ;)

Maar goed: antonie, lees dus even de B&V FAQ en eerdere topics hierover door, ik denk dat je dan al een heel goed beeld hebt :Y)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Check even op www.surfsecure.nl daar kan je een aantal programma's downloaden om spyware te voorkomen. Je kan ze ook een logfile sturen die zij dan analyseren.

• berndgeurts
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-11 21:03
Wat ik altijd doe is een combinatie van Lavasofts Adaware en daarna nog eens Spybot - Search and Destroy eroverheen. Daarmee heb ik m tot nu toe schoon gekregen en gehouden :)

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-10 05:55

Coldcat

HODL

Zoals Microkid al zei:
Probeer deze eens: bevat zo'n beetje alle anti spyware proggies: Hitman Pro - Ultimate Spyware Removal Tool
Is een heel handig programma. Het heeft een aantal voordelen ten opzichte van andere programma's. Hij doet alles (adware, spybot, spysweeper) automatisch zodat je er niet bij hoeft te blijven, en je kunt hem automatisch laten afsluiten als je dat wil. Ik raad iedereen dat programma aan.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Pagina: 1